stiangd Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Lurer egentlig bare på hvilket GTX 460 jeg bør kjøpe. Ser mange av dem har mini HDMI, noe jeg ikke forstår. Skal bruke HDMI som tilkopling til skjerm ville helst hatt vanlig HDMI-utgang. Det billigste jeg finner er Gigabyte GeForce GTX 460 OC som er et OC'et kort med 2 vifter istedenfor den ene vanlige. Er denne kjøligere/stillere enn den vanlige viften på de andre kortene? Alternativet jeg ser er Gainward GeForce GTX 460 GS som ser ut til å ha vanlig HDMI-utgang. Noen som kan hjelpe meg? Takker for svar Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Gigabyte kortet har mini-HDMI til HDMI adapter medfølgende. Endret 22. august 2010 av fwj__ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg har nettopp fått et Gigabyte GTX 460 OC 1GB kort, og det eneste jeg kan si er at det er mye stillere enn et HD 4870 Vapor-X kortet jeg hadde. Idle temperatur ligger på ca 34-36 grader, under maks belastning kommer det opp i ca 69-72 grader, men viftene støyer ikke mye. Jeg for min del har problemer med å høre viftene før de kommer over 60 % hastighet. Når jeg er i Windows hører jeg ikke viftene i det hele tatt. Jeg har bestilt et Gigabyte GTX 460 OC kort til, så gleder meg til å teste dem i SLI. Jeg har ikke prøvd mini-HDMI tilkoblingen, men det er fort gjort å teste den. Lenke til kommentar
diskus123 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Har nettopp bestilt et ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA og håper inderlig at jeg gjorde et godt valg. Får se hva folk anbefaler her da... Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Det kortet er iallefall det som støyer mest og er varmest av alle GTX 460 kortene man får tak i dessverre. Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Det kortet er iallefall det som støyer mest og er varmest av alle GTX 460 kortene man får tak i dessverre. Mener du Zotac-kortet? Tusen takk dere! Da ser det ut til at det blir et Gigabyte-kort Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Zotac kortet ja. det har en bakplate som slipper ut veldig lite varme, og selve viften bråker mye mer enn de andre kortene. Hardware.no sin test er bare absurd, siden nesten absolutt alle andre tester klaget på viftestøyen, men det gjorde ikke hardware. Lenke til kommentar
Ola Dunk702 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Skal selv investere i dette GTX460-kortet, men det blir nok MSI sitt kort da. Nettopp kortet som ble testet her på Harware.no, har lest mye om dette i det siste på nettet - og ser overalt at kortet scorer meget bra mh.t. lavt støynivå og gode ytelser. MSI: nVidia GeForce GTX460 - "Cyclone - OC" http://www.hardware.no/artikler/msi_geforce_gtx_460_cyclone_768_mb_/77775 MSI sitt "Cyclone OC" kort med enten 768 mb ram, eller 1 GB ram - skal være ca. 15% mere stillegående enn referansekortet, det høres meget bra ut (tatt i betraktning av nVidia sitt referansekort er stille i seg selv). 1 GB versjonen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603871 Kr: 1.995.- 768 MB versjonen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603868 Kr: 1.690.- Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 MSI-kortet er ikke veldig tilgjengelig for øyeblikket så hvis det ikke kommer i butikkene snart blir det Gigabyte. Lenke til kommentar
Ola Dunk702 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Personlig hadde jeg ikke tenkt å kjøpe dette kortet, før medio oktober-måned; men har registrert at dette kortet har blitt svært populært. Ser at MPX / Komplett ikke får inn flere kort (verken 1GB eller 768MB - før 1.oktober). Men følg med på PSdata: http://www.ps.no/ArtLst.aspx?n=101000100110021008&ac=9910131010&s=msi de informerer om bekreftet leveringsdato (inn på lager) pr: 29. august. Så da har du muligheten til å bestille der. MSI-kortet er ikke veldig tilgjengelig for øyeblikket så hvis det ikke kommer i butikkene snart blir det Gigabyte. Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 En av grunnene til at jeg skal kjøpe gtx 460 er at de er billigere enn 5850, men MSI sitt kort kommer jo nesten opp i samme prisklasse som 5850. Prøver å spare de få kronene der jeg kan. Tror ikke det er de veldig store forskjellene, Gigabyte-kortet skal være ganske bra det også så jeg tror fremdeles jeg vil gå for det. Men det var hyggelig med en update Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå