Seym0ur Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Har tenkt å oppdatere pcen min litt, og i samme slengen få den litt mer lydløs. Men da jeg ikke har vært oppdatert på nyere hardware på flere år spør jeg om hjelp fra dere. Jeg trenger som emnetittelen tilsier hjelp til å finne en SSD, ny gpu og en harddisk til lagring. Jeg ser for meg å bruke rundt 4-5000 på denne oppgraderingen. I maskinen nå står det 3 eldre harddisker på 200gb, som begynner å bråke litt vel mye. Skjermkortet er et godt gammelt 8800gt, som begynner å synge på siste verset. Dette skjermkortet står heller ikke i stil til resten av delene i maskinen. CPU: INTEL i5 2.67GHz (QUAD) HK: Husker rett og slett ikke MINNE: 4GB Skjerm: ACER v243hq Maskinen blir brukt til tegning i ArchiCAD og Autocad, surfing og noe spilling. SPiller mest FM men det blir også litt nyere fps-spill, men er ikke den som har stort behov for høy fps og de høyeste oppløsningene når jeg spiller, men liker selvsagt ikke at spil lagger. Kort oppsummert, SSD, HDD til lagring og nytt skjermkort. Delene bør være relativt stillegående. Men om skjermkortet brummer litt under spilling er ikke det et stort problem. Budsjett 4-5k. Slå dere løs Lenke til kommentar
Seym0ur Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Har nå sett meg ut en HDD og SSD jeg mest trolig vil gå for, hvis ingen har noen innvendinger på valgene mine. HDD: Western Digitial Caviar® Green 1,5TB SSD: Intel X25-M SSD 80GB 2,5" Gen. 2 Har også tenkt litt på Samsung SpinPoint F3 1TB. Men er hastigheten på den såpass mye større enn WD-disken at den er noe å gå for, og vil den bråke mye mer? Edit: Har da sett litt på et Radeon HD5850 (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=148293) Vil dette være et greit skjermkort som holder budsjettet mitt på en totalpris på 4-5k for hdd, ssd og gpu? Endret 23. august 2010 av Seym0ur Lenke til kommentar
Seym0ur Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Da er varer bestilt, måtte satse på egen magefølelse men tror da det gikk sånn ca greit. HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB SSD: Intel x25-m 34nm (Her tok jeg en råsjans og satset på at 34nm medfører gen 2.) GPU: HIS Radeon HD 5850 1GB GDDR5 iCooler V Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Så vidt jeg kan se så ser det meget bra ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå