vidarkri Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Divinity 2 ser jo litt spennende ut det da. Det har fått litt blanda kritikker men jeg tipper at hvis man er over snittet interessert i RPG'r så er det nok verdt en titt. Nå gir jeg meg ikke helt på mine forrige anbefalinger heller da jeg mener du går glipp av noen skikkelig gode spill hvis du ikke tar en titt på dem. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Å, jeg så ikke tipset om Demoun's Souls som ble nevnt på forrige side. Det hørtes ganske så interessant ut, ja - takk for tips! Skal se nærmere på det vidarkri: Som tidligere nevnt - jeg har forsøkt det ene Gothic-spillet (enten nr 2 eller 3). Jeg kjøpte det faktisk, men det var ikke kompatibelt med mitt grafikkort. Jeg installerte det på min samboers stasjonære, men det var dessverre en av de type spill som jeg ble kvalm av. Noe med kamera og bevegelsene. Jeg har nå spilt noen timer Divinity 2. Selv om jeg forstår de middelmådige kritikkene, det kan ikke måle seg med TES-spill, f.eks, så er det absolutt et veldig gøy spill. Kan anbefale det til de som har spilt det meste av de største RPG-titlene, og vil prøve noe mer i samme sjanger. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Det var garantert Gothic 3 som suger så jævlig at det ikke fortjener å bære navnet Gothic engang. Jeg har spillt veldig mange rpg'er siden de første pc'ene ble lagd og Gothic er min absolutte favoritt serie. Nå er det ikke helt samme slags rpg som TES spillene som er i en klasse for seg selv. Gothic er litt mer lineære og mindre "justering"smuligheter, men atmosfæren er helt egen. Men jeg skal ikke tvinge noen til å ha det morro jeg. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Mulig jeg hadde likt det, men det jeg spilte av Gothic ble litt for... mørkt og dystert for min smak. Det er av samme grunn jeg liker Oblivion bedre enn Morrowind, selv om jeg anser Morrowind som det beste spillet av de to. Jeg liker RPGs som har en verden jeg kan drømme meg bort i, en verden jeg selv kunne tenkt meg å bo i. Hvis spillene blir for mørke, så får jeg ikke den følelsen. Jeg husker ikke om det var 2 eller 3. Det var ikke at spillet var dårlig, bare at jeg ble kvalm av kamerabevegelsene. Tror også jeg følte meg litt lost og låst ( ). Jeg startet i et tårn, vandret ned en bakke til en village - og det var hele området mitt. En village, og en skog mellom den og startstedet. Husker jeg gjorde noen oppdrag for en bonde også, det var litt morsomt. Men jeg kom aldri helt inn i det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Dragon Quest IX til DS er definitivt ett av de beste RPGene jeg har spilt noensinne og slår selv Baldur's Gate ned fra tronen. Startet den første saven om igjen, men til sammen har jeg spilt over sytti timer så langt, og jeg har ikke akkurat planer om å slutte. Ikke før DQX, i alle falll. Det fyller riktiknog ikke alle kriteriene dine, men mange. - God character creation Helt klart. Kanskje ikke så mye på selve utseended til karakteren i seg selv, men det har du klær til. Dessuten kan du ha opp til fire stk med deg, og du lager alle selv. I tillegg kan du ha fire folk til som venter i vertshuset, så til sammen kan du lage åtte folk. - Helst typisk "european mediveal" setting Egentlig ikke, men ikke så teit som i Final Fantasy heller. Det er enda verre. (Bewarewolf? Cruelcumber? Meowgician?) - Open world (sandbox, sidequests, guilds etc), ikke lineært. Mer eller mindre. I starten er det ganske lineært, men det blir åpent etterhvert. Men den store styrken er en enorm menge sidequests, og flere kommer via nettet ganske ofte. Til nå har jeg ca 130 sideoppdrag, men etter førti timer har jeg bare gjort rundt 20 av dem. Dessuten kan du finne skattekart og lete etter de svært mange skattene rundt omkring, og du kan spille med opp til fire andre (om de har spillet, selvsagt.) - FPV eller TPV (ikke isometrisk view) Um... nei, isometrisk. - Single character (ikke styre et helt party) Jepp. - Ikke MMO Vil du spille med andre ber du bare en dame sette opp en portal dit og drar over. Eller du kan be henne sette opp en portal i spillet ditt og invitere andre til å besøke deg. Spillet trenger ikke være helt nytt, og det gjør ikke så mye om historien er litt tynn eller klisjefylt (slik RPGs ofte er). Men finnes det noe slikt? Du spiller en engel som har i oppgave å vokte en liten by, men etter en merkelig hendelse mister du vingene og glorien, og blir et menneske. Poenget er å finne en måte å komme seg tilbake til himmelen på. Og det er bare starten. Historien er litt tynn i seg selv, men hver by du besøker har sin egen historie. Noen er svært bra og kunne fint ha blitt en hovedhistorie i seg selv. Endret 22. august 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Jeg har spilt DQVIII og DQIV, og synes de var morsomme. DQ-serien må vel være den koseligste RPG-serien noensinne? Samboer har snakket lenge om å kjøpe IX. Men styrer du ikke et party der? Uansett var det ikke koselige DS-spill jeg tenkte på sånn sett, men har vurdert IX lenge, ja. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Da var det Gothic 2 du testa. Verdenen er mye større enn den lille byen Khorinis men mye er utilgjengelig før du blir sterkere og i senere kapitler. Det er på langt nær like stort som TeS men har en spesiell sjarm. Jeg holder også Morrowind som et av de desidert beste RPG'ene, jeg har mange hundre timer der inne, samme med Oblivion selv om det ikke fenga like godt. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 TS, jeg vet det er litt off-topic altså men jeg spørr allikevel: Jeg ser du har avatar fra Final Fantasy X - jeg digger det spillet, men det er ingen av de andre FF spillene som har fenga like bra så jeg lurte på om du har prøvd noen andre RPG spill til PS som er "i samme gate" som det spillet? Tusen takk... Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Diablo 2. Et av de best spillene jeg har spilt. Treeren kommer snart, det kan ikke bli annet enn bra. Dragon Age er også en fantastisk bra spillserie. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg har spilt DQVIII og DQIV, og synes de var morsomme. DQ-serien må vel være den koseligste RPG-serien noensinne? Samboer har snakket lenge om å kjøpe IX. Men styrer du ikke et party der? Uansett var det ikke koselige DS-spill jeg tenkte på sånn sett, men har vurdert IX lenge, ja. I starten styrer du kun en person, men jo, etterhvert får du lage opp til syv folk til der og ha med deg opp til tre stk om gangen i tillegg til hovedpersonen. Men er det negativt? Det gjør at vi kan bruke strategi i stedet for å bare denge løs. (skjøt det er jo også mulig, så klart.) DQVIII var mitt første måte med DQ-serien, men etter det har jeg spilt DQIV, V og DQ: Monsters: Joker, i tillegg til DQIX. De andre er svært bra, men DQIX er i en klasse for seg. Det er første gang på årevis jeg spilt i en uke og fortsatt gleder meg til å fortsette når jeg våkner. Starten er litt treg, men før du vet ordet av det er du sugd inn og "må bare gjør en ting til". Og det er mye å gjøre her. Mildt sagt. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 TS, jeg vet det er litt off-topic altså men jeg spørr allikevel: Jeg ser du har avatar fra Final Fantasy X - jeg digger det spillet, men det er ingen av de andre FF spillene som har fenga like bra så jeg lurte på om du har prøvd noen andre RPG spill til PS som er "i samme gate" som det spillet? Tusen takk... FF-X har vært mitt absolutte favorittspill i mange år. Selv om det har fått hard konkurranse av TES-spillene, så holder jeg fortsatt på at det har det beste historien jeg har vært borti i et spill. Andre spill som ligner må nesten bli andre FF-spill. Jeg liker godt FF-XII, som også er til PS2. X-2 er jo en direkte oppfølger, men det spillet er jo nesten en skam for FF-standen. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 TS, jeg vet det er litt off-topic altså men jeg spørr allikevel: Jeg ser du har avatar fra Final Fantasy X - jeg digger det spillet, men det er ingen av de andre FF spillene som har fenga like bra så jeg lurte på om du har prøvd noen andre RPG spill til PS som er "i samme gate" som det spillet? Tusen takk... FF-X har vært mitt absolutte favorittspill i mange år. Selv om det har fått hard konkurranse av TES-spillene, så holder jeg fortsatt på at det har det beste historien jeg har vært borti i et spill. Andre spill som ligner må nesten bli andre FF-spill. Jeg liker godt FF-XII, som også er til PS2. X-2 er jo en direkte oppfølger, men det spillet er jo nesten en skam for FF-standen. Ja ok. Jeg har runda X-2 også, men var ikke på langt nær like bra. Men Final Fantasy X forblir det beste spillet jeg noen gang har spilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå