Gå til innhold

BK: Gratishaugen på Øyafestivalen


mge

Anbefalte innlegg

Øyafestivalen 2010. Da Robyn spilte på festivalens tredje dag så det nesten ut som at halve festivalen befant seg utenfor det offisielle festivalområdet. Her følger sikkert hundrevis av mennesker Robyn, gratis, fra broen som skuer mot Øyas største scene, Enga.

post-117901-1282422692,2669_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært en reportasje med to kjendiser som overvar konserten gratis fra denne brua hadde det fungert, men da disse du tok bilder av ikke har annen berømmelse enn at de havnet på bildekritikken virker det litt meningsløst -beklager ordbruken- å ha såpass åpen blender at kun noen få mennesker stikker seg såpass mye ut i bildet.

 

Jeg får iallefall ikke noe ut av effekten.

 

S/h-koverteringen syns jeg er fin, eksponeringen rent teknisk fin, men bildet virker litt skakt. Høyretung om du skjønner...

 

Ellers stemningsfullt.

Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemelding.

 

Du sier effekten med den åpne blenderen er meningsløs, men samtidig er bildet stemningsfult. For meg henger dette sammen, og er litt av det jeg har prøvd på. Altså jeg har prøvd å formidle stemningen som var på stedet ved hjelp av den åpne blenderen. Jeg føler ikke motivet trenger å være så konkret som at personene er gjenkjenbare for folk flest. Jeg føler heller ikke at det trenger å være noe spesielt ved dem, annet enn at de er der, med alle andre og følger konserten. Det jeg dog kan være enig i er at fokuspunktet blir litt vel konsentrert på bare disse to. Hadde jeg hatt en ny sjangse ville jeg nok blendet ned noe slik at menneskemengden ikke blir fullt så utvasket, samtidig som at overgangen fra fokus til ute av fokus ikke blir så brå. Da ville nok følelsen av "felleskapet" kommet tydligere frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...