Gå til innhold

StarCraft 2 - Hotkey System

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt starcraft og er kjent med starategispill, men ganske amatør når det gjelder starcraft, derfor kjøpte jeg den store STARCRAFT boken og helt ibegynnelsen der står det at det lønner seg å lage ett bra gjennomtenkt HOTKEYSYSTEM, men det står ikke hvor man oppretter det ??

Når jeg går inn på Options og hotkeeys er det det som menes ? At man lager snarveier her ? , men her får jeg ikke endret på noen ting virker det som ? Kan noen forklare meg enkelt hvordan jeg eventuelt gjør det ?

Takker:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til å trykke A for å sende avgårde de valgte troppene dine og være sikker på at de angriper alt de møter, og så videre.

Er dette noe man kan endre på ? Det virket på meg at man kan endre dette hotkey systemet ?

Eller må jeg bare lære meg det som finnes under options ?

Lenke til kommentar

Det finnes 4-6 (er ikke helt sikker) ferdig innstilte hotkey setups (grid, left grid osv.) Disse kan du velge mellom og de skifter litt på noen hotkeys, ellers så må du bare lære deg de som alle andre. Tror nok boken mente å sette gruppene dine på hotkeys.

Altså at du alltid setter hoved basen din (nexus, command center, hatchery) på f.eks 5 sånn at du blir vant til at det er på 5.

Lenke til kommentar

Aner ikke om du kan endre hotkeys for attack, guard osv, men hvorfor vil du det? Alle er ganske logiske, som A for Attack, G for Guard og så videre. Dette er standard i de fleste RTS-ene, så har du først lært kan du det i neste.

Som nanotech er det lurt å legge grupper på hotkeys (marker en eller flere folk, hold Control og trykk en nummertast), men husk at du kan ende opp med mange grupper etterhvert (spesielt med zerg). Det er svært lurt å legge bygninger på hotkeys, men husk å beregn ekstra plass. Å legge bygninger på 5 høres lurt ut, men hva om du trenger fem grupper med folk? Det skjer ganske ofte hos meg. (to, tre grupper vanlige soldater og to med SCV's, for eksempel. En for mineral-hentere og en for gass-hentere. Om noen sniker seg inn i basen min velger jeg bare en gruppe SCV's og lar de flykte mot soldatene som kommer i møte. Etterpå velger jeg en gruppe SCV's og sier hva de skal gjøre, så slipper jegå sende dem tilbake en og en.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...