Gå til innhold

Bærebar mp3 spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey!

 

Ville bare si at jeg har en Mpio DMK 128MB mp3-spiller som jeg er bigtime fornøyd med! Mitt tips/råd er at det en ikke trenger mer enn 128MB på mp3-spilleren.. Jeg har ca. 30 sanger inne i cd-kvalitet (128kb) hele tiden, og har aldri følt behov for mer.. Hvis jeg trenger å putte inn en ny sang er det alltid en av de 30 sangene som jeg er lei og sletter!

 

Kort og godt: 128MB holder i lange bananer og mer til mm. du skal bruke mp3-spilleren som en harddisk!

 

Lykke til med kjøpet da :)

Lenke til kommentar
Hey!

 

Ville bare si at jeg har en Mpio DMK 128MB mp3-spiller som jeg er bigtime fornøyd med! Mitt tips/råd er at det en ikke trenger mer enn 128MB på mp3-spilleren.. Jeg har ca. 30 sanger inne i cd-kvalitet (128kb) hele tiden, og har aldri følt behov for mer.. Hvis jeg trenger å putte inn en ny sang er det alltid en av de 30 sangene som jeg er lei og sletter!

 

Kort og godt: 128MB holder i lange bananer og mer til mm. du skal bruke mp3-spilleren som en harddisk!

 

Lykke til med kjøpet da  :)

 

Vil tro 128mb (30sanger) blir alt for lite for min del, blandt annet hvis jeg skal på ferie i et par uker er det greit å ha en del sanger :D

ellers takk for tipset :)

 

Noen som kan forklare forskjellen på flash minne og hardisc til mp3 spillere?

Lenke til kommentar
Hey!

 

Ville bare si at jeg har en Mpio DMK 128MB mp3-spiller som jeg er bigtime fornøyd med! Mitt tips/råd er at det en ikke trenger mer enn 128MB på mp3-spilleren.. Jeg har ca. 30 sanger inne i cd-kvalitet (128kb) hele tiden, og har aldri følt behov for mer.. Hvis jeg trenger å putte inn en ny sang er det alltid en av de 30 sangene som jeg er lei og sletter!

 

Kort og godt: 128MB holder i lange bananer og mer til mm. du skal bruke mp3-spilleren som en harddisk!

 

Lykke til med kjøpet da  :)

 

Han heller gå for HD 100 med 20GB disk til ca 3000,- siden

det var nevnt god lagringskapasitet.

 

Yoda

Lenke til kommentar
Hey!

 

Ville bare si at jeg har en Mpio DMK 128MB mp3-spiller som jeg er bigtime fornøyd med! Mitt tips/råd er at det en ikke trenger mer enn 128MB på mp3-spilleren.. Jeg har ca. 30 sanger inne i cd-kvalitet (128kb) hele tiden, og har aldri følt behov for mer.. Hvis jeg trenger å putte inn en ny sang er det alltid en av de 30 sangene som jeg er lei og sletter!

 

Kort og godt: 128MB holder i lange bananer og mer til mm. du skal bruke mp3-spilleren som en harddisk!

 

Lykke til med kjøpet da :)

 

Han heller gå for HD 100 med 20GB disk til ca 3000,- siden

det var nevnt god lagringskapasitet.

 

Yoda

 

har tittet litt på komplet og funnet noen aktuelle men alle har kun sånn flash minne, Hva er det?

 

disse er det jeg har vurdert mest:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...47&GrpID=1&s=pl

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&view=detailed

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...47&GrpID=1&s=pl

 

:roll::roll:

Lenke til kommentar

Flashminne er som RAM (bare data mistes ikke når du slår av). Fordelen er at det tar liten plass, er raskt og ikke har bevegelige deler. Ulempen er at det er dyrt (derfor den lille kapasiteten).

Harddiskbaserte har en liten harddisk i seg, er tyngre og har bevegelige deler, men har langt større kapasitet.

 

iPod koster litt mer enn de andre harddiskbaserte, men har høy kvalitet, lekkert design og er brukervennlig. Den er også både mindre og lettere enn konkurrentene. Batterilevetiden er på 8 timer, som er litt i underkant av konkurrentene, men et resultat av den kjekke størrelsen. Jeg har en på 15GB og er storfornøyd.

 

Det finnes andre (hovedsaklig Creative og Archos), men disse er fysisk større og tyngre. Skal du ha en meget portabel spiller vil jeg anbefale iPod over disse, men dette er min subjektive mening. Jeg syntes de andre ble litt for klumpete i forhold.

 

De fleste harddiskbaserte kan også brukes som ekstern harddisk, som er kjekt :)

 

iPod 10GB koster 3000,- (apple.no), og 15GB 3800,-. 15GB gir deg mer for pengene: bare 800 for 50% mer kapasitet pluss en del ekstra utstyr du burde ha)

 

[Edit: typo]

Lenke til kommentar
Flashminne er som RAM (bare data mistes ikke når du slår av). Fordelen er at det tar liten plass, er raskt og ikke har bevegelige deler. Ulempen er at det er dyrt (derfor den lille kapasiteten).

Harddiskbaserte har en liten harddisk i seg, er tyngre og har bevegelige deler, men har langt større kapasitet.

 

iPod koster litt mer enn de andre harddiskbaserte, men har høy kvalitet, lekkert design og er brukervennlig. Den er også både mindre og lettere enn konkurrentene. Batterilevetiden er på 8 timer, som er litt i underkant av konkurrentene, men et resultat av den kjekke størrelsen. Jeg har en på 15GB og er storfornøyd.

 

Det finnes andre (hovedsaklig Creative og Archos), men disse er fysisk større og tyngre. Skal du ha en meget portabel spiller vil jeg anbefale iPod over disse, men dette er min subjektive mening. Jeg syntes de andre ble litt for klumpete i forhold.

 

De fleste harddiskbaserte kan også brukes som ekstern harddisk, som er kjekt :)

 

iPod 10GB koster 3000,- (apple.no), og 15GB 3800,-. 15GB gir deg mer for pengene: bare 800 for 50% mer kapasitet pluss en del ekstra utstyr du burde ha)

 

[Edit: typo]

 

takk for et godt svar, tror jeg ender opp med en iPod, ønsker å ha stor lagringskapasitet, ettersom jeg har mye forskjellig musikk jeg hører på :D

 

men hvordan går det å jogge ute med iPoden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...