TheCatIsALie Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hei. Da flere spill er for gamle til at jeg får det til å virke på Windows 7, har jeg funnet en gammel harddisk og installert Windows XP på den. Jeg installerte WinXP på den via en annen PC, da min ikke har lang nok IDE kabel til å rekke til både DVD-ROM og harddisken. Men da WInXP var installert, tok jeg harddisken i min PC. Men, den ser ikke ut til å merke at det er OS-harddisk.. Hvordan får jeg til dualboot? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Jeg setter bare kompatibelmenyen til xp så trur spillet at det er det den kjører på. Win 7 kan jeg spille bilspill fta win 95 på. Dette programmet fikser dualboot. Endret 21. august 2010 av War Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Jeg setter bare kompatibelmenyen til xp så trur spillet at det er det den kjører på. Win 7 kan jeg spille bilspill fta win 95 på. Dette programmet fikser dualboot. Vil ikke bruke 3dje-parts programmer. Komp. modus fungerer ikke alltid. Men, har trolig funnet løsning. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) http://www.hardware.no/artikler/to_operativsystemer_paa_en_maskin/77098 Hvorfor ikke? Fungerer utmerket, brukt det i mange år uten en eneste feil. Programmet rører ikke bootsector / MBR . Legger bare til noen attributter i BCD filene. Endret 21. august 2010 av War Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Lagde ny partisjon på system harddisken min, da jeg hadde installert win xp (midt i, med reboot) fikk jeg "error loading operating system" under boot. Har fjernet alle andre harddisker, og sletta partisjonen med win xp. Får enda feilmld. Artig lørdag dette.. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Sleng i cden (OS) og kjør repair startup. Nå er det uansett ikke lurt å ha 2x win på en HHd selv om du lager ny partisjon. Win er kodet for monopol og den vil ikke sjekke om den overskriver noe ved en install. Hjelper ikke med 2x partisjoner heller for alle filene den skal legge inn. Skal du ha de på samme disk må win legges inn først, så det andre OSet. 2x win = fail pga måten det er laget på. Men nå kan du spille alle spill på win 7, bare lat som det er win xp. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 FUNKER IKKE. "MOHAA" has stopped working, da jeg loader mission. oki? Men, gir faen. Repair setup finner ingen feil. Eneste løsning er å boote via Hiren's BootCD. Gjør det til jeg skal formatere pga ny cpu og hk. Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Er ikke sikkert at du trenger å formattere. Kan du legge ut bilde av diskbehandling ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå