Runningback Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Hei. På min Acer Aspire 6930 har jeg et problem når jeg skal tilkoble det trådløse nettverket her hjemme. Jeg starter opp maskinen og kobler til nettet, MSN blir logget på og jeg åpner diverse sider inne i google chrome. Men etter en stund så kommer jeg ikke inne på noen nett sider. Men MSN er fortsatt pålogget, og hvis jeg har pratet med noen før nettet "forsvinner" så kan jeg fortsatt prate med de. For at dette skal gå seg til må jeg vente lenge, og etter en stund så mister jeg nettsidene og det kommer tilbake igjen. Hvis PCn har stått på en god stund så skjer ikke det her. Inne på nettverks status så stopper Mottat/Recived opp, mens Sendt/sent fortsetter å gå. Kan også nevne at det fungerer helt flott med internett kabel. Nyeste driverne er installert. Kjører Windows 7 ultimate 64 bit. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Skjer det om du ikke bruker Chrome? Grunnen til at MSN er på, er nok fordi den kommuniserer med UDP, noe som ikke bryr seg dersom pakker forsvinner. Så du er trådløs, og problemet oppstår kunn da, og IKKE når du benytter kabel, er det å forstå rigktig? Isåfall anbefaler jeg at du går inn på routerens WiFi innstillinger og forandre på Channel (som helt sikkert er på Channel 1), til 6. Endret 22. august 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Bruker Google Chrome ja. Riktig det at det oppstår på trådløs. Setter jeg på Utorrent, liksom etter nettet har blitt bra så klikker det igjen, helt til jeg slår det av. Channel er allerede på 6 ser jeg, dette var rart. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Å? Zyxel eller? Prøv Channel 13 da. Om den ikke går så langt forsøk Channel 1. Endret 22. august 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Nei, er en Netgear ruter. Har bare mulighet til Channel 6. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Rart. Men om det stemmer så sliter du. Det som mest sannsynlig skjer er at noen andres router er også på Channel 6, og dens signaler driver å slå ut ditt. Du kan eventuelt forsøke å skru ned signal styrken i håp at du klarer å unngå de. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Her er det bare channel 6. Hvordan tar jeg ned signalstyrken? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Bumper denne jeg. Vurderer sterkt å ta en reinstall av W7 nå. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Får du valgt andre kanaler om du setter hastigheten på nettet til 54 Mbps istedet for 108 Mbps som det er satt i routeren? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Der, tok bort ekstra lang rekkevidde og deaktiverte 108 mb/s. Skal prøve en restart og se om det fungerer nå. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Ja jøss. Virker som det fungerer optimalt nå. Kommer tilbake om problemet vedvarer. Takk for hjelpen! Endret 26. august 2010 av Stinson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå