Gå til innhold

Bygd ny PC - finner ikke HDD, kun SSD

Fronth

Anbefalte innlegg

Hei,

har nettopp bygd meg ny pc og alt funker utmerket bortsett fra at pc'en ikke finner min samsung spinpoint F3 1TB HDD. OS ligger på en SSD så pc'en er oppe og går men finner altså ikke denne HDD'en.

Den finnes ei heller i BIOS.

Legger ved et slags diagnostiseringsprogramutskrift for disker som jeg kjørte - forstå det den som kan. Plus systemspecs.

Takker for all hjelp!

MBRlist.txt

BPB0list.txt

DxDiagSystem.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, byttet satakabelen rundt en gang uten effekt. Den dukker ikke opp i diskbehandleren. Forstår ikke hvordan man 'kaller den en bokstav'. Synes det er litt rart at den ikke dukker opp.

Hver gang jeg skrur av strømforsyningen og så skrur pc'en på igjen kommer det noen høylytte 'klikk' fra hdd'en og så slutter den å lage lyd...

Lenke til kommentar

Slik oppretter og formaterer du en ny partisjon (volum)

1.Åpne Datamaskinbehandling ved å klikke Start, klikke Kontrollpanel, klikke System og sikkerhet, klikke Administrative verktøy og deretter dobbeltklikke Datamaskinbehandling. Hvis du blir bedt om å oppgi et administratorpassord eller en bekreftelse, skriver du inn passordet eller oppgir bekreftelsen.

2.Klikk Diskbehandling i den venstre ruten under Lagring.

3.Høyreklikk et ledig område på harddisken, og klikk deretter Nytt enkelt volum.

4.Klikk Neste i Veiviser for nytt enkelt volum.

5.Skriv inn størrelsen i megabyte (MB) på volumet du vil opprette, eller godta den maksimale standardstørrelsen, og klikk deretter Neste.

6.Godta standard stasjonsbokstav eller velg en ny stasjonsbokstav som skal identifisere partisjonen, og klikk deretter Neste.

7.Gjør ett av følgende i dialogboksen Formater partisjon:

•Hvis du ikke vil formatere volumet nå, klikker du Ikke formater dette volumet, og deretter klikker du Neste.

•Hvis du vil formatere volumet med standardinnstillingene, klikker du Neste.

8.Se gjennom valgene, og klikk deretter Fullfør.

Har samme harddisk, og dette funket for meg :D

Kopierte dette fra ASK99

Lenke til kommentar

Slik oppretter og formaterer du en ny partisjon (volum)

1.Åpne Datamaskinbehandling ved å klikke Start, klikke Kontrollpanel, klikke System og sikkerhet, klikke Administrative verktøy og deretter dobbeltklikke Datamaskinbehandling. Hvis du blir bedt om å oppgi et administratorpassord eller en bekreftelse, skriver du inn passordet eller oppgir bekreftelsen.

2.Klikk Diskbehandling i den venstre ruten under Lagring.

3.Høyreklikk et ledig område på harddisken, og klikk deretter Nytt enkelt volum.

4.Klikk Neste i Veiviser for nytt enkelt volum.

5.Skriv inn størrelsen i megabyte (MB) på volumet du vil opprette, eller godta den maksimale standardstørrelsen, og klikk deretter Neste.

6.Godta standard stasjonsbokstav eller velg en ny stasjonsbokstav som skal identifisere partisjonen, og klikk deretter Neste.

7.Gjør ett av følgende i dialogboksen Formater partisjon:

•Hvis du ikke vil formatere volumet nå, klikker du Ikke formater dette volumet, og deretter klikker du Neste.

•Hvis du vil formatere volumet med standardinnstillingene, klikker du Neste.

8.Se gjennom valgene, og klikk deretter Fullfør.

Har samme harddisk, og dette funket for meg :D

Kopierte dette fra ASK99

Problemet mitt er at den ikke dukker opp i diskbehandling.

Skal forsøke å koble fra ssd'en og se hva som skjer...

Ved oppstart hører jeg bare en periodisk 'klikk klikk klikk' og så slutter lyden. Den får åpenbart strøm men det er noe annet som ikke er som det skal... -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...