sameoldwall Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hei! Jeg er en ivrig gitarspiller som gjerne vil vite hva slags gitarforsterkere som er anbefalt i lyd. Jeg har en Marshall 30, Som jeg har hørt er bra, Men en kompis av meg har en Roland 80, og den har en mye mørkere og bedre lydkvalitet. Så det jeg lurer på er vilken forsterker har bra lyd? Skal til tbg snart og prøve et pedaler og forsterkere, så jeg prøver dem først så ikke jeg kjøper en jeg ikke liker Noen som kan legge igjen en liste med forsterkere som jeg kunne testet? Lenke til kommentar
arch enemy Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei! Jeg er en ivrig gitarspiller som gjerne vil vite hva slags gitarforsterkere som er anbefalt i lyd. Jeg har en Marshall 30, Som jeg har hørt er bra, Men en kompis av meg har en Roland 80, og den har en mye mørkere og bedre lydkvalitet. Så det jeg lurer på er vilken forsterker har bra lyd? Skal til tbg snart og prøve et pedaler og forsterkere, så jeg prøver dem først så ikke jeg kjøper en jeg ikke liker Noen som kan legge igjen en liste med forsterkere som jeg kunne testet? hvilken musikk spiller du da? jeg har en Roland cube 80X, og er VELDIG fornøyd. 80X'en er en veldig allsidig forsterker, passer til alle sjangre... Lenke til kommentar
sameoldwall Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Hei! Jeg er en ivrig gitarspiller som gjerne vil vite hva slags gitarforsterkere som er anbefalt i lyd. Jeg har en Marshall 30, Som jeg har hørt er bra, Men en kompis av meg har en Roland 80, og den har en mye mørkere og bedre lydkvalitet. Så det jeg lurer på er vilken forsterker har bra lyd? Skal til tbg snart og prøve et pedaler og forsterkere, så jeg prøver dem først så ikke jeg kjøper en jeg ikke liker Noen som kan legge igjen en liste med forsterkere som jeg kunne testet? hvilken musikk spiller du da? jeg har en Roland cube 80X, og er VELDIG fornøyd. 80X'en er en veldig allsidig forsterker, passer til alle sjangre... Jeg spiller mest metal, screamo, den røffe typen Ja, den har kompisen min også Og jeg fant ut at på Roland forsterkere det må være en 50 watt for at den skal ha en "solo" knapp vedsiden av "Master" justeringen, og da poppet det ut et nytt spørsmål, hva er forkjellen mellom en 80x og en 50x? bortsett fra hvor høyt den kan spille såklart Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 ... og da poppet det ut et nytt spørsmål, hva er forkjellen mellom en 80x og en 50x? bortsett fra hvor høyt den kan spille såklart Kort fortalt, forskjellen ligger i det at det ikke eksisterer en cube 50x : ) Lenke til kommentar
xvis Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Peavey Vypyr er en serie geniale forsterkere fra 15W til 120W. http://www.peavey.com/products/Vypyr/index.cfm Det er en rimelig modelleringsforsterker, men i motsetning til de fleste slike forsterkere, er denne både rimelig og gir kanonlyd. Lydsignalet behandles først digitalt, men i siste instans blir signalet forsterket i en 'vanlig' forsterker. Om du ikke er helt sikker på hvilken type forsterker du skal velge, er denne bankers. Forsterkeren er nærmest et uutømmelig lydlaboratorium med bla 12 innebygde forsterkere (både clean og distorted), 11 redigerbare stomp box effekter og 11 redigerbare rack effekter. Omtale på Guitar World Review: http://www.youtube.com/watch?v=b851Vk8li40 Demo av heavylyd med Vypyr 30W: Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Lydsignalet behandles først digitalt, men i siste instans blir signalet forsterket i en 'vanlig' forsterker. Hvilke forsterkere blir ikke forsterket i en vanlig forsterker i siste 'instans'? : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå