Gå til innhold

"Musehånd"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pyse :p

at du har mer støtte for håndledd, og hele armen helst, vil hjelpe enormt..

samme gjelder for støtte til keyboard.. jeg har nok plass til å ha hele armen opp til albuen på bordet når jeg spiller...aldri no problem med musesyke eller noe annet...

kjøp deg et større bord du ;)

evt. kjøp deg en skikkelig musmatte, func sUrface 1030 er bra + mouse skates eller no, så slipper du å bruke så mye kraft på musa, den glir rett og slett bedre...

(jeg har sett hvordan han sitter ;) arbeidsmiljøloven ville vært brutt på SÅÅÅ mange måter hvis han satt på jobb slik :p )

Lenke til kommentar

Gode tips fra MrLee. Armstøtte er veldig viktig, jeg lener høyre arm på et annet bord, men det er vel ikke alle som har det.

Jeg har merka at jeg har litt vondt i armen, jeg og, så jeg har gått over til å bruke venstre hånd til musa. Blir selvfølgelig vanskelig til å begynne med, og nesten umulig når du spiller...men det kan anbefales.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å få litt "skumle symptomer", men jeg følte faktisk en kraftig bedring når jeg byttet til en lavere musematte (bruker fUnc). Da blir det litt mindre belastning for håndleddet. Jeg har også kjøpt meg et delt tastatur, noe jeg tror er en annen viktig grunn til at jeg har blitt bedre (skriver relativt mye). Både tastatur og musematte bør, som nevnt tidligere, være plassert et stykke inn på bordet slik at armene hele tiden har støtte.

Lenke til kommentar

Lær deg å bruke venstre hand, bruk den når du er i windows eller spiller spill som du ikke trenger og veive med handen hele tiden. Da deler du på skaden, får litt i venstre og mindre i høyre. Det har jeg gjort en stund, funker ganske bra. Støtte er også viktig.

Lenke til kommentar

Slet selv med dette for en tid tilbake (for mye CM og Chess.net)... kom over denne siden; http://www.musesyke.nu/ ... sikkert noe vettugt der....

Mange gode tips her for å forebygge ... dersom du allerede har fått det men vil spille mer :yes: , anbefaler jeg deg å ta turen innom f.eks. elkjøp (av alle ting) der de har musematte med gel håndledd støtte som du legger i kjøleskapet i to-tre ... dette lindrer bra. Vet ikke om det "fikser" armen, men man kan merker ikke så mye til musesyken (sikkert ikke så lurt, men GØY)

Lenke til kommentar

urk..., ser ut til jeg må ta en tur på IKEA og kjøpe en større pult, pluss en tur til elkjøp for å kjøpe musematte...(har jo optisk mus, hva skal man med musematte??? :) ) Har jo stort sett satt foran pc pulten i ett år, og ikke hatt problemer før jeg begynte å spille planetside i max suit (mouse sensitivity er satt til en ganske lav default)

Noen som har prøvd den joystick lignende musen som finnes på markedet? funker den i spill?

Lenke til kommentar

hmm, når vi er inne på dette med museskader så må jeg bare få fortelle om min kropp sitt bidrag til å holde liv i evolusjonsteoriene til Darwin...

på min høyre hånd, på det punktet der jeg støtter hånda på musematta, har jeg etter hvert fått helt glatt hud (ingen "striper", husker ikke helt hva det heter, det som ligner på fingeravtrykk) og når jeg sammenlikner med venstrehanda så er det akkurat som om jeg får ekstra bein under den flekken, hehe... helt merkelig...

Lenke til kommentar
urk..., ser ut til jeg må ta en tur på IKEA og kjøpe en større pult, pluss en tur til elkjøp for å kjøpe musematte...(har jo optisk mus, hva skal man med musematte??? :) ) Har jo stort sett satt foran pc pulten i ett år, og ikke hatt problemer før jeg begynte å spille planetside i max suit (mouse sensitivity er satt til en ganske lav default)

Noen som har prøvd den joystick lignende musen som finnes på markedet? funker den i spill?

når du først skal kjøpe musmatte, kjøp en fUnc sUrface 1030 heller...den er über lav, og musa glir rett og slett bedre...du merker garantert forskjell. Man skulle ikke tro det, men man gjør altså det... kom opp å prøv den hvis du tviler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...