Mohamed Ali Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 akkurat nå ser jeg ingen mening med skolen min.. det er min 3 året på vgs.. jeg har 6 i spansk, 4 i medier og kominikasjon.. men ikke bestått i andre fag jeg tror jeg vil få ut mye mer av disse 2 årene enn å skulke som andre to årene, jeg er ikke interesert i skole,jeg liker å lære språk og møte nye kulturer og har stor innterese å bli spansk lærer og studere 1 eller 2 år i spania.. det er min drøm ! jeg har sett plakater av sånne tilbuder av lånekassen og lignende ting, men jeg vet ingenting om hvordan dette er, og jeg vet at jeg kan gjør det utrolig bra der nede.. men problemet er at jeg har ikke bestått i fag som norsk, historie, og matte er det en håp eller en drøm ?? :roll: Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 For å bli lærer er det vel en fordel å ha bestått i fagene, slik at en får studiekompetanse. Lærerutdanning er høyskole, og da trenger du nettopp det. (Om du ikke har det travelt, kan du jobbe fram til du blir 23 og søke om å få godkjent realkomtetanse i stedet...) Det jeg ikke skjønner er hvorfor du vil bli lærer når du ikke liker skolen i det hele tatt. Å bli spansklærer krever en del mer enn kun spanskkunnskaper. Vil du jobbe med språk, kan du jo ta noe innen reiseliv eller tolk/oversetter. Dette krever ikke høyere utdannelse. Lenke til kommentar
Mohamed Ali Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 For å bli lærer er det vel en fordel å ha bestått i fagene, slik at en får studiekompetanse. Lærerutdanning er høyskole, og da trenger du nettopp det. (Om du ikke har det travelt, kan du jobbe fram til du blir 23 og søke om å få godkjent realkomtetanse i stedet...) Det jeg ikke skjønner er hvorfor du vil bli lærer når du ikke liker skolen i det hele tatt. Å bli spansklærer krever en del mer enn kun spanskkunnskaper. Vil du jobbe med språk, kan du jo ta noe innen reiseliv eller tolk/oversetter. Dette krever ikke høyere utdannelse. realkompetanse, kan jeg ikke ta de gagene som privatist i et år, bestå og da har jeg studiekompentanse,, og hvis jeg har studiekompetanse og betyr det at jeg kan da studere spansk i spania, etter komme i Norge og ta et år ( for å lære og bli lærer ) vet ikke hva det heter,, er det noe sånt ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå