Gå til innhold

*Usakelig avslag på rep fra multicom | Sak opprettet hos Forbrukerådet *Oppdatert førstepost*


Anbefalte innlegg

Det trenger ikke å være en sammenheng mellom skade og feil! Det at produktet har fått tøffere behandling enn det er laget for er nok!

Nei, det må kunne påvises en sammenheng mellom den ytre påvirkningen og den feilen kunden reklamerer på. Man kan f.eks. ikke automatisk avslå reklamasjon på et defekt skjermkort selv om DVD-ROM har knekt.

 

-------------------------------------------------

Nå fikk jeg beskjed om at verkstedet fakturerer arbeid med kroner 800 i timen og at jeg bør regne med å måtte betale inntil kroner 1.600 for å undersøke om det er min skyld at skjermkortet er defekt.

-----------------------------------------------

Nå er jeg bare oppgitt. Virker veldig urimelig at det skal koste 2.000 kroner for at et firma skal engang sjekke hva som er feil med en pc.

 

Jeg kommer ikke til å godta undersøkelser av Multicom på min regning. Da går jeg heller til FTU med en gang.

Du vil måtte betale dersom feilen skyldes ytre påvirkning. Det ville vært ulovlig av Multicom å ikke opplyse om dette. Det er en selvfølge at de vil kreve betaling for utført arbeid dersom feilen ikke er en mangel men skyldes feil bruk av produktet. At du ikke godtar nærmere undersøkelse av produktet vil være noe Multicom kan bruke som argument mot deg hos FTU, og ut fra tidligere erfaringer vil det kun påvirke saken negativt for din del.

 

 

Du har forsøkt å demontere maskinen for å feilsøke selv --> du er ikke et autorisert verksted --> reklamasjonsretten din ryker.

Bare dersom feilen kan spores tilbake til det TS har gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei kjære Vetle

 

Personlig tror jeg ikke du forteller hele sannheten i denne saken. Jeg tror ikke på at ladekontakten ble ødelagt i transport... For at en kontakt INNE i laptop`en skal dette ut/bli ødelagt, så må isåfall laderen ha stått plugget i under forsendelse. Emballasje rundt maskinen (du har vel emballert den skikkerlig, Vetle) ville sørget for at pluggen holdt seg hel.....

Personlig tror jeg maskinen har gått i gulvet, med ladekontakten koblet til, og at denne da har blitt trykket inn i maskinen, ødelagt hovedkort/skjermkort... før du feilmeldte og sendte inn maskinen. Det at du mente tidligere at bevisbyrden på dette lå på Multicom forsterker mistanken om at maskinen har gått i gulvet, og at du feilmeldte den med "skjermkortet må være gåent"... og håpet på det beste.

 

 

Du hadde ikke kommet noen vei med meg om jeg jobbet som saksbehandler, pga at maskinen har ytre påvirkninger (skrutrekker etc). Det er akkurat det samme for meg om du sier du har feilsøkt maskinen, og lover på tro og ære at ladepluggen fungerte når du sendte den.

 

Det at du sier at du sjekket maskinen, og at den fungerte.... derfor MÅ ladekontakten ha vært OK når du sendte den, betyr desverre ingenting. Når det er snakk om en regning på 6500kr, og det å få det gratis ville hvem som helst forsøkt seg på en hvit løgn, og sagt : " skjermkortet må være gåent".

 

 

Du sier : "I tilegg så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle betalt de 400 kroner for "kikken". Litt mye i porto er det ikke? I tilegg så krever de nå enda mere penger for å¨faktisk undersøke pcen. Da vil summen sikkert fort komme oppunder 1000 kroner for en sjekk"

 

Vel, Vetle... teknikere jobber desverre ikke gratis. Når dette ikke går på reklamasjon, så må frakt, arbeidskostnader, lager etc dekkes inn ett eller annet sted. Reklamasjon er utelukket da maskinen, igjen, har ytre påvirkninger, og produsent ikke kan faktureres.

 

Deler vil jeg tro Multicom får fra produsent... hvis Multicom sender inn hovedkort (uten ladeplugg) og chassis (med skrutrekker-merker) er det ikke sjanse i havet for at de får refundert sine utgifter til delene.

 

-W

Lenke til kommentar

Reklamasjon er utelukket da maskinen, igjen, har ytre påvirkninger, og produsent ikke kan faktureres.

Bare en liten kommentar til denne.

 

At butikken ikke får dekket kostnadene sine fra produsenten er ikke noe kunden trenger å tenke på eller bry seg, da det ikke har noe å si for h*ns reklamasjonsrett overfor selger. Så lenge kunden reklamerer til butikken er forholdet mellom butikk og produsent fullstendig likegyldig. Multicom som er butikk i denne saken har det fulle ansvaret overfor kunden. Hva de får dekket eller ikke fra produsent avhenger av hvor gode avtaler de har.

Lenke til kommentar

Jeg er enig der, TEE... men du forstår da skepsisen om at man skal velge å tro kunden på at dette er noe som ikke har skjedd FØR forsendelsen...

 

Fælt å si det, mulig det er feil, men terskelen blir litt høyere for å godta dette, når man kan ryke på et potensielt tap på flere tusen kroner.

Lenke til kommentar

Joda, jeg forstår hva du mener. Vi to har kranglet om dette ganske ofte et par år tilbake ;)

 

Slik som du skrev det, virket det bare som om du mente at kunden tapte rettigheter fordi selger ikke fikk dekket sine kostnader fra produsenten :)

 

Det finnes utallige eksempler på forumet her som viser hvor vanskelige selgere kan være på reklamasjoner der de må ta kostnaden selv i motsetning til når de kan få dekket kostnadene fra produsent.

Lenke til kommentar

Ja, da er vi enige, Tee :)

 

...så lenge man kan ta en konklusjon innenfor forbrukerkjøpsloven, og i dette tilfelle mener jeg man kan det. Pga at kunde innrømmer at han har åpnet maskinen, pluss en strømkontakt-historie som skurrer... AVSLAG!

 

...det at en kunde påstår at ladekontakten var OK, gjør ikke det nødvendigvis slik. Tekniker tar en konklusjon på det han ser/vurderer/testet/konkluderer med. Det at en kunde "sier" noe, kan desverre ikke tas i betraktning.

Vannglasset mitt er tomt, jeg drakk den ikke opp.... det må ha skjedd i transport/transit, eller mens den stod på arbeidsplassen til Hagbart.

 

 

 

PS:

Jeg fremstår sikkert som en Multicom ansatt, men det er jeg ikke. :)

Lenke til kommentar

Noen poster med OT slettet, vennligst hold dere saklige og til saken, takk..

 

Jeg kommer ikke til å godta undersøkelser av Multicom på min regning. Da går jeg heller til FTU med en gang

Da gjør man det, ingen her i forumet kan gi deg 100% korrekt svar på problemet ditt. Alle slike saker har flere sider som må undersøkes og defineres.

 

Mvh

Admin :)

Lenke til kommentar

Hei kjære Vetle

 

Personlig tror jeg ikke du forteller hele sannheten i denne saken. Jeg tror ikke på at ladekontakten ble ødelagt i transport... For at en kontakt INNE i laptop`en skal dette ut/bli ødelagt, så må isåfall laderen ha stått plugget i under forsendelse. Emballasje rundt maskinen (du har vel emballert den skikkerlig, Vetle) ville sørget for at pluggen holdt seg hel.....

Personlig tror jeg maskinen har gått i gulvet, med ladekontakten koblet til, og at denne da har blitt trykket inn i maskinen, ødelagt hovedkort/skjermkort... før du feilmeldte og sendte inn maskinen. Det at du mente tidligere at bevisbyrden på dette lå på Multicom forsterker mistanken om at maskinen har gått i gulvet, og at du feilmeldte den med "skjermkortet må være gåent"... og håpet på det beste.

 

 

Du hadde ikke kommet noen vei med meg om jeg jobbet som saksbehandler, pga at maskinen har ytre påvirkninger (skrutrekker etc). Det er akkurat det samme for meg om du sier du har feilsøkt maskinen, og lover på tro og ære at ladepluggen fungerte når du sendte den.

 

Det at du sier at du sjekket maskinen, og at den fungerte.... derfor MÅ ladekontakten ha vært OK når du sendte den, betyr desverre ingenting. Når det er snakk om en regning på 6500kr, og det å få det gratis ville hvem som helst forsøkt seg på en hvit løgn, og sagt : " skjermkortet må være gåent".

 

 

Du sier : "I tilegg så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle betalt de 400 kroner for "kikken". Litt mye i porto er det ikke? I tilegg så krever de nå enda mere penger for å¨faktisk undersøke pcen. Da vil summen sikkert fort komme oppunder 1000 kroner for en sjekk"

 

Vel, Vetle... teknikere jobber desverre ikke gratis. Når dette ikke går på reklamasjon, så må frakt, arbeidskostnader, lager etc dekkes inn ett eller annet sted. Reklamasjon er utelukket da maskinen, igjen, har ytre påvirkninger, og produsent ikke kan faktureres.

 

Deler vil jeg tro Multicom får fra produsent... hvis Multicom sender inn hovedkort (uten ladeplugg) og chassis (med skrutrekker-merker) er det ikke sjanse i havet for at de får refundert sine utgifter til delene.

 

-W

 

Vel, "Wollert" dine synsinger er for meg totalt likegyldige. Anklager om at jeg forsøker å svindle Multicom vil jeg (som jeg tidligere har uttalt meg ganske klart om) HA MEG FRABEDT! At du

Personlig tror at jeg ikke forteller hele sannheten i denne saken.
og
Personlig tror jeg maskinen har gått i gulvet
er KUN synsing og gjetning fra din side. Om du fortsetter å skrive slikt søppel i tråden min så ber jeg om at du slutter å skrive i den, for da er du IKKE VELKOMMEN HER. Jeg blir veldig provosert når du sitter bak keyboardet ditt et annet sted i verden og påstår at jeg har satt igang et stort svindelforsøk. Neste gang kan du jo prøve en post eller to på dennesiden.

 

Og jeg er klar over at teknikere ikke jobber gratis. Men alt de har gjort i denne saken er å SE på pcen (anslått tid på jobben.. hmm.. 30 sekunder), meget mulig at det koster 400 kroner å lagre en pc i 40 dager, men at de bruker så lang tid ser jeg ikke på som mitt problem. Frakt er eneste jeg forstår må dekkes, men den var på ca 150 kroner fra Bærum til Multicom om jeg ikke husker feil, menrkelig om den skulle flerdobles andre veien...

 

-----------------------

 

@TEE: Takk for mange gode innspill, jeg mente også at det var slikt at bedriften må påvise en sammenheng mellom en evt kosmetisk skade og det som er defekt.

 

Angående de 2.0000 kronene så forstår jeg at jeg må dekke de om skaden er selvforskyldt. Syntes bare det hørtes veldig mye ut. Hørtes også lenge ut å bruke 2 timer for å se etter brukerforskyldte skader på et skjermkort.

 

Hadde jeg hatt de pengene hadde jeg nok gitt dem grønt lys, men jeg er 17 år, går på Norges Toppidrettsgymnas (med lange skoledager og treninger hver dag) i tilegg til at jeg har treninger hver dag med laget. Dette gjør at jeg blir avslått hver gang jeg søker på jobber o.l. Når de spør om når og hvor mye jeg kan jobbe så blir det alltid blankt avslag.

 

Dette er selvfølgelig ikke Multicoms problem, men det er derfor det er så viktig for meg at om Multicom har gjort noen feil, og jeg har loven på min side så må jeg få kravene mine innvilget. Derfor skapte jeg denne tråden slik at jeg kunne få hjelp til å tolke lovene, få argumenter o.l.

 

Dette er også grunnen til at jeg blir ekstra provosert når folk beskylder meg for svindel og at jeg kun prøver å sverte Multicom! :(

 

EDIT: @TEE Hvorfor påvirker det saken min negativt om jeg går rett til FTU med saken? :ermm:

 

Takk Jarmo! :)

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Min tolkning av denne saken, er at trådstarter er en liten tanke tverrulerende og skal til enhver pris ha rett.

 

Trådstarter sier at Multicom skal bevisføre at skaden inni maskinen (skjermkortet) er selvpåført. Selvsagt kan ikke Multicom sende datamaskinen inn til teknisk laboratorium i Sveits for å bevise at det ene har ført til det andre. Etter mitt skjønn er bevisføringen helt tydelig når man ser på bildene av maskinen. Denne maskinen har hatt et veldig hardt liv uansett hva trådstarter skulle mene. På bildene er maskinen tydelig hardt skadet, så vel som dårlig behandlet. Dog har folk forskjellig terskel med å forstå hva ting tåler eller ikke. Har trådstarter hatt oppe maskinen likevel siden vedkommende er så skråsikker på at skjermkortet faktisk ikke er skadet? Hvordan kan denne personen være så bastant og sikker på at ikke skjermkortet har fått seg en fysisk skade? Det lukter guffent lang vei, og i likhet med svært mange brukere i denne tråden så faller tvilen på sin urimelighet. Multicom har all rett til å si fra seg denne maskinen er mitt skjønn.

 

Som eier av et produkt er man så vel forpliktet til å behandle det pent, som Multicom er til å overholde garantien. Hvis det betyr så mye at garantien skal gjelde, så behandler man tingene sine bedre.

 

At Multicom skal stå for hele støyten her er totalt urimelig. Og videre er det urimelig å flytte seg fra den ene argumentasjonen til den andre for å presse saken sin igjennom i egen favør hos Multicom.

 

Kjære trådstarter, ta det ikke ille opp, men du bør nok behandle tingene dine bedre, samt selv sette deg inn i hva som forventes av kunden så vel som hva som forventes av selgeren. Dine forpliktelser jfr dine garanti og reklamasjonsrettigheter har ikke blitt overholdt, og det er både rett og rimelig at Multicom stiller seg såpass tvilende.

 

Hvis du, trådstarter er ute etter våre synspunkter - er jeg redd du har fått dem. Men din villighet til å akseptere majoritetens meninger her inne, sier litt om villigheten til å akseptere Multicoms mening. Det virker som om du skal ha maskinen din fikset uansett, og på tross av all urimelighet. Da er jo saken ikke videre diskuterbar og ligger død allerede fra fødselen av.

 

-Pat.

Lenke til kommentar

Har trådstarter hatt oppe maskinen likevel siden vedkommende er så skråsikker på at skjermkortet faktisk ikke er skadet? Hvordan kan denne personen være så bastant og sikker på at ikke skjermkortet har fått seg en fysisk skade?

 

Jeg er skråsikker fordi, (for tusende gang). Jeg har ALDRI UTSATT PCEN FOR SLAG, FALL, STØT ELLER NOE ANNET MED UNNTAK AV EN ENESTE SITUASJON HVOR TOPPLOKKET BLE ÅPNET FOR FORT OG HARDT OG DET BLE DERMED DANNET TO SPREKKER. Dette kan umulig ha gått utover skjermkortet. Dette er skadene du ser på bildet, om du utifra dette kan si at jeg har behandlet pcen min dårlig utover dette, og at det er derfor skjermkortet er defekt, er du nødt til å være spåmann. Er du det?

 

Om jeg ikke har feil så må Multicom komme med en sammenheng mellom disse to sprekkene og det defekte skjermkortet om disse sprekkene er grunnen til at reklamasjonen er ugyldig på skjermkortet.

 

At majoriteten her inne er imot mine synspunkter får være dine ord!

 

Edit:

Og videre er det urimelig å flytte seg fra den ene argumentasjonen til den andre for å presse saken sin igjennom i egen favør hos Multicom.
Kan du vennligst utdype?

---------

Har heller aldri bedt Multicom om å sende noe som helst til Sveits. Jeg ber om kanskje bare et lite indis på at sprekkene i plastikken er grunnen til at skjermkortet er defekt.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Vetle, jeg bare opplyser meg om mine tanker rundt situasjonen... beskylder deg ikke for noe, men teknikeren MÅ vurdere saken på de undersøkelsene han gjør, og ikke på hva du sier har skjedd.

 

For å sette det veldig på spissen : En etterforsker tar sine konklusjoner på bevis/hendelsesforløp, ikke på hva noen sier har skjedd.

 

Jeg ordlegger meg med hva jeg tror, basert på infoen i saken, ikke med hva jeg beskylder deg for å gjøre.

 

Det at du er 17 år, skriver så godt, og er så bastant, skal du ha kredit for. Hvis jeg var like rå som deg når jeg var 17, tør jeg ikke drømme om hva jeg hadde vært idag.

 

-W, 31 år

Lenke til kommentar
Og jeg er klar over at teknikere ikke jobber gratis. Men alt de har gjort i denne saken er å SE på pcen (anslått tid på jobben.. hmm.. 30 sekunder)

Er det ikke dette en minimumssats for 'feilsøking' når den faller utenfor garanti/reklamasjon?

 

Nettopp pga. av dette potensielle gebyret vegrer jeg meg for å sende ting inn hvis jeg ikke er helt sikker på at feilen dekkes av reklamasjonsretten, og i tillegg lett kan identifiseres av tekniker.

 

 

Jeg ser begge sider her. Multicom mottar en laptop som ser tydelig skadet ut, og konkluderer med at ytre skade helt sikkert har påvirket innmaten. Mens det er fullt mulig at maskinen har levd i beste velgående til tross for at den ser litt stygg ut, og så plutselig tar skjermkortet kvelden.

 

Jeg vil alikevel tro at det finnes en sansynlighet for at sprekkene, selv om de i utganspunktet ikke skadet maskinen, har satt mer stress på hovedkortet enn hvis maskinen var helt uskadet.

 

Men alt dette er jo bare ren spekulasjon til maskinen blir åpnet og feilsøkt.

Lenke til kommentar

Ro deg ned litt og vær saklig.

 

Det jeg forteller deg nå, er tvilen enhver vil oppleve basert på inntrykket maskinen samt argumentasjonen din gir. Det er ikke noen spådom fra noen som helst side.

 

At de to sprekkene skyldes at du har åpnet lokket veldig fort er også for seg selv greit. Det kan forsåvidt stemme det. Men du må medgi selv at maskinen din kosmetisk sett er av en heller tvilsom art. Det er brekkaskjemerker på sidene inn til innmaten til maskinen. Det virker uansett hva du sier som om du har åpnet den.

 

Det er her problemet ditt kommer; Du har like store problemer med din egen bevisbyrde så vel som du sier Multicom har. Merk at jeg sier ikke du ikke snakker sant. Jeg sier hva som er den sannsynlige vurderingen.

 

Skal det summeres opp, så er førsteinntrykket av maskinen jfr bildene en skitten, hardt skadet og åpnet maskin. Du har både garanti og reklamasjonsrettigheter. Men å kunne ha muligheten til å benytte seg av disse medfører visse forpliktelser til utstyrets stand og behandling. Du må bevisføre at du ikke har påført maskinen ytre påkjenninger. Multicom må bevise det motsatte. Begge har ingen mulighet til å legge dette frem teknisk. Dessverre har Multicom overtaket da beviset er hvordan maskinen ser ut. Og det blir derfor svært sannsynliggjort at din bevisføring er den som svikter, ikke Multicoms.

Lenke til kommentar

Vel, beklager at jeg ble kanskje litt for provosert, men bare tro meg på dette. Ladekontakten var 100% inntakt ved innsendelse.

 

Jeg kan vel egentlig forstå at det "lukter litt svidd" av hele situasjonen med laderkontaken (i mange lignende situasjoner kan du nok ha rett), men tro meg, det lukter like svidd her og!

 

For å sette det veldig på spissen : En etterforsker tar sine konklusjoner på bevis/hendelsesforløp, ikke på hva noen sier har skjedd.

 

 

Men ikke glem at en etterforsker må ha fellende beviser, det holder ikke at den mistenkte har et motiv, eller at hendelsen er det mest sannsynlige.

 

Det er jo slik at 10 mistenkte som er høyst sannsynlige, skal frifinnes om det ikke er vantette bevis mot dem, om en uskyldig kan unngås å bli uskyldig dømt (fritt gjengitt etter min hukommelse :whistle: ).

 

Forstår at den siste uttalelsen ikke er tankemåten hos Multicom, men i loven, og FTU så regner jeg med at det er slik. Ihvertfall når Multicom ikke klarer å komme med noe som helst av motbeviser eller motindiser.

 

Får vel bare takke for siste delen av inlegget ditt. :roll:

Lenke til kommentar

@Patience:

Jeg er enig i at maskinen ikke ser veldig bra ut kosmetisk, men det er kun pga disse to sprekkene, samt de små hakkene fra en skrutrekker. Du uttalte (slik jeg oppfattet det) at utifra disse to skadene kunne Multicom konkludere med at jeg har ødelagt skjermkortet ved å behandlet pcen ytterligere dårlig. Det jeg mener er at dette blir kun gjetninger og synsing, dette er du vel enig i?

 

Jeg mener at jeg kan bevise at det defekte skjermkortet ikke er selvforskyldt da Multicom selv kan ta en kikk på skjermkortet og se at det ikke er skrudd på, pirket borti med skrutrekker, vært utsatt for støt o.l.

 

De har ikke gitt meg noen utalelser om hvorfor dette ikke stemmer. De har heller ikke kommet med noensomhelst forklaring på hvordan jeg har ødelagt skjermkortet.

 

I mine øyne er det: Dårlig bevis VS Ingenting.

 

Det angående åpning av pcen. Er det ikke slik at de fleste produsenter har usynlige klistremerker o.l. som indikerer om pcen er åpnet eller ikke?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Ser ikke grunnen til at de skal drive å feilsøke på skjermkortet all den tid det ikke vil ha noen hensikt siden strømkontakten også er ødelagt. Det er bortkastet tid og penger for Multicom.

 

Greit nok at skaden på skjermkortet ikke er relatert til sprekken på skjermen, men hva hjelper det deg å få en maskin tilbake uten strømkontakt? Den er fortsatt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Multicom m/teknikere er den profesjonelle part. De tar vurderingen på at dette ikke er en reklamasjonssak.

Kan feilen ligge i at, siden chassiset (som kunde har tatt kritikk/ansvar for) kan ha forårsaket feil på skjermkort ?

 

Muligens har ødelagt chassis ført til at hver gang skjermen blir åpnet, så er det hovedkortet som tar "støyten" i form av bevegelse/spenn?... og at dette på sikt har ført til brudd i printbaner på hovedkort/skjermkort ? Det er bare en tanke.....

 

Dette scenariet er bortimot umulig å bevise, da man måtte ha demontert maskinen, nærmest ha tatt røntgen bilde av hovedkortet, og for å se om materialtretthet og beveglese har vært årsak til mulig brudd....

 

Hadde Multicom vunnet saken på dette grunnlaget i retten, måtte du sikkert betalt for røntgenbilder, demontering, konklusjon, advokathonorar etc i en rettsak... Det lar seg sikkert gjøre, men hvem er villige til å ta risken for på en regning på f.eks. 30 000kr for å kanskje, med flaks få en reparasjon til 6500kr dekket ?

 

-W

Lenke til kommentar

Det virker nå på meg som om trådstarter faktisk har en sak her likevel. La oss prøve tvilen andre veien for å se hvor vi havner da? hva om Multicom faktisk HAR urent mel i posen, men at de ikke har full oversikt over hva som faktisk har skjedd.. Det kan være ansatte som er gått ut i sykemelding etc. som har jobbet med den aktuelle maskinen.

 

Når trådstarter henviser til at det burde være segl inni maskinen som ville usannsynliggjort at den var åpnet, så øker det troverdigheten fra min side.

 

Videre kan det tyde på at maskinen faktisk ER bedre enn hva bildene skulle tilsi når trådstarter naivt kan sende maskinen inn i god tro og forventer at den skulle ha blitt fikset. Det kan vitne om tro. Og at det senere har resultert i overraskelsen vi kan lese om her.

 

Men vi må la trådstarter vinne litt frem her også. Fins mange utrolige historier om pc-reperasjoner rundt om i verden. Dette kan være en av dem.

 

Men uansett vinkel i hvems favør, så er dette en meget vanskelig sak vurderingsmessig og skjønnsmessig.

Lenke til kommentar
Har sittet i en time for å prøve å skru pcen fra hverandre uten hell. Det et eller annet som selvfølgelig holder igjen på midten. Så ut som om det var en del støv under tastaturet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1242651&st=0&p=15899587&fromsearch=1entry15899587

Snakker vi om samme PC som i denne tråden?

 

..AHA!! :)

 

 

Har sittet i en time for å prøve å skru pcen fra hverandre uten hell. Det et eller annet som selvfølgelig holder igjen på midten. Så ut som om det var en del støv under tastaturet.!

 

Nå ble jeg usikker igjen :p

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...