zepto1 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Har prøvd forskjellige treningsmetoder og liker nok ski og sykling best. Problemet mitt er att jeg aldri føler den oppskrytte gode feelingen verken under eller etter trening. Dette er veldig demoraliserende for meg og gjør att treningen blir ett ork. Er det flere som har det slikt og er det " normalt"? Beste "velvære" får jeg nok i rolig og lett skigåing i sol og fin natur. Men øker jeg intensiteten så er jeg helt ferdig etterpå og ingen god følelse. Blir nok en del jo jo pga dette. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Hmm, har du tatt i ordentlig nok? For meg personlig så opplever jeg dopamin effekten kun når jeg har trent ca 45M i et tempo som er både vondt og hardt, det tar også litt personlig selvpining for å komme dit, feks når jeg jogger at jeg holder ut det lille ekstra som skal til. Om det er verdt det får bli opp til deg og liker du ikke å trene på denne måten anbefaler jeg at du holder deg til den treningen du liker og kombinerer den med styrketrening. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 kjør knallhard trening på rundt 45 - 60 min. Anbefaler deg ikke å gjøre dette hver trening, men 1 - 2 ganger i uka. Prøv bakkeintervaller med sykkel om du liker det. Ikke alle liker å trene hardt, men når man f,eks har syklet så hardt man kan i 60 min og så vidt klarer å gå, så smaker en cola 10 ganger bedre, eller faktisk bare å kunne sette seg på en stol er forbanna digg. Lenke til kommentar
zepto1 Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Har nok hatt treningsøkter der jeg har tatt meg helt ut. Men noen dopamineffekt har jeg aldrig følt. Jo hardere jeg trener desto dårligere føler jeg meg. Kanskje dopaminproduksjon i kroppen min er på ett lavmål. Har en del depresjoner innimellom og hadde vært kjekt hvis trening hadde hjulpet. Men jeg blir vist snytt for den effekten. Kanskje man bør spise noe som kan øke dopamineffekten? Mat-vitaminer...?? Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Mer proteiner, frukt og mindre karbohydrat har gjort underverker for meg! Les http://myrevolution.no/health-fitness-concept-kosthold/ og http://myrevolution.no/advanced-concept-kosthold-v2-0/ Endret 23. august 2010 av excel2007 1 Lenke til kommentar
Grand Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Har nok hatt treningsøkter der jeg har tatt meg helt ut. Men noen dopamineffekt har jeg aldrig følt. Jo hardere jeg trener desto dårligere føler jeg meg. Kanskje dopaminproduksjon i kroppen min er på ett lavmål. Har en del depresjoner innimellom og hadde vært kjekt hvis trening hadde hjulpet. Men jeg blir vist snytt for den effekten. Kanskje man bør spise noe som kan øke dopamineffekten? Mat-vitaminer...?? kanskje du fokuserer for mye på å få det? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Veldig interessant tråd. Jeg får heller ikke dopamineffekt etter trening. Blir bare totalt utmattet og trøtt. Tiden jeg har trent utgjør ingen forskjell, om det er 30 min, 60 min, 90 min eller mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå