paali10 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hei, jeg har akuratt installert Windows 7 på PCen min. Problemet er at jeg ikke kan oppdatere drivere og lignende, fordi PCen min ikke er beregnet for Windows 7. Er det noen annen måte å få oppdatert driverene på? Takker for hjelp! MVH: paali10 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Du kan prøve vista-drivere. Hvilken modell? Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Jeg har prøvd med vista drivere men jeg får en melding om at oppdateringen ikke støtter systemet. - Jeg har en HP Pavilion dv9072ea Endret 21. august 2010 av paali10 Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hmm, dette hørtes rart ut... jeg har klart å klore inn W7 på alt mulig rart med mye mindre spec enn det der... Back to square one og prøv igjen, så går det nok bra. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Last ned drivere direkte fra komponentprodusentene, ikke fra HP. F.eks er lydkort ofte realtek, man laster da ned driver fra realtek. Nettverkskort kan være intel, broadcom, atheros osv osv. Lenke til kommentar
PlaasterLars Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg lurer på noe lignende: Lurer på å installere Windows 7 - 64 bit på en enkelt HP Pavillion laptop. Trenger på ingen måte mer enn 32 bit til denne maskinene, men er 64-bit versjonen jeg har tilgjengelig. Spørsmålet er: Er det noe negativt med å installere 64-bit fremnfor 32-bit? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Nei, så lenge du har 64-bit CPU kjører du 64-bit windows. Er ingen bakdeler. I "gamle dager" var det problemer fordi 64-bit windows må ha 64-bits drivere til alt mulig, og det fantes ikke til mange hardware-leverandører. Men nå er windows blitt flink til å finne hardware selv, og de største lager 64-bit drivere til sine kort også. Lenke til kommentar
PlaasterLars Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Nei, så lenge du har 64-bit CPU kjører du 64-bit windows. Er ingen bakdeler. I "gamle dager" var det problemer fordi 64-bit windows må ha 64-bits drivere til alt mulig, og det fantes ikke til mange hardware-leverandører. Men nå er windows blitt flink til å finne hardware selv, og de største lager 64-bit drivere til sine kort også. OK, men er usikker på om jeg har 64 bit CPU i laptop'en. Den er over tre år gammel og ikke spesielt heftig... Hvordan finner jeg ut om jeg har det? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Enkleste er å prøve å legge det inn, har du ikke x64 vil du få en feilmelding når den prøver å starte opp etter første omstart i installasjonen. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Everest ultimate eller siw? Eller sleng i en win 7 cd med 64 bit og prøv å boot på den. Evt Start- Run - skriv Regedit Bla frem til HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\CentralProcessor\0 ProcessorNameString -Identifier Evt Start- Run - msinfo32.exe Så se under System Type Du kan også laste ned cpu-z Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå