herfje Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei! fikk en gammel skolePC som skolen ikke bruker lenger(en liten flat desktop-ting). den er kobla opp mot skole-serveren, og jeg har prøvd en del forskjellige brukere og sånn, noe idé om hvor dan jeg får kobla fra serveren, lagd ny admin og sånn? ps:bruker XP, klassisk visning Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Beste er å formattere disken og installere os på nytt. En skole-pc kan jeg ikke se skulle fungere hjemme på noe vis da den ikke er koblet til den serveren som innstillingene ligger på. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 @herfje: gjør deg selv en tjeneste i samme slengen: installer Linux (feks. Ubuntu) istedet for XP, og lær deg å bruke det, så er du godt skodd for fremtiden, og uavhengig av å kjøpe et operativsystem. Lenke til kommentar
herfje Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Hmmm...ingen dum idé...men fatter'n har volumlisens for XP og 7, hva er best for å sette opp hjemmeserver? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hmmm...ingen dum idé...men fatter'n har volumlisens for XP og 7, hva er best for å sette opp hjemmeserver? Etter min mening: Linux (eventuelt FreeBSD eller en av de andre open source løsningene) Lenke til kommentar
herfje Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 forresten...vet noen hvordan man brenner MS DOS på CD?...ville vært svært hjelpsomt Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 forresten...vet noen hvordan man brenner MS DOS på CD?...ville vært svært hjelpsomt Først må du ha enten en oppstartsdiskett eller en image-fil av en oppstartsdiskett. Dernest må du ha et brenneprogram som takler å legge inn image-filer som boot på cd-plater (nb: ikke bare brenne image-fila som vanlig lesbar fil på cd). Eller evt et program som lager iso-filer som kan gjøre det. Da spiller det ikke noen rolle hvorvidt selve brenneprogrammet støtter det. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Kanskje FreeDOS er et alternativ? De har ferdige iso-imageer. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 kansje.. Fint om du gir tilbakemelding hvis det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå