Gå til innhold

Hvordan lage maps, mods.til spill?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har erfaringer innen HTML, CSS, ga opp med PHP, ble lei :( , men nå syns jeg detblir kult med å lage mods, maps..osv til spill, vet ikke om hvordan man lager eller hvilket språk det brukes, vis kategorien er feil, kan admin flytte denne tråden. Er det et spill det er lett å lage mods, maps til som jeg kan begynne med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Open Tibia Servers...

Serveren er skrevet i C++ (kildekoder følger noen ganger med), scripts er skrevet i lua, lister, slik som monstre og item lists er skrevet i xml... Brett (map) er kodet i OTBM, et originalt språk så vidt jeg vet, og var tidligere kodet i OTX tror jeg..

SimOne map editor eller Remere Map Editor for map editors...

Tibia er et MMORPG fra 95 som de fleste synes er teit, stygt og dumt, men som folk som jeg kan like veldig godt :) Jeg liker konseptet veldig godt ihvertfall! Og de eldre versjonene (7.x) var gode nok. Med 8.x versjonene ble Tibia ødelagt for nesten alle med en mental alder over 16..

Jeg tror denne inneholder kildekode: http://www.open-tibia.com/Files/Servers/7.6/YurOT7%5B1%5D.6(9.4d).rar

Nyere servere finnes på otfans.net eller sourceforge -> OpenTibia

Edit: og klient bør du klare å finne selv.

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Oi, Oi, det gikk litt fort, men jeg vil ikke spille, jeg vil lage, og heller ikke via en map editor, som nevnt sist: det kan man lære på 1-2-3. Men håper på et programmeringspråk, håper ikke at det er som PHP, ble lei av PHP.

Lær deg å lese (les hva jeg skrev istedenfor å trekke konklusjoner basert på 2 ord pr linje).

Server er C++, scripts i LUA, lister i XML, map i OTBM/OTX.

Klarer du å dekode OTBM kan du jo redigere i HEX hvis du har veldig lyst..

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...