Gå til innhold

Driver til Hercules 3DProphet radeon 8500 LE 64MB

frohaa

Anbefalte innlegg

Har et problem med at jeg ikke finner driver til mitt skjermkort radeon 8500LE 64MB. Fant driver på hjemmesiden til hercules (www.hercules-uk.com), men bare for 128MB. Prøvde å installere den, men da ble det skjermbilde på en liten del av skjermen uansett hvilken oppløsning jeg valgte. Fant en driver som skulle fungere for flere typer radeon-kort, men fikk ikke åpnet den fila pga at det var en .pkg-fil, og winXP visste ikke hvilket program som åpner slike fil-typer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har samme skjermkort som deg (Hercules 8500 LE 64 MB), og lastet akkurat ned de nyeste driverene som ligger hos Hercules (de ligger under Hercules FDX 8500 LE 64 MB, nesten helt nederst på listen).

De fungerte fint på mitt kort. Ellers har jeg forrige versjonen for 8500 LE liggende (lastet ned i mars), så du kan sende meg en PM hvis du trenger denne.

Mvh.

NAB.

Lenke til kommentar

Svar til nab: Takk for rådet. Fant valgmuligheten for 64MB ganske langt nede i lista som du nevner på hjemmesida til hercules, men finner ikke ut av hvordan jeg kan få det lastet ned (ingen download-knapp e.l.)? Må jeg logge meg inn noe sted, eller er det bare jeg som er helt blind.

Lenke til kommentar

Har installert CAT 3.4-driveren som dere anbefalte. Den funker, men den fyller ikke ut hele skjermen. Kompenserte for dette ved å justere på selve skjermen og fikk dermed dratt ut bildet noe, men ikke helt ut. Har også prøvd på forskjellige oppløsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...