tunkguru Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Ok, budsjettet er LÅST på maks 10.000 kr. Svært gjerne lavere! Kan noen "kompetente nerder" se på det jeg har plukket. Kun HW til selve PC, mus/tast og skjerm har jeg. Dette skal være en stabil allsidig familie PC: Kontorstøtte og kommunikasjon (office, surf etc) Multimedia (musikk, film) Bildebehandling (Picasa, Lightroom) Litt video redigering (moviemaker el. annet gratis) Backup av DVD filmer og konvertering til Mpeg4/H264 Litt spill. Mest barnespill, men jeg kjører også BF BC2 o.l. Maskinen skal ikke overklokkes annet enn standard "Turbo Boost" (intel extreme overclock util) Den bør være moderat stille. Trenger ikke være super stillegående, for stort sett er det musikk/radio eller lyd fra spill som overdøver. ... er ikke spesielt Fanboy, men det SKAL være Intel denne gangen! OK her er mitt bygg:(PS! Er Dusitin OK, har stort sett brukt Komplett før) Jeg synes kabinettet er fint, så det er kanskje ett punkt man kan anse som "låst". Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Det ser bra ut synes jeg. Minne har du glemt feks dette til 950,-. Hovedkortet er veldig dyrt synes jeg, men noen ønsker de absolutt beste hovedkortene evt de siste teknologiene. Personlig mener jeg at en vanlig forbruker klarer seg fint med dette feks til rundt 800,-. SSD så må jeg nok anbefale Intel serien. Den anbefales av ekpertisen her. Lenke til kommentar
tunkguru Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Arghh.. ja, det minne hadde jeg valgt, men "kastet" det ved en feil. Takk jornboss for at du så det! Da blir det tøft med prisen. SSD anbefaling. INTEL er var best, men nå er det raskere SSD disker der ute. Intel er fortsatt veldig bra, og gir ofte litt mer GB/kr. Jeg valgte OCZ Agility 2 etter å ha lest dette (Anandtech) Ang hovedkort: USB3 og SATA6 vil jeg nok ha, så denne: ASUS P7P55D-E LX . Har ikke like robust strømforsyning som PRO, men siden jeg ikke skal ha heftig OC så sparer jeg nesten 600 kr på det. Må tyne handlelista med 350 kr... Why oh why! Er så innmari prinsippfast på den 10.000 grensa mi. Bytter kabinett og da .... beholder en DVD-RW jeg har, så jeg fikk det til slutt under 10K. Korigert liste: SSD diskusjonen ute på nettet er stor. Jeg hopper i det, selv om det ikke tar lang tid nå før SSD blir billigere og enda raskere. Intel har vel noe på gang mot jul, Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå