roysigurd Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg sitter å vurdere å kjøpe meg ny bil, da jeg ser min gamle ikke holder helt mål til det jeg driver på med om dagene. Krav til nye bilen. - 4x4 - Litt høy, men ikke pickup eller suv - Sterk motor, altså litt gamp - Hengerfeste - God kjørekomfort Jeg bruker bilen til å trekke båthenger på sommern, som kjøres ned i fjæra... og der er det ikke bestandig så slett. Om høsten er jeg på jakt, og fjellet... å vil ha en bil som ikke subber borti når jeg svinger inn på en skogssti/traktorvei. Om vinteren trekker jeg henger med 1-2 scooter pluss tilbehør, og da er det kjekt med 4x4. Ellers vil jeg ha en bil som klare å holde grei fart, selv med noe etter... Har kjørt for mange ganger ned sverige, og "slitt" med å holde 110 grensa. Vil også ha komfort for å kjøre langturer, pickup gir meg ikke dette da dem krenger mye, og er generelt ikke så veldig bra PÅ veien. Har sett på Subaru Legacy Outback, Volvo XC og Audi Allroad.... men har ikke noen formeninger om disse bilene. Jeg liker subaruen, men den leveres kun i bensin, Volvoen fås i diesel... men har hørt den har hatt mye problemer. Audien vet æ ingenting om, men det er nu en Audi. Har du noen gode forslag på bil i denne "sjangern" ? Tenkte å bruke 150000 på bil denne gangen. Noen erfaringer om disse hadde vært fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Tror nok Subaru er de minst trøblete bilen av de, men de er glad i bensin :-) Audi Allroad, er vel kåret til den verste Audien noengang har laget? Så hadde styrt unna den. Volvo har jeg aldri likt og har nok greie på de til at jeg vil utale meg noe om kvaliten på de. Hadde nok selv gått for en asiatisk diesel SUV vist jeg skulle brukt bilen min til lignende. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Allroaden tilbyr best komfort, men det koster. Til 150 tusen høres det ikke ut som en bil for deg, da det er dyrt vedlikehold på disse, og mye som går istykker. Blant annet luftfjæring, kamaksler, dieselpumpe og automat. Volvoen er slettes ikke feilfri den heller. Den mest solide bilen er nok Subaruen. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Toyota Rav4 eller Honda CR-V Endret 21. august 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Sjekk ut Honda CR-V Norge: https://www.facebook.com/hondacrvnorge Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg ville styrt unna XC90 i alle fall, drivverk, styringsdetaljer oghjuloppheng er for svakt for bilens vekt og slites fryktelig fort ut. Parkbrems bør vedlikeholdes/justeres ved annavært underbukseskift... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Ellers vil jeg ha en bil som klare å holde grei fart, selv med noe etter... Har kjørt for mange ganger ned sverige, og "slitt" med å holde 110 grensa. Du skal vel være glad til med det.. I Sverige ryker lappen i 110 om du har tilhenger bak Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hold på hatten nå, 3 år gammel post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå