Centuss Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hei Har nettopp for noen uker siden importert en Saab 900GL 1980 modell fra Sverige. Det er så og si ikke noe rust på bilen (bortsett fra litt på hjulskjermene), dette på grunn av bilen aldri har vært kjørt på saltede veier og så og si alltid vært lagret i garasje. Nå som den har kommet til Drammen hvor de ikke er beskjedne med saltmengden, kommer etter alt og dømme bilen til å ruste ihjel om den ikke rustbehandles og kjøres på vinteren i løpet av 3-4 år. Ettersom jeg helst vil at bilen kan være operativ om vinteren behøver jeg et verksted (eventuelt råd/tips/lenker som gjør at jeg kan gjøre det selv) som kan gjøre dette på såppas gamle biler. Noen som kjenner til noen bra verksteder i Drammensområdet (Hønefoss - Kobbervikdalen - Bærum) og kjenner til prisene rundt dette? Som sagt, det er ingen rust under selve bilen, men om jeg ikke får gjort noe med dette før vinteren, blir jeg nødt til å la bilen stå . Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hei Har nettopp for noen uker siden importert en Saab 900GL 1980 modell fra Sverige. Det er så og si ikke noe rust på bilen (bortsett fra litt på hjulskjermene), dette på grunn av bilen aldri har vært kjørt på saltede veier og så og si alltid vært lagret i garasje. Nå som den har kommet til Drammen hvor de ikke er beskjedne med saltmengden, kommer etter alt og dømme bilen til å ruste ihjel om den ikke rustbehandles og kjøres på vinteren i løpet av 3-4 år. Ettersom jeg helst vil at bilen kan være operativ om vinteren behøver jeg et verksted (eventuelt råd/tips/lenker som gjør at jeg kan gjøre det selv) som kan gjøre dette på såppas gamle biler. Noen som kjenner til noen bra verksteder i Drammensområdet (Hønefoss - Kobbervikdalen - Bærum) og kjenner til prisene rundt dette? Som sagt, det er ingen rust under selve bilen, men om jeg ikke får gjort noe med dette før vinteren, blir jeg nødt til å la bilen stå . http://www.google.no/search?hl=no&q=tectylbehandling&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai= Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg har ikke noen anbefalinger mtp. verksteder, men det er lurt på disse bilene å jevnlig kontrollere dreneringa i dørene. Hullene er små og tettes fort igjen, og da fylles det gjerne opp med nok vann til at du hører det skvulpe i dørene. Derfor det ruller så mange 900 med rust nederst på dørene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå