Simpfan Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg har slitet i mange år nå med urininkontinens, har også fecal inkontinens, men er mest urin jeg lekker. Jeg er avhengig å bruke bleier 24/7. Det kan gå i dråper til full blæretømming. Får følelsen av at jeg aldri får tømt meg. Har endelig fått en ny utreding på dette problemet, og var hos urolog. De scannet blæra mi, hadde faktisk 1,5 dl urin etter at jeg hadde "tømt" meg, men hadde ikke det. Ikker rart jeg har stadig uvi og tissetrang. Fikk da beskjed om å bruke kateter å tappe meg med om kvelden, men har begynt om morgenen også nå i samråd med poliklinikken, fordi jeg ikke får tømt meg bra nok. Siste to kvelder har jeg nesten ikke noe resturin igjen, mens i dag tidlig var det pluselig 1 dl igjen. Hva kan dette komme av? Noen ganger så blir blæren tømt, mens andre ganger ikke. Hvorfor er det sånn? Skal på en undersøkelse der de skal gjøre en flow eller noe tror jeg hun sa. Men kunne ta hvertfall 2 mnd. Fikk da kateter å bruke til da. Hvis jeg katetiriserer meg hver time eller andre time, vil jeg da ikke lekke noe? Altså kan jeg slippe å bruke bleie? Finnes det noen kateter jeg kan ha i om natten? Må på do 3 - 5 ganger om natten også, og de fleste ganger rekker jeg ikke fram og det renner i bleia. Har prøvd alt av behandling, tabletter, bekkenbunnstrening både med og uten fysioterapeaut. Det som er å prøve er prøvd, men fungerer ikke. Er 25 år, så urologen sa jeg er for ung til å ha det sånn. Hvis det er noen behandling igjen, hva er det da? Fikk vite at urinrøret mitt sitter veldig langt bak, nesten inni kjeden. Kan dette opereres å skyves fram? Blir da inkontinensen borte og resturin borte? Dette ble langt, men er frustrert over å ha det sånn. Hemmer meg mye i hverdagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå