Lange Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Leter etter flere RPGr hvor du har muligheten til å flytte på (nesten) alle ting, som stoler, items, tønner osv. Ultima serien har det og Divine Divnity. Noen andre spill? Da teller ikke Fallout feks. Ettersom du ikke kan flytte på annet en brukbare items. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Kjenner til et Online mmorpg hvor du kan flytte på det meste , Wurmonline men det er en grindfest uten like. I oblivion er det mye du kan flytte på, men ikke alt. Sånn i farta kommer jeg ikke på mange flere nyere spill hvor du har disse mulighetene. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Oblivion kan du flytte på små ting. Som du kan i mange andre spill. Ikke møbler osv. Prøvde wurm en gang. Kunne gå igjennom bygninger og sånn. Grå skikkelser overalt. Skjønte ingenting. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Wurm er nok et spill som er utdatert med minst 8 år grafikkmessig, om ikke mer. Ikke er det snill med personer som har Ati kort heller. Men når det er sagt er det sannsynligvis det eneste Sandbox RPG spillet hvor du har full frihet til å modifisere verden som du liker det. *Kutte ned trær, modifisere terrenget, lage gruver og ikke minst utvikle ustyr utifra råvarene du har fått tak i. Personlig holder jeg meg unna, var hekta i 3 år og spillte rett og slett litt for mye... Lenke til kommentar
Lange Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Trenger ikke frihet til å ødelegge/bygge absolutt alt. De som ahr spilt Divinity eller Ultima skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Forstår deg godt, men kommer ærlig ikke talt på et slikt spill akkurat nå i farta (utenom det nevnte rpg spillet). I Dark Messiah of Might and Magic hadde du noen muligheter, men det meste scriptet. Ultima underworld 1 og 2 var veldig interaktiv, på høyde med Ultima VI og oppover, men rimelig vanskelige. Går man lenger tilbake finner du jo Dungeon Master 1 og 2 der det meste kan plukkes opp og brukes (dette er rene dungeon crawlers) og du har også en del eldre rollespill der du har visse muligheter sånn sett. Desverre så er det langt imellom rollespillene dine der du får lov til å interagere såpass mye i verdenen at du kan dytte stoler, knuse ting og plukke opp alt du har lyst på. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Syntes det er veldig spennende når du finner luken til en gammel ruin ved å flytte på f.eks noen planker som ligger på bakken, eller flytter på steiner fra et steinras, og finner inngangen til en hule. Sånne RPG'r er det jeg leter etter. Vet de er sjeldne, veldig kjipt hvis det ikke finnes andre enn de som allerede er nevnt. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Vel, bare for å ta det med, Penumbra: Overture har begge delene du nevnte der. Men det er mer et skrekkspill enn rpg. Har vel minimalt med rpg elementer. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Var ikke veldig mye utforsking i det spillet. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Dwarf Fortress. Eller Minecraft. Du kan ødelegge alt du vil i Minecraft. Ikke så mye RPG, men.... Lenke til kommentar
Lange Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Venter på at minecraft skal bli vanskeligere og at han fikser multiplayer survival. Dwarf fortress er et av de spillene som rett og slett bare har for dårlig grafikk/ui/kontroll. Syntes det er morsomt å se andre spillet, men kom aldri helt inn i det selv. Tittelen på tråden er litt misvisende (en mod som edita den). Leter ikke etter sandbox spill. Jeg har allerede spilt alle gode sandbox spill som fines dessverre. Leter etter flere RPGr hvor du har muligheten til å flytte på (nesten) alle ting, som stoler, items, tønner osv. Det er det jeg leter etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå