Joananas Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Etter 20.000 timer spilt går spilleren til søksmål på bakgrunn av spillets avhengighetsskapende natur. Les mer Lenke til kommentar
xxTJxx Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Epic fail...hvis du ikke klarer og styre deg med tanke på spilling så er det DU som har feilet. Jaja, er vel sikkert bare en "gold digger" som prøver og skaffe seg litt gryn Lenke til kommentar
moscito Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) OMG det er sykt mye spilling. 20000timer/5år = 4000t per år i snitt. 1år = 365*24 = 8760t. 4000/365 = ca. 11t. Så han har altså spilt ca. 11timer per dag i 5år...LOL Endret 21. august 2010 av moscito Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Nei, han merket vel ikke at han hadde spilt i 20000 timer. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dette blir for dumt.. Saksøke spillselskapet fordi de lager bra spill...? eeeh..? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 hvis denne saken går gjennom skal jeg dra over vannet og saksøke en del selskap for å ha laget dårlige spill. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hadde en kamerat en gang i tiden som ikke gjorde noe annet en å spille L2 så at folk blir virkelig avhengi av det forstår jeg...MEN.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Sannheten er dog at utviklere av MMORPGS lever av at folk blir hekta, jo flere som spiller spillet over tid jo bedre, og jo lenger man holder på en kunde desto enda bedre. Noen spill er jo designet nettop for at en gjennomsnittelig kunde skal bruke en plass mellom 3 - 6 måneder minimum for å gå igjennom "spillet main story" , Powerplayers og 10-15 Timers grinders kan jo greie dette på kort stund men med fare for å bli fullstendig avhengig. Spillene er jo også designet sånn at visse drops er vanskelig å få men på samme tid såpass ettertraktet at spillere er villige til å grinde daglig inn og ut nettop for å få tak i disse objektene. Så får man jo ofte "utstyr" som både ser tøft ut og som "kicker" ass i forhold til standard lev utstyret og da blir det jo fort en større E-peen på gutta. Jeg ser personlig på denne formen for design av Mmorpgs (og andre lignende spill) som en form for digital dop som er ut etter å skape en rusfølelse i spilleren (dette er forsåvidt godt dokumenter via dopamin effekten om jeg husker riktig) noe som igjen skaper en avhengighetsfølelse der man strever etter å oppnå de samme stimuli. Selvsagt, ikke alle personene er like motagelige mot slike stimuli og det er ikke alle som blir like hekta, men en viss andel av personer vil uansett kunne slite kraftig med slik avhengighet noe som mange EX spillere av både World Of Warcraft , Runescape og Wurmonline kan uten tvil bekrefte. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) For en fjott... Jeg har spilt Dragon Quest XI over sytti timer på to, tre uker og har ikk tenkt å stoppe med det første. Jeg kunne trengt lomepenger, så er noen med å saksøker de som lagde det? - Det er tolv klasse, og du kan ha opp til fire folk på laget. Ergo blir det mye eksperimenteing. Og har du f.eks lært en sverdteknikk med en klasse kan du bruke den med alle andre klasser som bruker sverd. - Det er enorm med sideoppdrag, og nye kommer stadig via nettet. - Du kan få en rekke skattekart og lete etter skatter. - Du kan spille med andre folk. - Det er enormt mye å lage selv med å kombinere ting. Etter førti timer (på denne saven) har jeg lagd 11%. - Man får stadig nye titler når man når visse milepæler som et nytt skill, har lagd 10% av alt man kan kombinere, har nått 1000 kamper osv. Titler basert på en klasse gjelder kun for hovedpersonen, og det er ca 1200 levels til sammen. (12 klasser med 100 levels hver.) Det tr en liten stund å få max level i ale klassene med hovedpersonen, for å si det sånn... Og så videre, og så videre... Alt i alt har vi en sterk sak. Endret 21. august 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg klarer ikke gjøre meg avhengig av spill. Har til sammen 16-17 måneder game time i wow. Altså ikke tid jeg har spilt, men tid jeg har hatt spillekort inne. Har ikke klart og spille meg avhengig siden dette er over et tidsrom på noen år. Selv om den første månden jeg spilte hadde jeg sju dager spilt Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Haha. Typisk amerikansk det der. Alt kan saksøkes. Undrer meg litt over at ingen i statene har saksøkt en sengeprodusent fordi man sover for godt/mye i sengen. Tid som kunne vært brukt mer effektivt. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Det var jo noen som saksøkte foreldrene for at de ble født. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Det var jo noen som saksøkte foreldrene for at de ble født. Er litt trøtt og småfull, men hadde vært litt morsomt om han der fjotten vant, men i stedet for å få penger ble han henretta. Vips slipper han å være født, g alle er glade. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Tenk, han har kastet bort over 2år totalt på et eneste spill Det er... Villt xD Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg blir så oppgitt over saksøkingskulturen. Håper han taper så det synger. Det bør han også, men det er jo Amerika vi snakker om, så man kan aldri vite sikkert... Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Selvfølgelig like komisk er de som saksøker fastfood-bransjen for at de har blitt feite. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Kan jeg saksøke f.eks. Carlsberg for å lage godt øl? Har svidd mange timer og MYE kroner beruset på denne leskedrikken. Det kan da verken være min skyld eller mitt problem? Men for skarve 500 millioner (og en øl) kan jeg sikkert se mellom fingrene på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg