Gå til innhold

Hvordan funker facebook - I like knappen?

Anbefalte innlegg

Hei jeg poster her et ganske merkelig spørsmål. Egentlig ikke helt sikker på hvor det hører hjemme men lets go:

Hvis man på facebook trykker "i like" knappen for eks på Metallica klokken 01.00 om natten. Da vil det komme opp klokken 13.00 neste dag: "Random Person" likes metallica 12 hours ago.

Eller 10 minutes ago alt etter hvilket klokkeslett det er?

Det vil da altså si at andre personer kan se når du har vært på facebook ettersom denne "nyheten" vil befinne seg i news feed? Og er denne funksjonen "tillitsverdig"?

Kan det hende det kommer opp feil klokkeslett?

Endret av pinkbeaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen grunn til å tro at datostemplingen ikke stemmer, men det er jo ikke umulig at feil kan oppstå. Og ja - selvfølgleig vil du legge fra deg spor hvis du trykker på en sånn knapp - men det er jo hele poenget med knappen. Om du vil være anonym så er jo ikke akkurat facebook rette stedet å være på ...

Kanksje du kan forklare hvorfor du spør om dette hvis det ikke er "hemmelig" så kan vi gjerne gi noen bedre råd til det du prøver å få til.

PS: du må endre tittelen din, ellers får du moderatorene irriterte. Tittelen må beskrive det du spør om - om det gjør ikke denne (vel.. ikke særlig godt anyway). Prøv "hvordan fungerer Facebook like-knappen" eller noe sånt.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg har ingen grunn til å tro at datostemplingen ikke stemmer, men det er jo ikke umulig at feil kan oppstå. Og ja - selvfølgleig vil du legge fra deg spor hvis du trykker på en sånn knapp - men det er jo hele poenget med knappen. Om du vil være anonym så er jo ikke akkurat facebook rette stedet å være på ...

Kanksje du kan forklare hvorfor du spør om dette hvis det ikke er "hemmelig" så kan vi gjerne gi noen bedre råd til det du prøver å få til.

PS: du må endre tittelen din, ellers får du moderatorene irriterte. Tittelen må beskrive det du spør om - om det gjør ikke denne (vel.. ikke særlig godt anyway). Prøv "hvordan fungerer Facebook like-knappen" eller noe sånt.

-Stigma

Altså grunnen til at jeg spør er like latterlig som spørsmålet i seg selv.

Jeg satt her om dagen på facebook, midt om natten da det kom opp i "news feed" at samboeren min likte noe. Det sto at det var 10 minutter siden h*n hadde "like dette".

Jeg er i et langdistanseforhold, og vi har kranglet mye i det siste. Jeg ringte derfor h*n for å snakke siden jeg jo regnet med at h*n var våken.

Dette resulterte i en veldig sint samboer som ga meg fint beskjed om ikke å ringe midt på natten når h*n sover. Lurer derfor på om det h*n lyger til meg. Jeg VET at dette er IDIOTI men jeg ble liksom litt "ops" på dette og fikk noen mistanker av grunner jeg ikke vil dele med resten av Norge.

Og tusen takk for hjelpen. Håper noen kan svare. Bare så det er sagt: Ja jeg vet at jeg er sykelig "obsessed" men har noen ganske gode grunner til å være det.

Lenke til kommentar

Hvis du har rettigheter til å se denne personens profil, viser ikke den sist logget aktivitet?

Her, f.eks, viser profilen din: "Sist aktiv: Ett minutt siden"

Jeg er for tiden en "obsessed" jævel, men jeg snoker ikke sånn. Syns likevel det er bedritent av henne å lyge på den måten, med tanke på situasjonen.

Takker for alle svar som sagt. Om noen med "skills" har en mening om hvorvidt dette var løgn eller en direkte feil fra facebook sin side?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...