Berga Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Tidligere i dag restartet plutselig pc-en min. Da jeg prøvde å skru den på igjen, fikk jeg opp ''a disk read error occured, press ctrl-alt-delete to restart''. Da jeg hadde restartet et par ganger, og fortsatt fikk den samme feilmeldingen, prøvde jeg å reformatere disken min, og reinnstallere os. Men jeg får da opp at jeg ikke kan innstallere os på disken. Har kjørt chkdsk og den fullfører uten noen feilmeldinger, så disken blir altså oppdaget av pc-en, men greier ikke kjøre noe. Er harddisken min rett og slett ødelagt, eller kan det være noe jeg kan gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Når chkdsk fungerer så kan det høres ut som det går an å lese fra disken men ikke å skrive til den. Det enkleste er nok å kjøpe en ny disk og ta det derfra. Lenke til kommentar
Berga Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 mhm, har en komplett-pc så kan vel sende den inn og få de til å fikse den. Men det er definitivt disken som er ødelagt, det kan vel ikke være motherboardet det er noe feil med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå