FuzzFuet Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hallo, skal installere Win7 på en Asus Eee, men får ikke til å boote det fra USB-pinnen. Har fulgt denne guiden men det funka ikke, hva gjør jeg feil? Har satt pinnen som nr1 i boot prioriteringa. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Last ned unetbootin istedet, enkelt program som gjør akkurat det samme som den guiden ved hjelp av et tastetrykk Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Last ned unetbootin istedet, enkelt program som gjør akkurat det samme som den guiden ved hjelp av et tastetrykk Takk Skal prøve det nå! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 eller http://wintoflash.com/home/en/ Veldig enkel denne og.. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Hallo, skal installere Win7 på en Asus Eee, men får ikke til å boote det fra USB-pinnen. Har fulgt denne guiden men det funka ikke, hva gjør jeg feil? Har satt pinnen som nr1 i boot prioriteringa. Guiden du henviser til har noe som er fundamentalt misvisende. Ikke at det utgjør grunnen til at du kan ikke boote fra usb, men det forvrenger forståelsen av hvordan det fungerer. Step 1 i denne guiden, slik det er beskrevet, er nok. Det vil si at step 2 er totalt unødvendig. Under disk initialiseringen (initialisering er det som skjer når du plugger noe i vista eller windows 7, usb eller hardisk, for første gang) og og videre til formatering samt merkingen av partition som en activ, er alt man trenger for at enheten er bootbar. At du kan ikke boote fra usb, kan være nok til at filesystem er NTFS og ikke Fat32. Derfor bør du formatere usben for fat32 filesystemet. Du behøver ikke å kopiere noen installasjons filer i den, FØR du har bekreftet at det er mulig å boote fra den. En feilmelding som vil sikre at usb er bootbart er at du starter PC-en , velg usb som first enhet i bootpriority, og se etter at du får : bootmgr is missing -feilmeldningen. Den feilmeldningen er en bekreftelse at usb er bootbart. (hvis usben derimot var for XP OS, ville feilmeldingen være : NTLDR is missing) Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Da kjører den Win7, takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor alle disse guiden vil at du skal endre boot rekkefølgen? På Asus eee er det bare å trykke tab (eller esc?) under post, så kan du selv velge boot enhet. Problemet er mest å få en bootbar minnepenn, men etter det jeg vet så laget Microsoft et program basert på åpen kildekode netopp for dette formålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå