Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

*Usakelig avslag på rep fra multicom | Sak opprettet hos Forbrukerådet *Oppdatert førstepost*


Anbefalte innlegg

Akkurat nå står det slik i alle fall :

 

*Du må betale 400kroner, får pcen tilbake i ustand og mister all muligheten til å kunne klage på multicom siden de da vil kunne bruke dette som en bekreftelse på at de har rett.

 

*Du ber multicom feilsøke og bekrefte at du har ødelagt skjermkortet, så lenge du har god samvittighet og har ikke utsatt datamaskinen for noen fall, mistet en cola eller et glass vann oppi maskinen så har du egentlig ingenting å frykte her. Den feilen som du har allerede oppgitt kan du forklare hvorfor oppstod og som sagt et skjermkort sitter ikke i selve skjermen.

Den feilsøkingen du har gjort i tillegg viser jo at sannsynligheten for at feilen er i selve skjermkortet er stor.

 

Var det ikke forresten et Nvidia skjermkort?

 

Joda, Pcen din er levert med skjermkortet nVidia GeForce 8600M GT (512 MB minne) , dette er kjent for å ha NØYAKTIG denne feilen og er en veldig kjent sak hos Nvidia.

Bare søk på gpu'en så vil du se det er mye sånne feil.

 

Et eksempel her Apple

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, Pcen din er levert med skjermkortet nVidia GeForce 8600M GT (512 MB minne) , dette er kjent for å ha NØYAKTIG denne feilen og er en veldig kjent sak hos Nvidia.

Bare søk på gpu'en så vil du se det er mye sånne feil.

 

Et eksempel her Apple

Good spotting. Det er helt korrekt. Faktisk så døde skjermkortet i min laptop her på fredagen, også et Nvidia kort, og det har hele tiden kjørt ganske varmt. Med andre ord forventet. Desverre en jobb-pc så noen reklamasjon er nå umulig.

Lenke til kommentar

 

*Du ber multicom feilsøke og bekrefte at du har ødelagt skjermkortet, så lenge du har god samvittighet og har ikke utsatt datamaskinen for noen fall, mistet en cola eller et glass vann oppi maskinen så har du egentlig ingenting å frykte her. Den feilen som du har allerede oppgitt kan du forklare hvorfor oppstod og som sagt et skjermkort sitter ikke i selve skjermen.

Den feilsøkingen du har gjort i tillegg viser jo at sannsynligheten for at feilen er i selve skjermkortet er stor.

 

Var det ikke forresten et Nvidia skjermkort?

 

Problemet er laderkontakten, tviler ikke på at om jeg ber dem feilsøke og de finner ut at det defekte skjermkortet ikke er selvforskyldt, så nekter de meg fortsatt reklamasjon på bakgrunn av at laderkontakten fortsatt magnler.

 

Tusen takk for linken og resten av informasjonen :)

------------------

@Isbilen: Det kan være meget mulig, men om de fortsetter å argumentere mot så gir jeg dem et svar. Ihvertfall på de argumentene som jeg ikke har svart på flere ganger allerede.

 

Dessuten gjør det ikke meg noe om de fortsetter å holde liv i tråden slik at flere kan være advart mot dette og skjønner viktigheten av å ta bilde av ting man reklamerer på :thumbup:

 

EDIT: Nå som jeg har fått vite at dette er et velkjennt problem med Nvidia skjermkort, så mener jeg det er enda mer uproffesjonelt å avslå reklamasjonsretten!

 

Har forresten fortsatt ikke fått noe svar fra daglig leder i Multicom

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

 

Problemet er laderkontakten, tviler ikke på at om jeg ber dem feilsøke og de finner ut at det defekte skjermkortet ikke er selvforskyldt, så nekter de meg fortsatt reklamasjon på bakgrunn av at laderkontakten fortsatt magnler.

Tusen takk for linken og resten av informasjonen :)

 

 

Jeg mener du skal ta saken videre, når det gjelder ladekontakten bør du påpeke at pcen har fungert så lenge du har hatt den og at dette er noe som kan ha skjedd hos multicom og ikke deg. Det er selvsagt mulig for at dette har vært et svakt ledd og under tilfeldigheter har det gått av hos Multicom, men siden multicom Uansett nå må sannsynligvis erstatte hovedkortet pga defekt skjermkort, er egentlig denne ladekontakten uvesentlig da det kommer en ny på hovedkortet (mener jeg, kan jo være det varierer fra laptop til laptop).

Lenke til kommentar

Har akkurat vært å postet klagen. Basert på tidligere erfaringer regner jeg med at det tar 2-3 uker før jeg hører noe fra Forbrukerådet. Jeg kommer til å fortsette å oppdatere denne tråden etterhvert som prosessen går, så følg med :). Om noen vil ha en påminnelse på PM når det skjer noe bemerkelsesverdig nytt så kan jeg godt sende en :)

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Før du leser dette, vetle.. SÅ vil jeg bare si at jeg ikke har gjort meg opp noen mening om hvem som har gjort hva, hva som er årsaken, etc. Jeg bare prøver å gi deg her en subjektiv mening om hvordan jeg tolker situasjonen og hva jeg tror utfallet ev. blir.

 

Jeg kan ha helt feil :-) Men her er nå mine kommentarer (og litt sitater jeg limer inn):

 

Når trådstarter henviser til at det burde være segl inni maskinen som ville usannsynliggjort at den var åpnet, så øker det troverdigheten fra min side.

 

 

Har selv tatt av dekselet rundt skjermen og undersøkt. Det kreves maks 15mm mer ledning hvis skjermen brytes for langt. Og den ledningen tillater mye mer enn det. Uansett så har jeg ikke brutt skjermen lenger enn kanskje 1 grad for langt. Stoppet jo selvfølgelig når jeg merka det ikke gikk lenger.

( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1254419&view=findpost&p=16124375 )

 

 

 

Det stemmer selvsagt Jarmo, fikk aldri åpnet den, ga opp og sendte den inn.

 

Hmm, det var ikke sånn jeg tolket ditt innlegg nr. 14 i denne tråden (se sitatet ovenfor)

 

 

 

Før du lager sak av skjermkortet, må du prøve å finne ut hva som har skjedd med ladepluggen. Som nevnt tidligere, er det bortkastet å drive å feilsøking på skjermkortet på en maskin uten ladeplugg, fordi den er uansett ubrukelig i etterkant selv om skjermkortet er i orden.

Ja, jeg tror det kan være farlig å kreve nytt skjermkort.

Hva om det er noe annet som er defekt, til dømes hovedkortet er ødelagt pga. ekstrem belastning?

 

Jeg har selv skrudd på mange laptops og mange av de har metallhengsler som går inn under kretskort. Om man da åpner en skjerm for hardt/fort, som trådstarter sier han har gjort, kan man i teorien skade hovedkortet.

 

At en åpenbar skade ikke vises før senere, er ikke et bevis på at denne skaden ikke har relevanse til problemene nå.

 

Sånn som jeg ser det, kan vel multicom utføre alt du ber de om, vetle....

Men om det viser seg at det IKKE er skjermkortet (men det du har påført maskinen av skader) som er årsaken, så får du regningen.

 

Og da skal du vite at laptopdeler er DYRE. Om de bytter skjermkortet og det ikek er defekt, sløser du flere tusen der alene.

 

 

Jeg forstår at jeg må betale for regningen, men at det koster 400 kroner for at de kun har kikket på pcen, mener jeg høres mye ut. Jeg mener også at det burde være slik at når jeg har et indis (en uåpnet pc med et skjermkort som ikke er fysisk skadet fra forbruker, og at de på ingen måte kan si noe som helst om hvordan jeg skal ha ødelagt det) så burde Multicom måtte ta regningen om de krever ekstra undersøkelser for å motbevise dette.

Jeg skjønner ikke dette, du sier jo i post nr. 14 at du åpnet skjermen?

Mener å ha lest flere andre innlegg av deg, der du sier du åpnet maskinen også.

 

Uansett om du fikk den opp eller ei, er det riper på karrosseriet.

Dette betyr at et ev. skrujern som du benyttet, kan ha truffet kretskort og ødelagt viktige komponenter.

 

Videre, skal du vite at du betaler ikke timespris / antall minutter brukt.

Du betaler gjerne for hver påbegynte time og 400kr er ingen ting.. Går du til et merkeverksted, for biler (som tross alt har lavere utdannede folk), vil du betale gjerne 1000kr++ per time. IT-konsulenter tar gjerne 1000-1500kr++, advokater tar også myyye penger (de skal også ha penger for å svare på din epost!)

@doc3d: Jeg har iallefall et indis på at jeg ikke er skyldig i at ladekontakten har "forsvunnet". Multicom har ingenting.

Du har ingen bevis.

Din sak virker for meg svakere enn multicom sin.

Jeg sier ikke at du lyver eller svindler, men jeg hadde vært svært skeptisk til den maskinen der også. Utsagnene dine endrer seg også gjennom tråden her, du går fra at det er ok til å åpne maskinen, til at det burde være usynlige klistermerker og snakk om indiser og bevisbyrde.

 

Multicom har indiser, du har ingen ting (utenom en defekt maskin).

Jeg ville gitt meg, før du får regningen også.

 

 

Har sjekket laderen nå, satt (heldigvis) ikke noen kontakt på den! For å være ærlig så ble jeg ganske nervøs da det virket mer sannsynlig enn noe annet på meg! :roll:

 

Nå har jeg også snakket med en veldig hyggelig mann hos Forbrukerådet. Han bekreftet mistanken om at Multicom MÅ påvise en sammenheng mellom en eventuell ytre påvirkning og skaden. Det holder ikke å si at pcen "ser lurvete ut".

 

Angående den "forsvunnede" batteripluggen så sa han at han ikke kunne si noe om hva som virket mest sannsynlig før jeg evt. sender inn en sak til dem.

 

-------------------------

 

Det som nok hadde vært lurest nå er å sende maskinen til nøyere undersøkelser hos Multicom. Problemet er at jeg har ikke råd til å "risikere" 2.000 kroner. Jeg er 100% sikker på at det ikke er noen sammenheng mellom den ytre skaden og det defekte skjermkortet, men jeg er redd for at Multicom vil bruke den minste tvil til dems gode. Tør heller ikke sjangse på at Multicom klarer å påvise fukt eller finne noe annet.

Misforstå meg rett, jeg har aldri brukt pcen i nærheten av vann eller gjort noe annet feil med den. Men hvis Multicom leter hardt nok etter en feil så er det alltid en liten bitte, bitte, bitte liten sjangse for at Multicom klarer å "finne" et eller annet som teoretisk sett kanskje kan ha noe med skaden å gjøre (om dere skjønner hva jeg mener).

 

Jeg har også spurt Multicom om vi er enige om at hvis den undersøkelsen ikke påviser at jeg er selvforskyldt i det defekte skjermkortet, så er vi enige om at erstatning er på sin plass. Dette har de ikke svart på. Det gjør at jeg ihvertfall ikke tør å risikere 2.400 kroner.

 

-------------------

Derfor sender jeg nå inn en sak til Forbrukerådet slik at jeg kan få noen råd ang. batteripluggen imens

 

--------------------

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på mailen fra daglig leder. Håper det kommer et svar før helgen :yes:

 

EDIT: Før jeg får mange nye inlegg om hvilke flere skader jeg mener Multicom kan finne, så la meg understreke at jeg har INGEN mistanke om noen slike skader, men jeg er fortsatt nervøs. Jeg hadde ingen mistanke om at det skulle forsvinne noen ladeplugg heller, men det gjorde det!

 

Jeg vil bare si at du må jo bare be multicom ta en full sjekk på maskinen.

Du sier du er 100% ærlig og at du ikke har noen ugler i mosen, da er det jo bare å kjøre på.

 

Når maskinen ser slik ut og multicom advarer deg om at du må betale for fiks, om det viser seg at det er du som har ødelagt den - så har du jo fått en advarsel.

 

Dog., om du vet at du har ditt på det tørre, så er det jo bare å kjøre på :-) Det er jo ikek du som har gjort noen brekkasjer eller andre skader som har utløst dette, sier du jo gjentatte ganger.

 

Jeg regner med du er 200% sikker, i og med at du har brukt så mye tid, energi og lagt ut masse eposter. Jeg sier derfor: kjør på! Be multicom ta en full diagnose, grundig til verks.

 

 

 

Slik jeg ser det så hadde du saken i din favør til du forsøkte å bryte opp PC. Ikke fordi du åpnet PC, men fordi du gjorde det feil.

Ja, dette påpekte jeg selv i begynnelsen av tråden.

Han burde sendt den inn med en gang sprekkene oppstod på skjermen.

 

Det heter seg vel også at man skal melde kjente feil innen rimelig tid. (Det regner jeg med er pga. de ikke skal føre til følgefeil, som jeg mistenker dette kan være.)

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Så lenge sprekkene ikke hadde noen påvirkning på ytelsen/funksjon av maskinen, er det ikke nødvendig å sende maskinen inn for reperasjon. Reprasjonen ville uansett kun vært kosmetisk og sansynligvis dyr.

 

Han sendte inn maskinen når skjermen døde og disse to feilene (en selvforskyldt, en ikke) har med all sansynlighet ikke en sammenheng.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar
Har lett etter eposten til daglig leder uten å lykkes. Fant faktisk eposten nå!

Det er en uting å publisere andres adresser. Selv om den måtte ligge offentlig tilgjengelig, synes jeg det fortsatt er over grensen.

 

Ellers har jeg også opplevd at jeg måtte kontakte sjefen for et firma jeg hadde kjøpt en vare fra for at saken jeg hadde inne skulle bli løst. Da jeg hadde sendt mail til sjefen, skjedde alt i rekordfart.

Lenke til kommentar
Ja, dette påpekte jeg selv i begynnelsen av tråden. Han burde sendt den inn med en gang sprekkene oppstod på skjermen. Det heter seg vel også at man skal melde kjente feil innen rimelig tid. (Det regner jeg med er pga. de ikke skal føre til følgefeil, som jeg mistenker dette kan være.)

Jeg synes du skal slutte å fantasere og heller holde fokus på fakta i saken, maskinen virket da normalt helt til skjermkortet sluttet å fungere. Det har dessuten ingenting for seg å sende inn en maskin til der man kjøpte den for å klage på sprekker og merker i overflaten. TS har ikke reklamert på dette heller, men på at maskinen ikke lenger har et fungerende skjermkort.

 

Det som er interessant nå er at denne maskintypen er kjent for å ende opp med defekt skjermkort etter en tid. Dette viser seg nå å være et kjent problem, noe Multicom garantert vet om, men ikke velger å undersøke eller fokusere på. I stedet truer de TS med at en undersøkelse vil koste 2000 for å skremme han til å avslutte saken der. Multicom er selvsagt pliktig å ta denne kostnaden på sin kappe hvis / når det viser seg at dette er en vanlig feil. Hvis det finnes rettferdighet så vil også forbrukerombudet / rådet komme til en slik konklusjon. Jeg er sikker på at hvis Multicom hadde utvist tilnærmet normal kundeservice og søkt om kreditering hos skjermkort / hovedkort fabrikanten under henvisning til skjermkortfeil så ville saken vært løst til beste for alle parter for lenge siden. Det er jo der feilen må ligge, og ikke i sprekker og merker i maskinens overflate som det nå fokuseres på. La nå saken gå sin gang så får vi se om ikke Multicom også i denne omgangen må gi seg.

 

Edit: Korrigert beløp for undersøkelse fra 4 til 2K (skrivefeil av meg).

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg må bare si jeg er meget skuffet over behandlingen trådstarter har fått fra Multicom,

at det går an å oppføre seg som noen apekatter i 2010, er meg helt uforståelig !

 

Bare stå på ditt, Vetle! Håper det ordner seg.

 

Purr på mail til daglig leder også, bare send den på nytt, husk å skriv "PURRING" i

emnetittel.

Lenke til kommentar

Selv om maskinen virket fint etter sprekkene kom, burde han meldt sak for å få dette skriftlig. Jeg mottok et B-vare HK med bøyd S-ata kontakt som jeg ikke brydde meg om, når det da faktisk var noe galt med HK, så begynte verksted å bruke dette mot meg. Hadde jeg sagt i fra, så ville ikke dette kunne være et ankepunkt mot meg senere.

 

Av dette lærte jeg, og når jeg kjøpte nytt anlegg og merket knirking etter 1 time. Så meldte jeg dette inn, hvis jeg skulle finne på å levere tilbake settet (ikke bli anklaget for å sprenge de)

 

Videre, produsent vil ikke godkjenne kredit på et HK med knekt lade plugg selv om feilen ligger en annen plass. Hvis det er slik at Mulicom har skylden i manglende lade plugg, er ikke dette kundens feil. Men jeg forstår at Mulitcom prøver å lure kunden (hvis det er det som er tilfellet)

 

Uansett, ta saken videre og finn lade pluggen! En plass skal den være, hvor kan være avgjørende i saken.

Lenke til kommentar

 

Uansett, ta saken videre og finn lade pluggen! En plass skal den være, hvor kan være avgjørende i saken.

 

Det er ikke første gang jeg ser at "ladepunktet er knekt" som konklusjon når man sender inn en pc til reparasjon, selv om eieren påstår at den ikke er det. Man kan spørre seg om det er et billig knep man benytter seg av for å unngå omkostningene selv (verksted).

 

Videre er jo dette helt håpløst for kunden å kunne ordne selv, spesielt om man sendte pcen i orden nedover, hvis terskelen skal bli så høy nå at man må ta bilder og dokumenterer pcens tilstand før man sender den inn så har det gått for langt mener jeg.

Lenke til kommentar

@dabutcher: Det jeg prøver å si er at jeg har fjernet plastlisten rundt skjermen for å se etter løse kontakter, da så jeg også at ingenting der ville bli påvirket ved hendelsen i fjor.

 

Det jeg mener med at jeg ikke har åpnet pcen er at jeg har ikke åpnet selve chassiet. Altså der selve komponentene sitter, jeg regner med at det er dette som er relevant her, da det er her det defekte skjermkortet sitter.. Jeg har gjennom hele tråden vært åpen på dette.

 

Angående det å melde inn de to sprekkene. Mener du at jeg skulle betalt for å sende inn pcen i posten, ventet 40 dager slik at Multicom kunne fått sjekket at den fortsatt fungerer for så måtte betale 400 kroner for å få den returnert?

-----------------------

@Snartenkt:

Er det påvist at sprekken har ødelagt skjermkort/hovedkort?

Nei, det er ikke engang forsøkt påvist. Ganske utrolig da det er en veldig kjent sak at alle maskiner med dette skjermkortet har en ikke ubetydelig sjanse for å feile på samme måte som min.

Lenke til kommentar

Angående det å melde inn de to sprekkene. Mener du at jeg skulle betalt for å sende inn pcen i posten, ventet 40 dager slik at Multicom kunne fått sjekket at den fortsatt fungerer for så måtte betale 400 kroner for å få den returnert?

 

Hvis det var meg du siktet til, så ville jeg meldt skade for å be Multicom om å vurdere saken UTEN å ta inn maskinen. Ved å sende inn bilder av skaden, så kan Multicom (hvis de gidder) se på saken og ta den skriftlig videre til produsent for å se om dette kan være en svakhet. De kan også vurdere om noe kan bli påvirket av skaden over tid og dermed si om de anbefaler reperasjon eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal slutte å fantasere og heller holde fokus på fakta i saken, maskinen virket da normalt helt til skjermkortet sluttet å fungere. Det har dessuten ingenting for seg å sende inn en maskin til der man kjøpte den for å klage på sprekker og merker i overflaten. TS har ikke reklamert på dette heller, men på at maskinen ikke lenger har et fungerende skjermkort.

 

Det som er interessant nå er at denne maskintypen er kjent for å ende opp med defekt skjermkort etter en tid. Dette viser seg nå å være et kjent problem, noe Multicom garantert vet om, men ikke velger å undersøke eller fokusere på. I stedet truer de TS med at en undersøkelse vil koste 4000 for å skremme han til å avslutte saken der. Multicom er selvsagt pliktig å ta denne kostnaden på sin kappe hvis / når det viser seg at dette er en vanlig feil. Hvis det finnes rettferdighet så vil også forbrukerombudet / rådet komme til en slik konklusjon. Jeg er sikker på at hvis Multicom hadde utvist tilnærmet normal kundeservice og søkt om kreditering hos skjermkort / hovedkort fabrikanten under henvisning til skjermkortfeil så ville saken vært løst til beste for alle parter for lenge siden. Det er jo der feilen må ligge, og ikke i sprekker og merker i maskinens overflate som det nå fokuseres på. La nå saken gå sin gang så får vi se om ikke Multicom også i denne omgangen må gi seg.

Her tar du feil.

Om skjermen sprekker pga. han åpner den "for fort", så er dette en feil på maskinen.

(Man kan reklamere på fysiske feil som ikke burde oppstått).

Slike feil kan også kortslutte ev. kabler (gnissing), som igjen kan få følgeskader for skjermkort.

 

Jeg har lest hele tråden og har ikke sett noen fakta om at det er kjente problem med denne pcen. Jeg har lest om en som fikk samme problem med skjermkortet.

 

Det som er kjernen i saken her, er at det er ingen fakta.

Det er bare indisier begge veier.

 

Vetle har ingen bevis, multicom har ingen bevis.

 

Spørsmålet om ladepluggen er ikke godt å si, men det er jo også en mulighet at denne har stått i maskinen, men vært løs (den kan jo da ha ramlet ut, på vei inn eller ut av emballasjen).

 

En løs ladeplugg kan også være reklamasjon, men manglende ladeplugg tror jeg er værre å få dekket.

 

For øvrig kan vel multicom teste maskinen, ved å hive inn full-ladet batteri fra tilsvarende modell. Da kan de teste med annet skjermkort, etc. og om det er skjermkortet som er defekt, kan vel vetle få den tilbake med nytt skjermkort.

 

Når dette er sagt, så må folk vite:

* Bærbare maskiner har ofte fester til skjerm, hovedkort, lydkort o.a. som går i flere lag.

Dette betyr at om man prøver å åpne maskinen - uten å ha peiling, kan man skade komponenter/kretskort/kabler.

 

Om vetle derimot er skråsikker at han er uskyldig i å påføre maskinen skader, må han jo bare be multicom sjekke maskinen grundig. (bytte skjermkort, m.m.). Dette kan de jo gjøre på batteri (som de kan lade opp via en annen pc).

Lenke til kommentar

@dabutcher: Det jeg prøver å si er at jeg har fjernet plastlisten rundt skjermen for å se etter løse kontakter, da så jeg også at ingenting der ville bli påvirket ved hendelsen i fjor.

 

Det jeg mener med at jeg ikke har åpnet pcen er at jeg har ikke åpnet selve chassiet. Altså der selve komponentene sitter, jeg regner med at det er dette som er relevant her, da det er her det defekte skjermkortet sitter.. Jeg har gjennom hele tråden vært åpen på dette.

 

Angående det å melde inn de to sprekkene. Mener du at jeg skulle betalt for å sende inn pcen i posten, ventet 40 dager slik at Multicom kunne fått sjekket at den fortsatt fungerer for så måtte betale 400 kroner for å få den returnert?

-----------------------

@Snartenkt:

Er det påvist at sprekken har ødelagt skjermkort/hovedkort?

Nei, det er ikke engang forsøkt påvist. Ganske utrolig da det er en veldig kjent sak at alle maskiner med dette skjermkortet har en ikke ubetydelig sjanse for å feile på samme måte som min.

Hei, nei..

Det jeg mener, er at når du fikk sprekker i skjermen, skulle du krevet fikset eller ny maskin.

 

Da hadde du også sluppet å blitt forhåndsdømt for en skade etter din forklaring må være produksjonssvakhet. Dog., må slike saker meldes innen "rimelig tid".

edit: jeg sier skjermen, men jeg mener selvsagt skjermdekselet

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Her tar du feil Dabutcher. Du kan umulig ha lest hele tråden, det er blant annet en vennlig sjel som har linket til en supportside fra Apple, hvor de inrømmer at alle Macbook fra 2007-ish som har dette skjermkortet har en ganske betydelig sjanse for å gå istykker. Det apple har gjort her er å tilby gratis bytte av skjermkort uavhengi av om maskinen er innenfor eller utenfor garant, og reklamasjonstiden.

 

All Nvidia G84 and G86s are bad

 

Grunnen til at jeg ikke ønsker at Multicom skal foreta nærmer undersøkelser nå, har jeg skrevet flere ganger allerede, om du har lest hele tråden burde du ha fått med deg dette. Uansett, jeg skrev at jeg ønsker ikke å risikerer 2.000 kroner(mye penger for meg) før Multicom kan bekrefte at vi er enige om at skjermkortet skal byttes hvis denne undersøkelsen viser at skaden ikke er selvforskyldt. Etter at jeg sendte dem dette spørsmålet sluttet de å svare på mail.

 

EDIT: Forbrukerådets jurister har forøvrig slått fast at Multicom må påvise sammenheng mellom de kosmetiske skadene og det defekte skjermkortet for å avslå reklamasjonsretten på dette grunnlaget.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Da hadde du også sluppet å blitt forhåndsdømt for en skade etter din forklaring må være produksjonssvakhet. Dog., må slike saker meldes innen "rimelig tid".

edit: jeg sier skjermen, men jeg mener selvsagt skjermdekselet

 

Problemet er at sprekkene i plastikken mest sannsynlig er selvforskyldt, og slik intrykket er av Multicom, så hadde de neppe latt noen som helst tvil komme meg til gode her (selvom de skriver at tvilen alltid kommer kunden til gode). Jeg ønsket heller ikke bruke flere tusen på fikset en, i mine øyne, ubetydelig kosmetisk skade. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...