newcastlefaen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Hei, Jeg har en Acer Laptop jeg kjøpte fra komplett.no i februar. Den har alltid fungert fint fram til nå, uten å ha blitt utsatt for noen form for "kakk" eller smell i bakken. Men plutselig, forrige helg, begynte den å oppføre seg rart.. Noe som passer *EKSTREMT* dårlig ettersom undervisningen på Informatikk-studiet vårt starter førstkommende mandag, mitt første år forøvrig. Det virker som at om man bare åpner skjermen for høyt, eller kun beveger på maskinen i den minste grad (f.eks. fra å ha den mellom beina til å sette den på fanget) går skjermen fullstendig svart; man må skru av maskina, for så å "klappe ned" laptopen helt, for så å skru på maskinen pånytt for at det skal fungere (av enellerannen grunn er skjermen fremdeles svart om man -kun- restarter pcen). En ting til som kan være verdt å nevne er at det virker som PCen fortsetter å jobbe, selv om alt av lyd (i form av musikk o.l.), og andre ting sånn jeg har forstått, forsvinner helt. Noen som kan hjelpe meg her? Kjører forøvrig dual-boot med W7 og Ubuntu, men vil ikke tro det kan ha noe med det å gjøre..? Setter MEGET stor pris på hjelp! Takk, mvh. frustrert, nybakt Informatikk-student! EDIT: så den sticky-tråden først nå, kommer med mer utfyllende informasjon litt senere på kvelden. Endret 21. august 2010 av newcastlefaen Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Er det sammenheng med hvilket os du kjører og når feilen intreffer. Hvis ikke, så høres dette ut som en garantisak. Lenke til kommentar
newcastlefaen Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Ingen form for sammenheng med de to forskjellige operativsystemene. Det skjer like hyppig i det ene som i det andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå