Fronth Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hei, har nylig kjøpt asus crosshair IV formula og denne rambrikken fra corsair etter anbefaling her på forumet. Problemet er at den ikke er oppført i støttede rambrikker av hovedkoret og passer ei heller inn i hovedkortet. Har jeg misforstått noe, eller er brikken simpelthen ikke kompatibel med hovedkortet? Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 b.u.m.p. (litt desperat her) Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 det ser da ut som om denne skujlle passe. finner den i allefall på lista når man er inne på komplett sine sider og trykker på tilbehør til hovedkortet.(vil da tro at komplett ikke viser feil tilbehør) du prøver å montere de i rett spor og alt det der? Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Ja har prøvd å montere den i alle sporene opptil flere ganger. Åpner klipsen og presser rett ned på begge sider men klipsen vil ikke tilbake i hakket på brikken. Virker som om det er noen millimetre igjen før den vil gå... kan virkelig ikke fatte hvorfor den ikke passer. Alt annet med pc'en er på stell så jeg irriterer meg grønn over at ram-brikkene ikke vil inn i slot'ene sine... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Minnebrikkene må stå rett vei i sporet! Sjekk og dobbelsjekk!!!!! Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Ja jeg vet det - hakket i brikkene tillater jo bare at de står en vei så det er ikke det som er problemet... De går ned i sporet greit, de går bare ikke ned langt nok til at klipsen kan kneppes på. Er ikke veldig mye om å gjøre men nok til at den ikke sitter... Takker veldig for hjelp altså - mener dere det egentlig burde gå? Hvor hardhendt skal man være? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Det er en del motstand, er umulig å si hvor hardhendt du må være. http://www.build-your-own-computer-tips.com/install-ram.html Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jepp! Pastamannen har rett, noen triks finnes det her. Det jeg har hatt mest flaks med er å bruke begge hendene, en hånd på hver av de klippsene og presser de innover, mens jeg dytter brikken nedover med tommelene. Dette bruker å få de til å si klikk, du vil uansett få samme problem om du kjøper nye minnebrikker, da størrelsen og hvordan sporene skal være er STANDARDISERT, det vil si at de får ikke vike fra de på 1mm eller mindre ENGANG!!! Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Dette hovedkortet har bare en klips... tror jeg da hvertfall. Så alle typer ram er standardisert i størrelse og det finnes ikke ulike størrelser på delen som går inn i hovedkortet? Får den fremdeles ikke ned i slot'ene altså ... da fatter jeg virkelig ikke hva problemet er... Men, er det ikke et problem at manualen ikke sier at denne type ram er støttet? Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Hmm... får liksom brikkene helt inn på hver side om gangen men ikke begge sider på likt. Virker som om notchen ikke passer helt - den er bittebittelitt til den ene siden av hakket. Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Etter å ha gjort det samme kanskje 20 ganger gikk det til slutt. Aner virkelig ikke hvorfor. Takker for svar dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå