Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

*Usakelig avslag på rep fra multicom | Sak opprettet hos Forbrukerådet *Oppdatert førstepost*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@dabutcher: Du kan foreksempel også Google "Nvidia g86", de aller første resultatene er sider hvor det står om alle skjermkortene som går istykker. Et annet fint søk er jo: Nvidia g86 faulty.

 

Allikevel mener Multicom at jeg har ødelagt skjermkortet selv ved å få noen sprekker i plastikken rundt skjermen :thumbdown::(

 

Så lenge maskinen fungerer når den er tilkoblet en annen skjerm er det ikke skjermkortet som er problemet, men skjermen eller kablene i maskinen.

 

Du har ihvertfall ikke lest noe mer enn siste siden. Et krav for å poste burde iallefall være å øese hele førsteposten. :ermm:

Lenke til kommentar

@dabutcher: Du kan foreksempel også Google "Nvidia g86", de aller første resultatene er sider hvor det står om alle skjermkortene som går istykker. Et annet fint søk er jo: Nvidia g86 faulty.

 

Allikevel mener Multicom at jeg har ødelagt skjermkortet selv ved å få noen sprekker i plastikken rundt skjermen :thumbdown::(

 

Så lenge maskinen fungerer når den er tilkoblet en annen skjerm er det ikke skjermkortet som er problemet, men skjermen eller kablene i maskinen.

 

Du har ihvertfall ikke lest noe mer enn siste siden. Et krav for å poste burde iallefall være å øese hele førsteposten. :ermm:

 

Au da.

 

Jeg har nå skumlest mesteparten av tråden, men ser nå at jeg tydligvis har selektiv hukommelse. Sorry.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke opp til meg, men egentlig så er det sjanseløst å bruke tid på dette.

 

Du får en bedre ny bærbar for mindre enn reparasjonskostnadene og tid er penger.

 

Slik jeg ser det så er det sannsynlig at man etter 2-3 år må regne med å bruke 6.000,- på en ny bærbar uavhengig om den gamle virker eller ikke slik at det er tøysete å bruke tid på dette.

 

Kunne skjønt det hvis du hadde stellt fint med PC og at den så strøken ut, men det er ikke tilfelle i denne saken.

 

Selv om PC reparerers så er batteriet ditt utslitt osv. Det svarer seg ikke samme hvordan man snur og vender på saken å blåse liv inn i denne PCen.

 

Man kan ikke lage en bedre morgendag av å dytte gårsdagen foran seg. Da dømmer man seg selv til å aldri komme lenger enn dagen før.

"I see only what is and what is that is all that I will ever have."

 

Det må være enklere å skaffe 6000,- til ny bærbar enn å bruke tid på en sak som kanskje ikke løser seg og du kanskje må betale ekstra for grundig gjennomgangsarbeid på en PC som blir skrotet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Haha, om jeg vinner denne saken så vil jeg jo selvfølgelig kreve en erstatining, ikke en reperasjon, da det er ulønnsomt for begge parter.

 

Og om jeg hadde fått igjen pcen min i god stand nå, alt hadde fungert perfekt (minus litt dårlig batteri, nytt koster 800 kroner), hvorfor skal jeg da gidde å kjøpe en ny pc til 6.000 kroner som jeg ikke har?

 

EDIT:Dessuten er det noe som kalles "nytteverdi". Den pcen fungerer bra nok for mine formål. Jeg kan bruke den til å surfe, gjøre lekser, spille bf2, osv. Da er det ikke noe grunn for meg å betale kroner 6.000 (som jeg fortsatt ikke har) for en ny.

 

Som jeg har sagt MANGE ganger fra før, så HAR jeg behandlet pcen pent, med unntak av EN hendelse som skapte en kosmetisk skade. Med uuntak av de sprekkene er pcen strøken.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Det er ikkje opp til deg å velje om Multicom skal erstatte eller reparere produktet. Dette er så langt eg har lest første avhjelpsforsøk, og Multicom har rett til å reparere produktet dersom dei ynskjer å gjere dette, framfor å erstatte produktet eller heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over den loven, men Multicom har selvs skrevet at en reperasjon er ulønnsomt og at pcen er "totalskadet". I tilegg så er det er skjerkort som har store sjanser for å gå istykker igjen.

 

Hvis den er totalskadet og det ikke er lønnsomt å reparere håper jeg Multicom vil se fordelene med å gi meg en kompensasjon istedenfor.

 

EDIT: Dessuten ser jeg meg nødt til å låne penger for å kjøpe en netbook til 3-4 tusen, i og med at Multicom har brukt så lang tid på hele prosessen. De tilbød heller ikke noen lånepc selvom de visste at reperasjonen kom til å ta mer enn en uke.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Det jeg stiller meg litt spørrende til i denne saken er hvordan PCen faktisk ser ut å være behandlet.

 

Den har stygge skader/merker både her og der utfra bildene i første post. Og hvordan kan man mene at knekken man ga skjermen ikke har ført til skaden man opplevde senere?

 

Hadde min PC sett slik ut etter lån skulle vedkommende fått kjøpt en ny.

 

Hvor kommer alle disse stygge merkene på siden fra om du har behandlet den pent? Vel...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette er så langt eg har lest første avhjelpsforsøk, og Multicom har rett til å reparere produktet dersom dei ynskjer å gjere dette, framfor å erstatte produktet eller heve kjøpet.

Ble ikke denne paragrafen endret for noen år siden, til å lyde at kunden /hadde/ rett til å velge nytt produkt ovenfor å reparere? (Hvis problemet oppstod innen en viss tidsramme, mener jeg å huske.)

Lenke til kommentar

Den paragrafen har jeg aldri hørt om, men alltid hørt at leverandøren har rett til å reparere samme feil inntil 3 ganger før krav om bytte eller heving kan forekomme.

 

Men det er ingen fasit for alle saker. Det som er det eneste kortet her slik jeg ser det er behandlingstiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har svart på alle de utsgnene du kommer med, før Theo.

 

Det er snakk om to sprekker, og noen bitte bitte små merker på siden.

 

Alt dette er forklart utallige ganger hvordan har skjedd og det er også forklart hvorfor dette er urelevant til skaden.

 

Om du kan utdype hva du mener med "flere stygge skader" hadde det også vært fint. Vi snakker fortstt om de to sprekkene i plstikken sant?

 

Jeg har også skrevet hvorfor Multicom ikke kan avslå reklamasjon på bakgrunn av disse kosmetiske skadene.

 

Jeg kan også påpeke at Multicom har tatt bilde av de skadene de har funnet. Altså, pcen er strøken med unntak av to sprekken i plastikken(fra en spesifikk hendelse uten slag eller støt) og noen ørsmå hakk.

 

Du kan heller ikke konkludere med at pcen ser generelt dårlig ut utifra de tre bildene (som dekker ca 1/10 av pcen.

 

Det meste du skriver er med andre ord urelevant

 

EDIT: Hvilke "stygge merker" på siden er det du sikter til?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

For å svare på det angende rep/erstatning så trodde jeg og at det er slik at de har rett til å prøve 3 ganger før jeg kan kreve heving av kjøpet (ikke skyt meg om jeg har feil, jeg er ikke oppdatert på dette). Jeg mener derimot at dette har vært en såpass lang og smertefull prosess at jeg har krav på få dekket et evt. kjøp av erstatningspc.

 

Det med den loven ang 3 forsøk ligger sikkert lett tilgjengelig et sted på nettet. Jeg har ikke mulighet til å sjekke dette nå, menom noen andre har muligheten til å sjekke dette så er de mer enn velkommne ;).

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du fortsetter å argumentere for at du har behandlet PC fint når det ser ut som du har tømt en støvsugerpose over den etter å ha gitt den et spark.

 

Er ikke dette i tillegg til at ladekontakten mangler også årsaken til at du har fått avslag i å få dekket reparasjon?

 

Hva med å skaffe 6k fremfor å skyve fortiden foran og lage unnskyldninger?

 

"Ingen ting er mulig for jeg har ikke 6k og jeg kommer aldri til å få 6k så jeg er helt avhenig av å vinne denne saken selv om det tar 200 timer av min tid."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Mulig dette bare gjelder om du får et defekt produkt, 'out of the box':

 

Omlevering

 

Som hovedregel har du nå rett til å kreve et nytt produkt (omlevering) dersom gjenstanden du har kjøpt er mangelfull. Har for eksempel kjøpt en PowerBook med defekt skjerm, har du rett til å kreve omlevering. Det er gjort unntak i loven for tilfeller der omlevering er umulig, for eksempel fordi gjenstanden ikke lenger produseres, eller hvis omlevering gir urimelig store kostnader for selgeren.

Lenke til kommentar

Dette er siste svaret jeg gir deg badcat.

 

  1. At pcen er støvete er ikke så jævelig rart når den har ligget på lager hos multicom i x antall uker
  2. HVORDAN du kan si at pcen ser ut som den er sparket er for meg beundringsverdig. Den har to sprekker i plastikken som jeg har innrømmet er selvforskyldt.
  3. Jeg mener jeg ikke er skyldig i at pcen er ødelagt, da kan jeg vel få sende en klage til Forbrukertvistutvalget uten at du skal begynne å mase så forbanna mye over det?

 

For å avslutte inlegget mitt: DET ER URELEVANT HVORDAN PCEN SER UT, MULTICOM MÅ PÅVISE EN SAMMENHENG MELLOM TO SPREKKER I PLASTIKKEN, EN "FORSVUNNET" LADEKONTAKT OG ET DEFEKT SKJERMKORT.

 

Jeg sendte inn pcen pga av at skjermkortet var defekt. Dette skjermkortet har gått i stykker helt nøyaktig likt sikkert 10.000 ganger før. Produsenten har inrømmet at det er en betydelig sjangse for at det går istykker på denne måten. Men du, du mener fortsatt at jeg burde slutte å "kaste bort" tid på å få dette skjermkortet byttet?

 

--------------

 

Nå er jeg som sagt ferdig med å diskutere med deg

Lenke til kommentar

Mulig dette bare gjelder om du får et defekt produkt, 'out of the box':

 

Omlevering

 

Som hovedregel har du nå rett til å kreve et nytt produkt (omlevering) dersom gjenstanden du har kjøpt er mangelfull. Har for eksempel kjøpt en PowerBook med defekt skjerm, har du rett til å kreve omlevering. Det er gjort unntak i loven for tilfeller der omlevering er umulig, for eksempel fordi gjenstanden ikke lenger produseres, eller hvis omlevering gir urimelig store kostnader for selgeren.

 

Store sjanser for at skjermkortet er gått ut av produksjon. Hvor mange nVidea og Multicom "har liggende" er derimot vanskelig å si :)

 

EDIT: Da rundet tråden 10.000+ visninger :dontgetit:. Trodde ikke den skulle bli så populær, tydelig at mange finner denne saken interesant :yes:

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Problemet her er at du ikke diskuterer. Hva er hensikten med denne tråden når du ikke tar ikke stilling til de som er kritisk og du sender takkemeldinger til de som støtter din sak eller viser forståelse?

 

Jeg var ikke den første til å si at PC ser ut til å være i dårlig fatning og at den så møkkete ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...