mge Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Øyafestivalen 2010. Da Robyn spilte på festivalens tredje dag så det nesten ut som at halve festivalen befant seg utenfor det offisielle festivalområdet. Her følger sikkert hundrevis av mennesker Robyn, gratis, fra broen som skuer mot Øyas største scene, Enga. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Hadde det vært en reportasje med to kjendiser som overvar konserten gratis fra denne brua hadde det fungert, men da disse du tok bilder av ikke har annen berømmelse enn at de havnet på bildekritikken virker det litt meningsløst -beklager ordbruken- å ha såpass åpen blender at kun noen få mennesker stikker seg såpass mye ut i bildet. Jeg får iallefall ikke noe ut av effekten. S/h-koverteringen syns jeg er fin, eksponeringen rent teknisk fin, men bildet virker litt skakt. Høyretung om du skjønner... Ellers stemningsfullt. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Bra dybde og fine linjer, men syns dybdeskarpheten her ble for smal, tror det hadde blitt bedre med kortere dybde-uskarphet. Litt for lyst i hø billeddkant. Grei BW konvertering. Lenke til kommentar
mge Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Hei og takk for tilbakemelding. Du sier effekten med den åpne blenderen er meningsløs, men samtidig er bildet stemningsfult. For meg henger dette sammen, og er litt av det jeg har prøvd på. Altså jeg har prøvd å formidle stemningen som var på stedet ved hjelp av den åpne blenderen. Jeg føler ikke motivet trenger å være så konkret som at personene er gjenkjenbare for folk flest. Jeg føler heller ikke at det trenger å være noe spesielt ved dem, annet enn at de er der, med alle andre og følger konserten. Det jeg dog kan være enig i er at fokuspunktet blir litt vel konsentrert på bare disse to. Hadde jeg hatt en ny sjangse ville jeg nok blendet ned noe slik at menneskemengden ikke blir fullt så utvasket, samtidig som at overgangen fra fokus til ute av fokus ikke blir så brå. Da ville nok følelsen av "felleskapet" kommet tydligere frem. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Med "stemningsfullt" mener jeg bare å si at det passet med s/h, mørket og gatelysene på... Mener fremdeles mindre blender hadde gjort bildet mye bedre, og da ville du truffet meg bedre Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg liker lyset, men jeg skjønner ikke hva du prøver å oppnå med så smal dybdeskarphet. --- BalleB Lenke til kommentar
kernelb Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Enig med de som har sagt at valg av fokuspunkt og dybdeskarphet virker litt tilfeldig. Du siser du ønsket å gjøre det nonfigurativt, hvorfor ikke da sørge for at alle er uskarpe? Dette blir hverken fugl eller fisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå