DrDoogie Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Lurer litt på hvordan jeg best skal "se for meg" alle dem rare tastene jeg dytter inn på hver knott med compose, modifier, strings etc. Foreløpig er ideen da: key {shift,ctrl,altgr...} compose {compose..} . . . . . . Som for f.eks. ' tasten min (sitter der q er) sin blir: ' " void å Å a:á a:ä o:ó o:ö . . . . . . Men så har vi da strenger, globale og program-spesifikke hurtigtaster og kombinasjoner og... ...viste du at Ì for /usr/share/kbd/consolefonts/lat1-16.psfu.gz har EN PIXEL FOR MYE helt nederst og til høyre? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hvis du gidder, kansje du har lyst til å skrive litt i faq-en om dette? Det er ikke så mange som vet hvordan man setter opp egne tastaturoppsett, meg inkludert. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Banna, skreiv ett innlegg og så tryner IE. *nngh!* Anyway, da gjør vi det like kort og godt som et komité-arbeid som har fått midlene innskrenket: /etc/sysconfig/keyboard loadkeys showkey dumpkeys /usr/share/kbd/keymaps/i386/{qwerty,dvorak} -keymaps /usr/share/kbd/keymaps/include -compose (mye rot, kan slakte 60-70) ~/mysheit/mystrings -strenger man iso-8859-1 setfont /usr/share/kbd/consolefonts/lat1-16.psfu.gz Tror ikke det kan sies kortere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå