Gå til innhold

trenger windows 7 update internett for å finne og innstallere updates?

Anbefalte innlegg

hei. sitter litt fast her.

har akkurat innstallert windows 7 ultimate 64 bit, men update funker ikke, vet ikke om det er fordi jeg ikke er tilkoblet nettverk eller noe. men... jeg kommer meg ikke på nett pga nettverket jeg er koblet til vises som "uidentifisert nettverk".

og update error code: 8024402c

den mener at jeg har ett program som blokkerer internett tilgangen. men jeg har ikke installert noe form for antivirus program+jeg har skrudd av brannmuren.

håper noen har peiling :p

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du må på nett, og da er spørsmålet om du har trådløst nett eller kabel til pcen? Tydeligvis har ikke Win7 greid å koble seg på nett, f.eks kryptert nett hvis det er trådløst, eller at det mangler driver til nettverkskortet etc.

Du har kjøpt Windows 7 i butikken, og har installert det på en nokså ny pc, eller er det en gammel pc?

Og er det en piratkopi, kan jo det være en årsak til at du ikke kommer deg på nett.

Lenke til kommentar

ja det er tråløst nett :)

jeg regner med at jeg trenger kabel, har en d-link usb adapter og driverne er ikke ordnet pga update ikke vil funke helt.

pcn er helt ny, satt den sammen for knappe 1 uke siden, men pga jobb har jeg ikke fått tid og ordne det før nå.

det er nokk en piratkopi xD så det kan jo være årsaken det også.

men skal få tak i kabel idag og prøve, regner med at alt ska gå som smurt :D

takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Pirat eller ikke, problemet ditt er at du ikke har fått inn de riktige driverne enda.

Prøv med kabel, mest sannsynlig er driveren til det kablede nettverkskort installert. Og så lenge du har det trådløse kortet koblet til, så kommer driveren til dette nettverkskortet også inn via windows update.

Lykke til.

Endret av 2new
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...