Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fikse sprekker mellom gipsplater tak/vegg

Anbefalte innlegg

Etter 4 år har det nå dukket opp sprekker mellom gipsplatene i vegg og tak. Jeg innbiller meg at det har vært bevegelse i bygården min, og at det er dette som har forårsaket dette.

Jeg ønsker nå å få fikset opp i dette da jeg vurderer å selge leiligheten i løpet av året og det ikke ser så pent ut.

Legger ved bilde av sprekkene. De er ca 1 cm på sitt største.

Er det noen som har råd og anbefalinger til hva jeg bør bruke og hvordan jeg bør gjøre dette på best mulig måte? Jeg er ingen snekker men gjør gjerne ting selv basert på gode råd.

Mvh

Christian

707832.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bevegelse ja, mye som tyder på det.

Bildet ditt vekker noen minner rundt en noe kjip situasjon hos en kamerat for mange år tilbake. For å gjøre en lang historie kort: 

Nabo (under): Nei, nå lager vi en åpen kjøkkenløsning dere. Den veggen der står bare i veien.

Kamerat (bor over): Det var det som f.. å det har begynt å sprekke opp i hjørne her da.

Nabo: Nei, se så fint det ble. Nytt kjøkken - Nye muligheter.

Kamerat: Begynner det å sprekke i taket også nå da. Greit med gammelt hus, men det får da være grenser.

Nabo: Litt småiritert da han nabon over har fått en sånn helvetes knirk i gulvet sitt.

Kamerat: Denna knirkinga blir bare... Nei for f.. tror du ikke døra sitter fast også nå da.

SÅ EN NATT:

Nabon våkner av et helvetes rabalder. Først et voldsomt knirk - etterfulgt av en strøm med vann fra taket. (Også rett på det nye kjøkkenet da. ) Det hele endte med ubebolig leilighet i 2 måneder, og en lut fattig nabo. Pussig nok så var ikke forsikringsselskapet noe spesielt intereserti å dekke for skadene når "Et vesentlig element i den bærende konstruksjonen" var borte.

Men, over til saken..

Med så mye bevegelse så du viser her, så er det vel omtrent bare lister som vil gjøre nytten. Fester en listene til taket, så vil veggen ha mulighet for å bevege seg, uten at listen følger med. Har sett det har blitt brukt blant annet hulkil og trekantlekt til dette i gamle trehus som har mye "bevegelse". Har sprekkene kommet nylig, og "brått" så ville jeg også undersøkt om det er noe med bygården som bør utredes. 

Lenke til kommentar

Nabon våkner av et helvetes rabalder. Først et voldsomt knirk - etterfulgt av en strøm med vann fra taket. (Også rett på det nye kjøkkenet da. ) Det hele endte med ubebolig leilighet i 2 måneder, og en lut fattig nabo. Pussig nok så var ikke forsikringsselskapet noe spesielt intereserti å dekke for skadene når "Et vesentlig element i den bærende konstruksjonen" var borte.

HEHE! Det var ein fin historie før leggetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...