xand Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Driver å jobber med et script som jeg antok ville fungert helt fint. Problemet er med import-csv eller foreach tror jeg. Dersom jeg tar ut den delen og legger til variablene med statisk verdi så fungerer det. noen som kan se hva som er feil? #har jeg lagt til slik at den ikke skal legge til brukerene før jeg vet det fungerer. Får forøvrig følgende feil: Incomplete string token.At C:\Users\********\Desktop\CreateUser.ps1:6 char:9 + $cn = "C <<<< N=$dataRecord.displayName" $dataSource = import-csv -Delimiter";" C:\scripts\PSinput\Book1.csv ForEach ($dataRecord in $dataSource) { $cn = "CN=$dataRecord.displayName" $displayName = $dataRecord.displayName $sAMAccountName = $dataRecord.logon $firstName = $dataRecord.ForNavn $sn = $dataRecord.EtterNavn $upn = $dataRecord.UPN $mail = $dataRecord.mail $desc = $dataRecord.Beskrivelse $dep = $dataRecord.Department $objOU = [ADSI]"LDAP://OU=Users,OU=OU1,DC=blah,DC=local" $objCreate = $objOU.Create("user", $cn) $objCreate.put("sAMAccountName",$sAMAccountName) $objCreate.put("userPrincipalName",$upn) $objCreate.put("displayName",$displayName) $objCreate.put("givenName",$firstName) $objCreate.put("sn",$sn) $objCreate.put("description",$desc) $objCreate.put("department",$dep) $objCreate.put("mail",$mail) #$objCreate.SetInfo() #$objCreate.SetPassword("*********") #$objCreate.psbase.InvokeSet("AccountDisable",$false) #$objCreate.SetInfo() } Lenke til kommentar
xand Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Løst. Fikk ordnet det. Satt delimiter switchen bakerst. endret CN stringen. $cn = "CN="+dataRecord.displayName Litt usikker på hvorfor det plutselig fungerte. Testet dette flere ganger. Mulig det var noe annet jeg endret også. Det husker jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå