Gå til innhold

laptop med sdd-hd

Anbefalte innlegg

Hei, er ute etter en laptop med sdd harddisk. Vet det er dyrt og at det er mye å hente på å vente men jeg trenger ny pc nå. Hvilke alternativer har jeg? Har kikket kjapt litt rundt og tilsynelatende er det ikke mange modeller ute med en sdd under panseret.. Håper noen har noen tips, erfaringer eller anbefalinger å komme med :)

Ønsker 15,6 skjerm, med god resolution (1680 * 1050 eller tilsvarende i wide minimum). Utover dette har jeg ingen andre spesielle krav til laptopen. Men la ikke dette være noe hinder for å poste, jeg er interessert i å se hva som finnes på markedet uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ingen spesielle krav til maskinvaren ellers i laptopen, men SSD må du ha? Prisforskjellen på SSD og vanlig HDD er som regel betydelig. Hvorfor er dette så viktig når du ellers klarer deg med hvilken som helst type maskin bare det er 15' LCD?

/espenah

Lenke til kommentar

Espenah: Fordi harddisken i dagens pc'er er en flaskehals. En hd med betraketlig høyere skriv-les hastighet - SSD - vil gi en betraketelig bedre ytelse på pc'en, i forhold til mye annet high-end snacks. Uansett så vil jeg ha et kjapt system, og da mener jeg det er rett å gå for SSD.

Og personlig vil jeg helst ikke ha glare skjerm, synd for NBLB2 som ellers virket som et godt alternativ :\

Er det mulig å bytte harddisk på en laptop selv? Altså kjøpe en ok laptop som ellers tilfredsstiller men med snurreplate og så bytte ut denne etterpå med en ssd?

Lenke til kommentar

Svaret på det er ja. De fleste SSDene er i samme formfaktor som standard 2,5" SATA disker og kan settes rett inn i samme HDD brønn som du har fjernet det som fulgte med.

Eneste du bør være ops på er å aktivisere ACHI i bios før du installerer W7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...