Gå til innhold

*Usakelig avslag på rep fra multicom | Sak opprettet hos Forbrukerådet *Oppdatert førstepost*


Anbefalte innlegg

Så du mener at om mobilen din har fått en skrape i bakdekselet så slipper butikken å reparere gps'en?

 

Pcen har ikke fått "tøff behandling". Topplokket ble åpnet litt for fort en gang og det ble dermed dannet noen sprekker i plastikken. Dette gikk ikke ut over noen komponenter. Skjermlednigen ligger slikt at ingenting ble strukket, verken skjerm eller noe annet, ikke i nærheten engang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener at om mobilen din har fått en skrape i bakdekselet så slipper butikken å reparere gps'en?

 

Pcen har ikke fått "tøff behandling". Topplokket ble åpnet litt for fort en gang og det ble dermed dannet noen sprekker i plastikken. Dette gikk ikke ut over noen komponenter. Skjermlednigen ligger slikt at ingenting ble strukket, verken skjerm eller noe annet, ikke i nærheten engang!

 

Det er ikke snakk om en skrape, og det blir også feil å sammenligne med en mobil som er laget for å være i lommen og er mer portabel og utsatt for skraper enn en laptop. Men hadde mobilen hatt en sprekk, så har den fått en hardere behandling enn den er laget for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Badcat: Ser pooenget ditt, men er ikke helt enig. Jeg har ikke navngitt noen enkeltpersoner. Så du mener at sider som ber om tilbakemeldinger på nettbutikker er urimelige fordi de advarer om negtive sider?

 

Dessuten ble denne tråden skapt for hjelp. Hvis denne tråden er negativ for Multicom så må de jo ha gjort noe galt.

 

Om jeg har feil og er urimelig så medfører jo ikke dette noen konsekvender for Multicom. Jeg mener de har feil i denne saken, om andre potensielle kunder er enige med meg er jo helt opp til dem!

Lenke til kommentar

Du kan ikke sidestille en sprekk med en ripe....

 

Om jeg har forårsaket en sprekk i mobilen min vil jeg ikke være frekk nok til å forsøke å få bedriften til å dekke utgifter ved reperasjon.

 

Resultatet av denne saken vil uansett bli økte utgifter for andre som handler hos multicom pga. de må bruke tid og krefter på å svare på disse sakene.

Lenke til kommentar

Du mener at jeg ikke engang bør sende en mail å spørre om årsaken til avslaget fordi det tar tid fra dem???

 

Nei. Det er selvsagt helt greit å spørre om årsaken. Her har du fått et greit svar. Det er en sprekkdannelse i skjerm og chassis. Dette vil ikke oppstå ved normalt bruk i noe over 2 år. Ergo. Pcen har vært utsatt for påkjenninger den ikke er laget for.

 

Du kan jo trekke Multicom for FTU, men da kan du bli dømt til å ta omkostningene.

Lenke til kommentar

Multicom har allerede "dømt" meg til å ta alle kostnader, så jeg har ingenting å tape.

 

Jeg gidder ikke argumentere med deg om dette mer, da jeg har skrevet motargumentene mine flere ganger tidligere i tråden.

Nå har de ihvertfall vedgått å sjekke om skaden på skjermkortet skyldes meg eller dem, på min omkostning om skaden skyldes meg selvfølgelig.

 

Dette er ihvertfall bra av Multicom da vi endelig faktisk kan sjekke om skaden skyldes meg eller om det er en feil ved pcen!

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Jeg bare MÅ kommentere en ting til

 

Du skriver at du ikke har villet "true" med å trekke Multicom for FTU enda. Dette skriver du i en offentlig tråd på i et norskt dataforum. Det er rimelig at Multicoms ansatte leser denne tråden. Du har derfor i effekt truet med dette allerede.

Lenke til kommentar

Dere glemmer at det er et alternativ til: at PC-en ikke er designet for påkjenninger den med rimelighet kan forventes å utsettes for. Da er det snakk om en mangel. Og hele poenget til trådstarter er jo at selv om en del av et produkt er skadet av slike påkjenninger, er det ikke dermed sagt at hele resten av enheten uten videre kan hevdes å være skadet av den samme hendelsen.

Lenke til kommentar

Jeg bare MÅ kommentere en ting til

 

Du skriver at du ikke har villet "true" med å trekke Multicom for FTU enda. Dette skriver du i en offentlig tråd på i et norskt dataforum. Det er rimelig at Multicoms ansatte leser denne tråden. Du har derfor i effekt truet med dette allerede.

 

Jeg har informert de om at jeg ønsker å finne en løsning snarlig. Hvis ikke vil jeg ta dette videre til FTU.

 

@Isbilen, takk for enda et godt formulert inlegg fra deg. Det er det jeg prøver å få fram, jeg vedgår at sprekkene er dannet ved hjelp av meg, men at de er klart urelevante til skaden.

Lenke til kommentar

Det jeg finner litt merkelig er at Multicom ikke har gjort noen undersøkelser, men kun tatt en titt på pcen min. Blir det ikke da feil å konkludere med at jeg har ødelagt skjermkortet mitt?

