Gå til innhold

Harddisk finnes i bios men ikke i Windows, help?

Anbefalte innlegg

Ja stemmer det. Bootpriority på disk 0 er øverst. Endret dette i BIOS nå nettopp. Den sto ikke øverst, men jeg hadde endret det bevisst da jeg skulle installere W7. For dvd-rommen ville ikke starte uten at den var først. Nå har jeg endret tilbake men er fortsatt samme smørja..

disk 0 er active.

Ja stemmer det. Bootpriority på disk 0 er øverst. Endret dette i BIOS nå nettopp. Den sto ikke øverst, men jeg hadde endret det bevisst da jeg skulle installere W7. For dvd-rommen ville ikke starte uten at den var først. Nå har jeg endret tilbake men er fortsatt samme smørja..

disk 0 er active.

edit: dobbelpost, fikk opp en feilmelding så sto det at jeg skulle poste på nytt, og sånn ble det!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å være sikker på det:

-Du har 2 disker som er like. Disk 0 og disk 1. Ved neste reboot velg i bios den ande. Det vil eventuelt gi deg en feilmeldning.

-Kople fra usb minnepenn din.

-kople fra den externt disk og.

-kople fra eventuelt den dynamisk disk (kople fra data kabelen)

Alt det for å kontrollere og bekrefte at disk 0 er faktisk din system disk.

Etter at du har bekreftet det, så vi det være enklere å handere den dynamisk. Om ikke annet vi kan force den til det.

Tillegg:

-husk at i Boot section i biosen, du må først velge riktig disk i hardisk oversikt. Det er noe annet, ofte under der du velger firstboot enhet priority.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Jepp :) Mente jeg hadde gjort alt riktig etter oppskriften.. Var jo ingenting som fungerte. Gikk ikke an å slette volumet, eller formatere den så gikk inn å så på driveren. Den fungerte "som normalt" og var "up to date", men faen heller, sletta driveren for så å installere den igjen. Så poppa det opp: New harddrive (:F) discovered: Open folder

Haha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...