Digginice Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Heisann! Var på tur hjem en kveld i juli. Jeg ble stoppet av en sivil politibil med to politifolk i. Han som snakka og tok meg til avhør er visstnok kjent for å stoppe ungdom og være jævlig mot dem. Han har visstnok flere saker på seg og har blant annet tapt rettssak mot en venn av meg. - Poltimannen sa at farten må være ganske mye for høy før andre legger merke til at en bil kjører for fort. Men dem stod etter en skarp sving, og mine 75 hk klarer ikke dra bilen såpass fort opp i fart at jeg passerer fartsgrensa før der dem stod. - Han påstod strekningen dem målte var godkjent av statens vegvesen. Men er det ikke sånn at dem måler fra et valgfritt objekt til et valgfritt objekt for å finne snittfart? - Målinga starta ved et 60-skilt etter to svinger da sivilbilen var i andre enden av 80-sona og ute av syne. - Som om ikke det var nok påstod han at målingene var svært nøyaktig, fordi dem har sensorer i hjulene som registrerer humper i veien og da starter og stopper målingene nøyaktig ved disse skiltene. Jeg har litt vanskelig for å se for meg åssen det skal fungere? - Da jeg ble stoppa påstod han snittet var 96 km/t i 60-sona. I anmeldelsen skrev han 98. - Dem måtte visst ”kontrollkjøre” strekninga.. Hvorfor skal han det hvis strekninga liksom er godkjent av statens vegvesen? For å lage falsk måling? Derfor snittet økte med 2 km/t? Derfor dem ikke tok avhør på stedet? - Dem sa at normalt tar dem avhør på stedet. Gjorde dem ikke det med meg fordi jeg ikke skulle se at målinga var 2 km/t høyere og hadde feil tidspunkt? - Jeg sa til han at jeg ville se målinga, men bilen var visst på fengsling i Drammen, men han skulle ta kontakt når bilen var tilbake. Siden har jeg ikke hørt noe fra han. - Dem tok både vognkort og førerkort, dem har vel bare lov å ta førerkort? Etter jeg gikk ut av kontoret hans etter avhøret måtte jeg spørre om å få det tilbake! Mista lappen i 7 mnd + 10 000 i bot.. Pga. opptak til befalsskolen med krav om ingenting på rullebladet og ingen rettssaker gående spesielt med tanke på sikkerhetsklareringa hadde jeg ikke noe valg annet enn å erkjenne straffeskyld, men vil nå forsøke å få befalet mitt til å hjelpe meg. Bare greit å høre litt hva dere her på forumet har å si først, rundt punktene over Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Var en lignende sak her for en stund siden, da hadde man også "kontrollkjørt" i etterkant. Vet ikke hvordan det gikk til slutt, men kan vanskelig se for meg at verken det eller dette er metoder tatt ut av læreboka til UP. Ikke gi deg på dette! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Så hovedinnholdet ditt i posten er følgende: a) Du kjørte for fort. b) De tok en måling på deg ved hjelp av police pilot. c) De tok førerkort og vognkort. Hvis du mener målingen er feil tar du saken til retten. Selv i tilfeller der politiet har gitt ulike forklaringer med tanke på målingen og profesjonelle firmaer har stått for utregningene som frifinner tiltalte, så har man tapt. så du får selv vurdere dine muligheter mot de ekstra kostnader en rettssak er. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) b) De tok en måling på deg ved hjelp av police pilot. Har noen kompetanse til å forklare dette systemet litt nærmere? For oss uten spesiell innsikt virker målingene noe "tilfeldige". Endret 22. august 2010 av tor_erik Lenke til kommentar
Digginice Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 De trykker på en knapp når bilen de følger etter passerer et objekt, f.eks. et skilt. De trykker igjen når de selv passerer. Dermed har de avstand og tid fra Bilen forran passerte til dem selv passerte. Da er snittmålingen i gang og varer til dem trykker på knappen igjen når bilen dem følger etter passerer et objekt, og når dem selv passerer samme objektet, så er målingen over. Du har definitivt ikke forstått min sak KVTL. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Du mener at deres police pilot måling er feil og at politimannen er jævlig mot ungdom. Sistnevnte er overskuddsinformasjon som ikke fører noe til saken din, førstnevnte kan være en interessant teori som du ikke utdyper godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå