Gå til innhold

Erfaringer med tegnebrett?

Anbefalte innlegg

Ja, mest sannsynlig. Det krever vel dog at man går til anskaffelse for en spesiallaget penn, eller noe i den duren. Tror ikke det bare er å dra fram den første og beste wacompenna.

Angående tegnebrett og se på skjermen: dette er bare en vanesak, de første par ukene kan sikkert være ett helvette da du må omvende hjernen din til hvordan tegning funker etc, men etter litt øvelse så er det like naturlig som å tegne på papir. Cintiq er for all del sikkert veldig god å bruke, men prislappen er nok for stor for en som ikke kommer til å bruke det i jobb.

Wacom er som sagt eneste reelle alternativ. Det er markedsstandard og det er det god grunn til. Hadde et billig og stort trust brett en gang i tiden og det er noe av det verste mølet jeg har vært borti. Upresist til tusen både til rette linjer, kurver og sensitivitet. Mitt gamle Wacom Volito2 brett var ufattelig mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stive priser på en del av disse tegnebrettene.

Men vet ikke helt hva jeg trenger.

Det jeg først og fremst ser som viktig, er at man kan se på brettet

hva man tegner. På en eller annen måte.

Hadde et tegnebrett en gang, men der kunne man bare se på

skjermen og ikke på brettet. Mye vanskeligere å tegne da på

min måte.

Bare å kjøpe Intuos4 Ink Pen til Intuos4 så har man en vanlig penn som viser det man tegner/skriver samtidig. Visker dog ikke vekk, men i og med at man gjør det på vanlig papir så spiller det liten rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...