Gå til innhold

Bygget server, får ikke noe skjermbilde

SAW

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er egentlig ganske noob ang dette her, selv om jeg har bygget et par pc´er før, men jeg vet ikke om jeg har klart og følge med nok på utviklingen.

Jeg har da bestemt meg for å bygge meg en server der jeg har valgt disse delene.

Jeg fikk akkurat bygd ferdig serveren før jeg reiste på jobb, men da jeg skulle skru på serveren og koble den opp mot en pcskjerm fikk jeg ikke noe bilde. Jeg har jo ikke kjøpt grafikk kort, siden det stod at CPU hadde Integrert grafikk Intel HD Graphics. Noen som vet om jeg har misforstått her??

Et annet problem er jo at jeg ikke har noe cdrom i dette kabinettet og jeg fikk jo med cd til hovedkortet for instalering, hvordan skal jeg gjøre dette?

Vet ikke om jeg er helt på villspor, men jeg måtte reise på jobb så fikk ikke sett mer på det, så da har det iritert meg litt at jeg ikke fikk opp noe bilde.

Håper på hjelp fra dere og hvordan jeg skal få denne opp å gå.

Takker på forhånd på svar

-ZOTAC H55-ITX WIFI, H55, Socket-1156

-Fractal Design Array Mini-ITX NAS Sort

-Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB Kit w/two HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9-27

-Intel Core? i5 Dual Processor i5-650 Dual Core, 3.2Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/

-Western Digitial Caviar® Green 2TB SATA2, 7200RPM, 64MB, 300 Mb/s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hovedkortet for instalering, hvordan skal jeg gjøre dette?

Disse kan du legge over på minnepenn eller laste ned nyere utgave fra nett.

Du skal få bilde, gpu og minnekontrolleren ligger i samme brikke i cpu.

Prøvd begge utgangene?

Hdmi fungerer skjelden fra opstart til du logger inn.

DviD under install.

Lenke til kommentar

hei takk for svar, ja hdmi tenkte jeg at jeg ikke ville få opp, men testet dvi inngangen men fikk ikke noe opp på skjermen. Begge utgangene? jeg mener jeg kun har en hdmi og en dvi utgang vis jeg ikke husker feil.

Ja jeg får vel bare bruke usb ja.

Da er det vel bare å legge inn OS også på usb pinne å instalere der fra?

Jeg får teste mer når jeg kommer meg hjem igjen for å se hvorfor jeg ikke fikk noe bilde, og komme tilbake her med evt feil og problemstillinger med Windows home server 2003.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei nå har jeg kommet meg hjem og startet opp denne serveren og prøvd med en annen skjerm, men ingen bilde. Hva kan problemet være??

Jeg startet opp serveren og det ser ut til at det meste starter opp å går inni der men jeg får ikke liv i skjerm. Koblet også til usb mus og tastatur uten at disse våknet til heller

Lenke til kommentar

Pass på at du ikke flytter bios-jumperen.

Den skal stå på normal (ofte JP1)

En evt BIOS selection jumper-JP3 skal stå på master også pin 1 og 2 som over.

Så må evt være en 3de jumper isåfall.

Onchip VGA skal stå på auto, kan jo resette bios så den setter seg dit.

Har du prøvd begge utgangene? Samt justert dette på skjermen, dvs bruker du hdmi så bla på skjermen til den inngangen der også.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd hdmi som ikke fungerte, så gikk jeg over til DVI utgangen og bruker en god gammel crt skjerm.

Det skal være sagt at tastaturet mitt heller ikke våkner, men det er vel fordi oppstarten ikke kommer så langt?

Når jeg starter opp så starter alle viftene og det begynner å lyse på hovedkortet så det virker nå som om det er litt liv.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette men når eg starter opp så ser det ut til at alt starter med vifter og etc, men det er liksom ingen "arbeidslyd" jobbing fra kort\cpu osv hører kun viftene... vet ikke om det er slik det er med disse små itx kortene og den cpu jeg har.

Lenke til kommentar

ja ram brikkene er vel nesten bare en vei di går nedi, så de er på plass, cpu ble nå satt i i henhold til manual, men kan jo ta opp å se.

kan det være at cpu er ødelagt, er del lett å ødelegge en cpu? den ble behandlet slik den skulle for å si det slikt...

Endret av SAW
Lenke til kommentar

Da gjør jeg det, begynner på det i morgen, kabinetter har avstandsstykker som hovedkortet skrus ned i. Så skal jeg komme tilbake med hvis det dukker opp noe.

hvordan finner jeg ut om cpu ikke er ødelagt?

Er det noen måte å feilsøke på dette her hvis at demonteringen ikke fungerer.

Lenke til kommentar

klarte jo selvsagt ikke å vente og tok å skrudde alt fra hverandre og instalerte alt på nytt. Denne gangen prøvde jeg å starte opp uten harddisk og kun 1stk rambrikke.

Når jeg starter opp kommer det liksom ingen bip lyd eller noen idikasjon på at det starter opp uten om at vifter starter og div led lys lyser opp på HK.

Leser på Zotac sine sider at kortet skal jo gi varsel lyder ved evt feil f.eks

i) Power Supply Unit in the PC system is faulty, or not meeting the specification of that hardware configuration

300w power supply bør holde til en green caviar disk og 1stk ram brikke og 75w cpu

ii) The +12V DC cable from the Power Supply Unit is not plugged to the motherboard

Det er den

iii) Display card is faulty, or not installed properly, or not configured in CMOS (long beep followed by two short beep sound)

Får i hvertfall ingen beep indikasjon på dette, har jo ikke grafikk kort siden det skal være integrert

iv) RAM modules not installed properly, or RAM compatibility issue (long beep sound repeatedly)

Får heller ingen alarm på dette og rambrikka er satt helt i

v) System conflict due to faulty components or poorly attached modules in the system, e.g., harddisk drive cable loose or expansion card not installed properly

Det kan jo være feil på hovedkort evt cpu

vi) CPU may not be supported on the motherboard

Den skal være kompatibel med denne cpu som jeg har

Har nå sendt mail til mpx der jeg kjøpte delene for å høre om de vet noe...

Lenke til kommentar

Har du ikke et kort du kan sette i for å legge inn OS bare? /teste delene.

Endelig!!! etter at jeg demonterte hele greia å satte alt igjen så fungerte det fortsatt ikke, men etter at jeg fjernet batteriet til bios for 3 gang, så startet plutselig driten opp. Så nå er problemet løst for denne gang.

Takker for all den raske og gode hjelpen jeg har fått.

Vi ses igjen til neste problemløsning:)

Lenke til kommentar

Moro da :) Håper maskin skjerper seg og funker nå til den dagen du kaster den eller finner på noe som gjør at den streiker :D Vil vel anbefale deg å oppdatere biosen før du gjør så mye annet :)

Hei ja la oss nå håpe den blir stabil.

Men nå møtte jeg et lite problem til, som kansje dere kan svare på.

Jeg skulle instalere OS WHS med ext.harddisk, altså lage denne om til en bootable harddisk.

Jeg har nå fulgt en guide over youtube som forklarte hvordan, og jeg fikk egentligt alt til slik det ble henvist, men den vil ikke boote slik at jeg får instalert OS.

Jeg velger den ext.harddisken som 1st boot priority inne i bios, men når jeg starter maskinen så kommer det opp at jeg må enten restarte eller sette inn boot disk.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...