Gå til innhold

Problemer med kompatibilitet corsair og asus hovedkort - Hjelp!

Fronth

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig kjøpt asus crosshair IV formula og denne rambrikken fra corsair etter anbefaling her på forumet.

Problemet er at den ikke er oppført i støttede rambrikker av hovedkoret og passer ei heller inn i hovedkortet.

Har jeg misforstått noe, eller er brikken simpelthen ikke kompatibel med hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har prøvd å montere den i alle sporene opptil flere ganger. Åpner klipsen og presser rett ned på begge sider men klipsen vil ikke tilbake i hakket på brikken. Virker som om det er noen millimetre igjen før den vil gå... kan virkelig ikke fatte hvorfor den ikke passer.

Alt annet med pc'en er på stell så jeg irriterer meg grønn over at ram-brikkene ikke vil inn i slot'ene sine...

Lenke til kommentar

Ja jeg vet det - hakket i brikkene tillater jo bare at de står en vei så det er ikke det som er problemet...

De går ned i sporet greit, de går bare ikke ned langt nok til at klipsen kan kneppes på. Er ikke veldig mye om å gjøre men nok til at den ikke sitter...

Takker veldig for hjelp altså - mener dere det egentlig burde gå? Hvor hardhendt skal man være?

Lenke til kommentar

Jepp! Pastamannen har rett, noen triks finnes det her.

Det jeg har hatt mest flaks med er å bruke begge hendene, en hånd på hver av de klippsene og presser de innover, mens jeg dytter brikken nedover med tommelene.

Dette bruker å få de til å si klikk, du vil uansett få samme problem om du kjøper nye minnebrikker, da størrelsen og hvordan sporene skal være er STANDARDISERT, det vil si at de får ikke vike fra de på 1mm eller mindre ENGANG!!!

Lenke til kommentar

Dette hovedkortet har bare en klips... tror jeg da hvertfall.

Så alle typer ram er standardisert i størrelse og det finnes ikke ulike størrelser på delen som går inn i hovedkortet?

Får den fremdeles ikke ned i slot'ene altså ... da fatter jeg virkelig ikke hva problemet er...

Men, er det ikke et problem at manualen ikke sier at denne type ram er støttet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...