 

I tilegg så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle betalt de 400 kroner for "kikken". Litt mye i porto er det ikke? I tilegg så krever de nå enda mere penger for å¨faktisk undersøke pcen. Da vil summen sikkert fort komme oppunder 1000 kroner for en sjekk :hmm:

 

Om noen har forklaringen på dette setter jeg pris på den.

 

OBS: Dette er et spørsmål, så vennligst ikke slakt meg for å kritisere eller å prøve å "sverte" Multicom.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Etter min mening burde denne tråden vært fjernet, spesielt med tanke på at trådstarter har navngitt personer i ett selskap. Man navngir ikke personer på ett offentlig forum på denne måten, det er usmakelig.

 

Til Vetle:

Hvis du mener du er blitt urettferdig behandlet, gå til sak mot dem!

 

Til moderator:

Vennligst slett denne tråden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Groovy, om du gidder å lese mine siste inlegg så ser du at alle navn er fjernet. Det har jeg skrevet ganske klart og tydelig. Eneste navn som nå står her er navnet på daglig leder. Det kan hvem som helst finne ved å søke etter "daglig leder multicom" på google.

 

Dette er et forum hvor man kan søke hjelp, noe jeg har gjort og mottat.

 

@Badcat, kan godt fjerne mailene. Er det noe mer du mener burde vært fjernet da? :ermm:

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Det er helt greit at slik kommunikasjon offentliggjøres. Det skal ikke være noe der som ikke tåler dagens lys uansett. Hvis forhandlere prøver seg på noe, fortjener de jammen meg at alle får vite om det, og hvis ikke har ingen skade skjedd - tvert imot.

Navn på privatpersoner kan man med fordel utelate med mindre det går helt over styr.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

-------------------------------------------------

Nå fikk jeg beskjed om at verkstedet fakturerer arbeid med kroner 800 i timen og at jeg bør regne med å måtte betale inntil kroner 1.600 for å undersøke om det er min skyld at skjermkortet er defekt.

-----------------------------------------------

Nå er jeg bare oppgitt. Virker veldig urimelig at det skal koste 2.000 kroner for at et firma skal engang sjekke hva som er feil med en pc.

 

Jeg kommer ikke til å godta undersøkelser av Multicom på min regning. Da går jeg heller til FTU med en gang.

 

----------------------

Fant dette på forbrukerportalen.no :

På 03737 får du gratis hjelp av Forbrukerrådets jurister. De hjelper deg enten du har kjøpt katta i sekken, eller bare lurer på hvilke regler som gjelder for reklamasjoner på varer og tjenester kjøpt i Norge.

 

Forbrukertelefonen 03737 er åpen hverdager fra kl. 9 til 15

 

Ringer i morgen og hører om jeg bør klage til FTU

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Hvordan er hengslene festet i maskinen? Dersom påkjenningen har vært så stor at plastikken på selve maskinen også er sprukket, kan det jo være naturlig å anta at noe mer enn bare plastikken har fått seg en trøkk. Trenger ikke å vise seg med det samme.

 

Siden strømkontakten mangler er det ikke rart at reklamasjonen avslås. Hvordan det har skjedd kan man jo lure på, men det blir jo ord mot ord.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sidestille en sprekk med en ripe....

 

Om jeg har forårsaket en sprekk i mobilen min vil jeg ikke være frekk nok til å forsøke å få bedriften til å dekke utgifter ved reperasjon.

 

Resultatet av denne saken vil uansett bli økte utgifter for andre som handler hos multicom pga. de må bruke tid og krefter på å svare på disse sakene.

 

HP/Compaq hadde noen modeller for noen år tilbake som det var veldig lett å få sprekk i fordi hengslene til lokket ble veldig trege etter litt bruk. I begynnelsen avviste både verksted og HP at dette var reklamasjon fordi det var ytre påvirkninger som kunden selv hadde forårsaket, og mange kunder verken klaget på det eller fikk avslag når de sendte inn datamaskinen for andre ting. Etterhvert så var det noen som orket å ta saken videre til FTU, og etter dette innrømmet til slutt HP at dette var reklamasjonsgrunnlag. Så ja, skader kan oppstå uten at det nødvendigvis er kunden sin skyld. Ja, andre ting kan gå i stykker i datamaskinen som jeg mener bør dekkes av reklamasjon/garanti selv om det er kosmetiske skader på datamaskinen (som beviselig ikke har hatt påvirkning på selve reklamasjonen/garantisaken). Har selv sendt inn bærbar datamaskin for lenge siden som de krevde betalbar for brudd på garantien for noe så lite som at det var Linux på den i stedt for Windows.

Lenke til kommentar

@Wollert. Du skriver at fordi jeg har forsøkt å åpne maskinene så ryker reklamasjonen pga av ytre påvirkninger!?

 

 

Ja, det gjør jeg... du åpner jo maskinen fra utsiden :)

 

Du har forsøkt å demontere maskinen for å feilsøke selv --> du er ikke et autorisert verksted --> reklamasjonsretten din ryker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...