Theo343 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Hvilke nettbutikker gir ut lånepc når laptopen er til reparasjon? Jeg har aldri hørt om dette og vil gjerne vite hvilke som gjør det så jeg kan kreve lånepc. Jeg håper komplett gjør dette siden mine siste 2 private laptoper jeg har kjøpt siste 6 måneder er kjøpt derfra. PS! Nå er det riktignok fordi jeg aldri gjennom 15 år har hatt det behovet ennå. De laptopene som har trengt reparasjon på jobb (mine egne) har det kommet folk onsite og byttet hovedkort på stedet eller så har vi hatt andre maskiner stående som reserve på jobb som jeg har brukt i mellomtiden om det måtte litt mer arbeid til. Men det er veldig sjelden. Men det er greit å vite om man plutselig skulle begynne å kjøpe dårlig kvalitet oftere eller få en mandags laptop el. Men selv top-of-the-line bedriftsupport fra IBM/Lenovo, HP/Compaq, Dell etc. hvor man bruker utstyret til "pengeproduksjon" hele tiden så har jeg ikke sett dette tilbudet om gratis lånepc. (jeg har holdt meg mest til IBM Thinkpad siste 12 år, kanskje derfor behovet ikke har vært der i særlig grad). Selvfølgelig forstår jeg at dette er en "privat forbruker" rett, men jeg tenker på generell praksis. Ikke hørt om folk som har fått låne laptop fra nettbutikken, elkjøp osv. Endret 23. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ornamental Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ah, Multicon rider igjen! Ut i fra min tidligere erfaring, om man skal korrespondere med dette foretaket, så skal man passe godt på hvilket brevark man bruker, og man må ikke bli overrasket dersom det forsøkes brukt mot en om man har assistanse fra kollega og arbeidsgiver. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Hvilke nettbutikker gir ut lånepc når laptopen er til reparasjon? Jeg har aldri hørt om dette og vil gjerne vite hvilke som gjør det så jeg kan kreve lånepc. At Elkjøp gjør det vet jeg med sikkerhet, med bakgrunn i at min svigerbror fikk det da hans relativt nye bærbare maskin helt uten videre nektet å starte. Selv har jeg som du, hatt og har flere bærbare, men aldri opplevd behovet. Jeg har dog hatt låne-TV mens min var på rep, noe som må kunne ses på som samme sak. Jeg bodde den gang i kjørbar avstand fra nettbutikken og leverte og hentet selv. Er man stor kunde er det utrolig hva en får hvis man spør pent og høflig. Hos PS, Komplett og MPX hvor jeg har hatt reklamasjoner har jeg alltid fått support jeg har vært 100% tilfreds med. PS som jeg har handlet mest hos ga meg til og med ny router til mitt firma enda jeg ikke hadde krav på det, og uten å be om den gamle i retur. Datakjeden har jeg også svært god erfaring med. Hvem som eksakt gir ut lånePC vet jeg ikke, men jeg vil ikke tro at dette skal være et problem hvis behovet melder seg. Som privat forbruker har jeg krav på det hvis reparasjonen tar vesentlig lengre tid enn det som er normalt. Etter det jeg har lest så holder de større nettbutikkene seg med et begrenset antall PCer for utlån til kunder ved dokumentert behov. Multicom har jeg handlet en del hos uten å ha behov for å reklamere, men ut fra andres erfaringer som beskrives i denne tråden vil jeg aldri komme til å handle der mer. Endret 23. oktober 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Om noen ønsker å kritisere meg eller måten jeg har håndtert denne saken så vennligst les hele tråden først. Du ødela din egen pc, og gikk til et helt kostnadsfritt korstog mot en leverandør av datautstyr på grunn av semantikk i avslagsteksten fra forhandler som til slutt skaffet deg en ny pc. Denne tråden virker som et patetisk forsøk på å legitimere at du selv har vært uvøren, og det er jo elegant når du skyter ned all kritikk med "LESER DU IKKE TRÅDEN", selv om tråden består av 99% subjektivt vissvass fra deg. Gratulerer med å misbruke systemet opprettet for å beskytte forbrukere fra uredelige forhandlere til din egen fordel, og takk for at folk som deg bidrar til å heve prisen på alt av datautstyr som selges her i landet. Ta et bad med den nye laptopen din. Fortrinnsvis tilkoblet støpsel. Endret 24. oktober 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hepp! Denne tråden er vel ferdigbehandlet og diskusjoner avviker fra topicen så mye nå så stenger jeg denne. Om det skulle komme mer SAKLIG info så send meg en pm. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg