Gå til innhold

Har installert Windows 7 på PC som ikke er beregnet for det

paali10

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akuratt installert Windows 7 på PCen min. Problemet er at jeg ikke kan oppdatere drivere og lignende, fordi PCen min ikke er beregnet for Windows 7.

Er det noen annen måte å få oppdatert driverene på?

Takker for hjelp!

MVH: paali10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på noe lignende:

Lurer på å installere Windows 7 - 64 bit på en enkelt HP Pavillion laptop. Trenger på ingen måte mer enn 32 bit til denne maskinene, men er 64-bit versjonen jeg har tilgjengelig.

Spørsmålet er: Er det noe negativt med å installere 64-bit fremnfor 32-bit?

Lenke til kommentar

Nei, så lenge du har 64-bit CPU kjører du 64-bit windows. Er ingen bakdeler. I "gamle dager" var det problemer fordi 64-bit windows må ha 64-bits drivere til alt mulig, og det fantes ikke til mange hardware-leverandører. Men nå er windows blitt flink til å finne hardware selv, og de største lager 64-bit drivere til sine kort også.

Lenke til kommentar

Nei, så lenge du har 64-bit CPU kjører du 64-bit windows. Er ingen bakdeler. I "gamle dager" var det problemer fordi 64-bit windows må ha 64-bits drivere til alt mulig, og det fantes ikke til mange hardware-leverandører. Men nå er windows blitt flink til å finne hardware selv, og de største lager 64-bit drivere til sine kort også.

OK, men er usikker på om jeg har 64 bit CPU i laptop'en. Den er over tre år gammel og ikke spesielt heftig...

Hvordan finner jeg ut om jeg har det?

Lenke til kommentar

Everest ultimate eller siw?

Eller sleng i en win 7 cd med 64 bit og prøv å boot på den.

Evt Start- Run - skriv Regedit

Bla frem til

HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\CentralProcessor\0

ProcessorNameString -Identifier

Evt Start- Run - msinfo32.exe

Så se under System Type

Du kan også laste ned cpu-z

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...