destilert Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei, er ute etter en laptop med sdd harddisk. Vet det er dyrt og at det er mye å hente på å vente men jeg trenger ny pc nå. Hvilke alternativer har jeg? Har kikket kjapt litt rundt og tilsynelatende er det ikke mange modeller ute med en sdd under panseret.. Håper noen har noen tips, erfaringer eller anbefalinger å komme med Ønsker 15,6 skjerm, med god resolution (1680 * 1050 eller tilsvarende i wide minimum). Utover dette har jeg ingen andre spesielle krav til laptopen. Men la ikke dette være noe hinder for å poste, jeg er interessert i å se hva som finnes på markedet uansett Lenke til kommentar
BAT Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Multicom Xishan W760 - 15.6" HD/HD+/Full HD, Intel Core i7 mobile, Windows 7 Velg Full HD, 4 GB ram og Intel X25-M 80 GB Totalt 12025,- Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Du kan få NBLB2 med SSD, Full HD, i7-720 og ATI HD 5650 (mye bedre enn HD 4570 i W760) for 11 710,-. http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10584381%3bc%3a100561%3bfl%3a0 Endre oppløsning og harddisk, så har du mer enn foreslått over til lavere pris. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 De maskinene som er foreslått her, har bare plass til 1 harddisk; og da kan 80Gb etterhvert bli litt i minste laget. Jeg vil si at 160 Gb er et bedre valg da - eller skaff en ekstern snurredisk i tillegg for å lagre ting på. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Du har ingen spesielle krav til maskinvaren ellers i laptopen, men SSD må du ha? Prisforskjellen på SSD og vanlig HDD er som regel betydelig. Hvorfor er dette så viktig når du ellers klarer deg med hvilken som helst type maskin bare det er 15' LCD? /espenah Lenke til kommentar
destilert Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Espenah: Fordi harddisken i dagens pc'er er en flaskehals. En hd med betraketlig høyere skriv-les hastighet - SSD - vil gi en betraketelig bedre ytelse på pc'en, i forhold til mye annet high-end snacks. Uansett så vil jeg ha et kjapt system, og da mener jeg det er rett å gå for SSD. Og personlig vil jeg helst ikke ha glare skjerm, synd for NBLB2 som ellers virket som et godt alternativ :\ Er det mulig å bytte harddisk på en laptop selv? Altså kjøpe en ok laptop som ellers tilfredsstiller men med snurreplate og så bytte ut denne etterpå med en ssd? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Svaret på det er ja. De fleste SSDene er i samme formfaktor som standard 2,5" SATA disker og kan settes rett inn i samme HDD brønn som du har fjernet det som fulgte med. Eneste du bør være ops på er å aktivisere ACHI i bios før du installerer W7. Lenke til kommentar
destilert Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Og det er kanskje litt å tjene på å gjøre det sånn? Hvor mye koster en 160 gb ssd "løs" ? Mister jeg eventuelt garranti ved å gjøre det? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Intel X25-M G2 160 GB fra 3200,- Intel X25-M G2 80 GB fra 1700,- Det du tjener på det er ofte at du kan kjøpe akkurat den maskinen du vil og sette disken inn. Tror ikke produsentene tar så alt for mye ekstra for å levere med SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå