Gå til innhold

Voksenopplæringen, ett hjelpemiddel til det sivile liv.

Kreatoon

Anbefalte innlegg

Har lett litt rundt på forumet etter en tråd om voksenopplæringen i Forsvaret uten hell. Etter min tid i førstegangstjenesten, vil jeg si det ikke får den oppmerksomheten som den fortjener. Om noen har erfaringer fra kurs som de har tatt i regi av Forsvaret, ber jeg dere dele deres erfaring. Det er mange som kommer inn i Forsvaret etter endt videregående skole, eller etter fagprøven med bestått eller ubestått fagbrev, så jeg ville lage en informativ tråd som opplyser litt mer om erfaringer og hva voksenopplæringen har å by på, for nåværende og kommende soldater!

Link til Forsvarets nettside om Voksenopplæringen: http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/Voksenoppl_ring/.

Takkformeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Voksenopplæringen er noe av det mest positive etter mitt år i Bardufoss.

Jeg var i Nord-Norge og her er det ikke like vanlig å komme hjem så ofte, var der opp mot to måneder av gangen, da var det lett og få med seg mange av de kursene som gikk på VO.

Her er noe om de forskjellige kursene som jeg tok og ble tilbudt.

Båtførerprøven, jegerprøven, varme arbeider, truck (t1,t1,t3,t4 og c1) og maskinførerteori.

Ex-phil og Ex-fac hver på 10 studiepoeng (forsvaret sammarbeider med universitetet i Tromsø)

Det var også tilbud om lastebillappen, sveisekurs, maskinfører (gravemaskin, dumper og hjullaster) og andre studiepoenggivende fag.

Alle i forsvaret får også ett jobbsøkerkurs gjennom VO før de er ferdige.

Alle disse er kursene kursene er gratis i forsvaret untatt c-lappen og maskinfører hvis jeg husker riktig.

Håper dette var nyttig info og skal du i forsvaret så utnytt VO for hva det er verdt :whistle:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...