ElmotriX Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Hei. Jeg programerer primert VB.net og har holdt meg langt unna HTML i alle år og har ingen store planer om å begynne. Men jeg er i en posisjon hvor jeg vil at mitt program skal hente noe informasjon fra en nettside. Jeg har gjort dette mange ganger før og løser det alltid enkelt ved å bruke WebBrowser objektet (som er basert på IE) i VB, navigerer denne til den spesifikke siden og henter ut kildekoden og leser rett derifra. problemet nå er at jeg skulle hentet informasjon fra en nettside som oppdaterer seg hvert 5 minutt med diverse opplysninger, men som fungerer helt fint i det originale vinduet du åpner det i, men ikke om du kopierer linken og åpner det i et nytt vindu. Når man åpner det som man egentlig skal, så gjøres det fra et java "program" på en annen nettside som dermed åpner den siden jeg vil ha info fra. Når man åpner det på denne måten fungerer det utmerket i alle evigheter, men tar jeg kopi av linken og åpner det i mitt VB program, eller en annen helt vanlig IE vindu får jeg bare "sesjonen er utgått" eller "no access". hvorfor skjer dette, og hva kan jeg gjøre for å løse det? som sagt driver jeg ikke med html eller noen andre former for internett kommunikasjons programmering så jeg er helt blank her. styres dette av cookies eller noe lignende som kan manipuleres lokalt? Edit: om noen vet hvor jeg kan finne kildekoden til et åpent HTML dokument lokalt på maskinen vil også dette løse problemet mitt. Endret 21. august 2010 av ElmotriX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå