Gå til innhold

Trådløs nettverk problem

Anbefalte innlegg

Hei.

På min Acer Aspire 6930 har jeg et problem når jeg skal tilkoble det trådløse nettverket her hjemme. Jeg starter opp maskinen og kobler til nettet, MSN blir logget på og jeg åpner diverse sider inne i google chrome. Men etter en stund så kommer jeg ikke inne på noen nett sider. Men MSN er fortsatt pålogget, og hvis jeg har pratet med noen før nettet "forsvinner" så kan jeg fortsatt prate med de. For at dette skal gå seg til må jeg vente lenge, og etter en stund så mister jeg nettsidene og det kommer tilbake igjen. Hvis PCn har stått på en god stund så skjer ikke det her.

Inne på nettverks status så stopper Mottat/Recived opp, mens Sendt/sent fortsetter å gå.

Kan også nevne at det fungerer helt flott med internett kabel. Nyeste driverne er installert. Kjører Windows 7 ultimate 64 bit.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det om du ikke bruker Chrome?

Grunnen til at MSN er på, er nok fordi den kommuniserer med UDP, noe som ikke bryr seg dersom pakker forsvinner.

Så du er trådløs, og problemet oppstår kunn da, og IKKE når du benytter kabel, er det å forstå rigktig?

Isåfall anbefaler jeg at du går inn på routerens WiFi innstillinger og forandre på Channel (som helt sikkert er på Channel 1), til 6.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...