Gå til innhold

Ny ssd win7 installasjon

Mr. A

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal da installere OS på en ny SSD og lurer på om det er noe jeg burde oppdatere eller programmer jeg trenger.

Har også problemer med Windows installasjonen. Jeg satt cd/dvd drev som boot prior 1 og satt fra IDE til AHCI(hørte det ga best ytelse) så booter jeg fra win7 cd'en og da kommer det opp en svart skjerm med en hvit loade bar som sier at den henter filer eller noe. Etter den er ferdig får jeg bare opp oppstartsbildet, men får ikke opp noen videre installasjons greier. Hva gjør jeg galt. Misstenker at det har noe med SSD'en å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge står oppstartsbildet da?

Jeg har vært ute for at den står med det bildet i 2-3 minutter før menyen kommer opp, aner ikke hvorfor...

Bare prøv å gi den god tid og se om det hjelper.

Bildet blir stående sånn lenge. prøvde å la den stå i et par timer, og da jeg kom tilbake er den fortsatt sånn. Musa funker der, men tastaturet blir bare skrudd av.

Lenke til kommentar

Står i signaturen hans ;)

Doh. Sånn går det når man har signaturer avskrudd.

OP: Bare for sikkerhetsskyld, har du koblet Inteldisken til ICH10 eller JMicronkontrolleren? Hvor har du koblet til dvdleseren? Har du satt både ICH10 SATA og JMicron til ACHI? GullLars er eksperten på området, men jeg hadde lignende trøbbel med min Windowsinstallasjon på et Asus P7P55D når JMicron var satt til AHCI med dvdleser tilkoblet.

Lenke til kommentar

Der datt jeg av lasset. Både SSD og dvd er koblet på de to øverste satakontaktene /sata1 og 2) Aner ikke hvilken kontroller de bruker.Vil tro det er ICH10 de bruker og at JMicronkontrolleren står ubrukt nå som e-sata kontakt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

På Rampagen er det enkelt, de 2 røde er JMicron, og det er problemet at disse vil ha drivere, og disse har IKKE Windows 7 ved default, hos meg hadde jeg DVD under installasjonen, men etterpå var det søkk borte (Koblet til via rød SATA port og JMicron, og i IDE modus på den kontrolleren)

Men fikk drevet tilbake etter at windows installen var ferdig og jeg la inn korrekte drivere fra JMicron sin webside MANUELLT!

Prøv å koble de på de svarte for disse går til Sørbrua (Lett gjenkjennelig når det er fargekodet, da ICHxR alltid har 6x SATA porter og 4 på superbillige HK)

Så sjekk hvordan de er koblet.

Lenke til kommentar

Kapittel 2-32 og 2-33 i manualen (side 61/62), JMicron er den svarte kontakten under de andre 6 blå SATA-tilkoblingene. ICH10-modus settes under Storage Configuration i BIOS-hovedmenyen, JMicron-modus settes under Advances/Onboard Device Configuration/JMicron/Controller Mode

Jeg har kun anekdotisk grunnlag for dette, så det er ikke sikkert det hjelper deg. Det er fort gjort hvis du vil forsøke, dog. :]

Lenke til kommentar

Da er jo alt koblet til som det skal.

Edit: Koblet om sata ledningene og satte ssd som boot 1 og dvd som boot to og da kom den.

Edit2: Da er alt iorden. Sitter å skriver på den nyinstallerte pcen as we speak

Tusen takk for hjelpen allesammen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...