Dr. Brodsky Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Har etter en stund med prøving og feiling kommet fram til at jeg faktisk ikke klarte å få mms til å fungere på den nye telefonen min. Da dette ikke er en tjeneste jeg kan huske sist jeg benyttet meg av brydde jeg meg egentlig ikke så alt for mye om dette. Det jeg ikke tenkte på var at jeg kanskje av og til kommer til å motta mms, noe som skjedde i dag. Det som skjer er at telefonen piper litt og kommer med en feilmelding om "generisk nettverksfeil" - om og om igjen! Det jeg da trenger hjelp til er å enten få telefonen til å gi opp og innse at den ikke klarer å motte denne meldingen, eller så trenger jeg en forklaring på hvordan jeg setter opp telefonen slik at jeg kan motta denne meldingen. Jeg har vært innom diverse sider med bruksanvisninger i tillegg til at jeg har vært i kontakt med mobiloperatøren min (Ludo), uten noe hell. Takker for all hjelp... Lenke til kommentar
gurban Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Hadde samme problem. Problemet er at telefonen er avhengig at du slår på Mobilt Nettverk for å laste ned data. Fatter ikke hvorfor man kan skille mellom data-trafikk til MMS og resten. Er en app som heter apndroid som lover at du kan slå datatrafikk, men beholde muligheten til å laste ned mms, men fikk ikk denne appen til å fungere. Lasta ned data over en lav sko, selv om den påsto at datatrafikk var avslått. Så leter fortsatt etter en løsning som lar meg laste ned mms uten å sette på 3G. Ser at mange sliter med dette, ser at data-roaming må stå på for at mms og gprs skal fungere til tele 2. Skal sjekke om det hjelper Update: Dataroaming må være påslått (gjelder Tele2, siden de opererer fra Sverige, dette skal ikke medføre ekstra kostnader for oss nordmenn) Endret 5. oktober 2010 av gurban Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå