Poseboen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dette problemet oppstod mitt på veien da jeg skulle ha den i tredje og ingenting skjedde da jeg slapp ut klutsjen etter å ha giret. Det virker som om enten bilen alltid står i frigiret og ikke vil la seg sette i gir, eller at klutsjen alltid er inne uansett hva. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Evt. også prisanslag på rep. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Er det vanlig motstand i clutchpedalen? Kan du føle på girspaken at den går i gir, eller er den helt slapp? Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Klutsjen og giret føles relativt normalt. Mener å synes girspaken har litt mindre motstand enn hvs den pleide å ha, men den blir stående "på rett plass" når jeg girer. Når jeg klutsjer og gasser skjer det dog ingenting. Er som om klutsjen bare det en pinne på en fjær. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dette skjedde med meg og, kjørte på en trafikkert vei å plutselig fikk jeg ikke til å gire. Det ble bare verre, så måtte på verksted. Husker ikke helt hva som var feil, men det var nå ikke en så stor sak å få det ordnet, mener jeg. Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Veldig beroliggende å høre. Får håpe det ikke er en falsk forhåpning nå, hehe. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hvis clutchen føles lettere å tråkke inn enn tidligere (uten at du får bilen i gir) er det sannsynligvis bare clutchwiren som har røket. Avhengig av hvor trangt det er og løsningene som er brukt er det forholdsvis enkelt å fikse, trenger ikke koste så mye. Tar normalt ikke mer enn et kvarter om det ikke er for trangt å komme til. Forhjulstrekk? Kan du gire som normalt uten å clutche og girspaken "går i gir"? Da kan det være feil/brudd i giroverføringen. Vanligvis går det ett eller to stag fra girspaken og fram til girkassen. Er ikke uvanlig at leddene i disse girstagene blir slitt og ryker med tiden. En del mer plunder å fikse og dyrere deler dessverre. Girkassen er gjerne litt ømfintlig på justeringen, derfor kan det være lurt å få med deg noen som har gjort det før eller levere bilen inn på verksted. Har selv opplevd å ende opp bare med 2., 4. og revers første gangen jeg gjor jobben selv Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Problemet hans er stikk motsatt etter det jeg har skjønt. Som om clutchen har hengt seg opp. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Problemet hans er stikk motsatt etter det jeg har skjønt. Som om clutchen har hengt seg opp. Mulig, men han nevnte noe om at girspaken hadde mindre motstand nå en før, noe som gjerne kan kobles til ødelagte stag. Får se om det kommer en konklusjon etter hvert Lenke til kommentar
RIP Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Sjekk om du har bremse(clutch)væske igjen Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Er snakk om en 91-modell Sierra CL 4x4. Hadde en som foreslo at selve clutchen var røket, kan dette stemme? Tror dette med at girspaken var lettere var noe jeg innbilte meg, er nok ikke det. Dessuten føles giringa helt vanlig. Det er som om bilen alltid står i fri og at clutchen ikke finnes, men pedalen har dog like mye motstand. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Du kan jo ha ett havari av selve platen, at navet har løsnet men da burde du hørt lyder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå