1c3t34 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hei, jeg har bestilt en minnekort/ USB HUB fra DealExtreme, og når jeg får den i posten lurer jeg veldig på hvor -og hvordan jeg skal koble den i på pcen. Her er noen bilder, håper de hjelper :!: På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Skal vel passe på en USB kontakt på selve hovedkortet Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hadde vel kansje antatt at det skulle kobles til hovedkortet ? Jeg har samme problemet, så får vente å se på svar (Når det er sagt så skal det også sies at jeg aldri fikk til å koble den til, fordi jeg fant ikke noe inngang som passet..) Lenke til kommentar
1c3t34 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Skal vel passe på en USB kontakt på selve hovedkortet Hehe, er ikke helt inne på sånne ting enda, hvor? :!: Hadde vel kansje antatt at det skulle kobles til hovedkortet ? Jeg har samme problemet, så får vente å se på svar (Når det er sagt så skal det også sies at jeg aldri fikk til å koble den til, fordi jeg fant ikke noe inngang som passet..) Akkurat det er mitt problem også Endret 21. august 2010 av Iste-Mannen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Du må nødvendigvis ta en kikk på hovedkortet og finne "USB-header". Du kan også se i manualen. Pass på at kabelen faktisk passer, mener det skal stå USB på ene siden av kabelen du har lagt ut bilder av. Jeg er ikke helt sikker på om den kabelen skal til en slik header, de må du finne ut selv i manualen. Jeg vet heller ikke hvilke kontakter hovedkortet ditt har siden du ikke har fortalt hvilket hovedkort du har. Endret 21. august 2010 av Pastafarian Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 bare se på manualen som fulgte med, så pleier det og stå veldig greit hvor på hovedkortet du skal sette den inn! Lenke til kommentar
1c3t34 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 bare se på manualen som fulgte med, så pleier det og stå veldig greit hvor på hovedkortet du skal sette den inn! Ok, men hvor er dette hovedkortet? Du må nødvendigvis ta en kikk på hovedkortet og finne "USB-header". Du kan også se i manualen. Pass på at kabelen faktisk passer, mener det skal stå USB på ene siden av kabelen du har lagt ut bilder av. Jeg er ikke helt sikker på om den kabelen skal til en slik header, de må du finne ut selv i manualen. Jeg vet heller ikke hvilke kontakter hovedkortet ditt har siden du ikke har fortalt hvilket hovedkort du har. Det fulgte ikke med noen manual.. Og det står ikke USB på kabelen, men "SALIPT S-".. Det står litt på pakka også, men ikke noe om hvor og hvordan den skal koples i 1 Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Håper du har stasjonær pc. Hovedkorter er der alle komponentene i dataen samles på en måte midt i pcen.. Det er ett stort grønnt brett med masse små baterier og vaiere lodda til seg Endret 21. august 2010 av Elwani Lenke til kommentar
1c3t34 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Håper du har stasjonær pc. Hovedkorter er der alle komponentene i dataen samles på en måte midt i pcen.. Det er ett stort grønnt brett med masse små baterier og vaiere lodda til seg Har dessverre ikke stasjonær... er det da håpløst? Endret 21. august 2010 av Hårek Bilder skal ikke siteres Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Så vidt jeg vet så ja, da er det håpløst.. Tror ikke du kommer til på hovedkortet på en laptop.. Men alle bærbare skal jo egentlig ha minnekort leser da ? Hvis ikke så skal det være mulig å kjøpe minnekort lesere med USB tilgang. Lenke til kommentar
1c3t34 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Så vidt jeg vet så ja, da er det håpløst.. Tror ikke du kommer til på hovedkortet på en laptop.. Men alle bærbare skal jo egentlig ha minnekort leser da ? Hvis ikke så skal det være mulig å kjøpe minnekort lesere med USB tilgang. Den har minnekortleser jaa, men bare til SD, MS/PRO, MMC og XD. følte jeg trengte litt mer noe jeg egentlig ikke gjør. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Haha Det er det kansje ikke så farlig da at den ikke passer =) Lenke til kommentar
1c3t34 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Er nok ikke det... synd allikevel da! GØY MED DINGSER! :!: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jepp headeren er standard på stasjonære og ser slik ut: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:lWsO7IaJsoWuiM:http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2002/419/usb-headers.jpg&t=1 På bærbare derimot, vell... Denne finnes ikke i det hele tatt. Er mulig om man har elektronikk kunnskaper og lodde og lage en USB plugg som funker i en bærbar sin USB port, da pinouten fra en USB header er standardisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå