Gå til innhold

Skjerm til PS3/Xbox 360, hva burde jeg velge?

genetex

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Skal nå kjøpe meg enten PS3 eller Xbox 360, og må derfor ha en skjerm å spille på. Siden jeg skal ha med meg dette ut på jobb (jobber på skip) er det viktig at den ikke er større enn en 24", helst 22".

Hva er den store forksjellen på de skjermene i den størrelsen? Full HD må den selvsagt ha, har oppløsningen mye og si når den kun skal brukes til PS3/Xbox 360? Hva vil dere anbefale?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg brukte lenge en benq e2200hd 22" skjerm til ps3 og 360. den hadde bare 1 hdmi inngang. har hodetelefon ut, som suger. og noe som kan sammenlignes med dorlige laptop høytalere innebygd. anbefaler deg å bruke et sett høytalere.

jeg har kun testa spill med full hd støtte. regner nesten med det blir en liten svart ramme om maskina tvinger mellom en modus som ikke er støtta av skjermen. eks 576p. ellers har jeg kun gode erfaringer med gaming på lcd pcskjerm med 360 og ps3.

Lenke til kommentar

En 16:9 skjerm med 1920×1080 (full hd-oppløsning) oppløsning vil gjøre at bildet passer perfekt. Med en 16:10 (1920x1200) skjerm vil bildet enten bli strekt eller letterboxa (svarte kanter for å få riktige proporsjoner).

Hvis den også skal brukes til PC er 16:10 en fin oppløsning fordi man får ekstra piksler i høyden, men det kommer vel an på hvor plagsomt du syns letterboxing er. Man legger kanskje ikke så godt merke til det hvis "ramma" til skjermen også er svart.

Håper det hjelper litt :)

Endret av Razerious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...