aip Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg har tenkt å se på en Ford Focus 99modell, og lurer på hva jeg skal se etter? Jeg har fått beskjed av en mekaniker om at hvis jeg skal kjøpe brukt burde den ha vært på naf-selger test først. Denne selgeren synes det var kjedelig om jeg skulle betale for en slik test uten å kjøpe bilen, og om jeg skulle kjøpe bilen var det sure penger for meg uansett siden slike koster flere tusenlapper. Han ville heller ikke ta en slik test, å utsette salget av bilen for testen tok så lang tid. Han sa han synes jeg skulle få med meg noen som virkelig kunne bil, siden kvinnfolk ikke kunne mye om bil (i mitt tilfelle er jo dette riktig - MEN! *kremt*), og at han var ikke redd for å vise frem bilen. Er litt skeptisk, men vil virkelig ha bilen, og trenger den virkelig. Men enn om det er mye feil på den som jeg ikke ser? Har ikke noen skikkelig bilkyndige til å ta med meg heller.. Lenke til kommentar
Sundt Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Hei! Les litt her.. Der står det litt om hva man bør se etter. Rust i dører og hjulbuer er viktig å sjekke. Ellers er servicehefte viktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Du bør enten få med deg en som er skikkelig bilkyndig som kan se over bilen for deg, eller ta en NAF-/KNA-test eller tilsvarende, ev bestille time for en gjennomgang (taksering) av bilen på et merkeverksted. Lenke til kommentar
mtw Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Har hatt Ford Focus 99/00 og kan skrive under på at rust i dører er noe du bør se etter Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Sjekk dørlåser også. Fatter ikke hvorfor, men dette har Ford slitt med i tredve år virker det som. Har selv erfart problem med dette på en 99 Focus. Lenke til kommentar
mtw Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Måtte låse på passasjersiden ja (ellers så låste den kun døren førersiden) Merkelig at sånn feil går igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå